Gæld i tysk båd ?
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-06-06 23:10

Nogen der ved om/hvorledes man kan checke om der er skjult gæld i en tysk
båd ?

Har de et skibsregister, "bilbog" eller lign ?

--
Bjarke M. Christensen
http://www.MAXImalt.dk

Fra : ThomasB

Dato : 20-06-06 23:25

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse

> Nogen der ved om/hvorledes man kan checke om der er skjult gæld i en tysk
> båd ?

Der står lidt om det her:
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.sejlads/browse_frm/thread/b1c0f5e79a7e5d59/68b9d1c9b8c3c496?lnk=st&q=g%C3%A6ld+tyskland+b%C3%A5d&rnum=2&hl=da#68b9d1c9b8c3c496

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-06-06 20:22

Ja, google is your friend. Og det er du også. tak.

Bjarke

Fra : sailor99

Dato : 21-06-06 10:41

> [...]
> båd ?
>

> Har de et skibsregister, "bilbog" eller lign ?

Hej Bjarke!

Det kan du faktisk ikke checke, det er et spørgsmål om tillid til sælger.
Da jeg i sin tid købte, bad jeg sælger om en garanti fra hans bank for, at
der ikke var gæld i båden.
Til min store forundring udstedte banken garantien! Men de må jo have kendt
deres kunde godt.
Det kunne være et forsøg værd.

Mvh
Georg

Fra : sailor99

Dato : 21-06-06 10:44

> [...]
> båd ?
>

> Har de et skibsregister, "bilbog" eller lign ?

Jeg glemte at nævne, at såfremt der er tale om en nyere båd, kunne det
tænkes, at den er financieret gennem værftet, f.eks. Bavaria, eller en af
deres mange, store forhandlere, men de kan jo kontaktes.

Mvh
Georg

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-06-06 20:24

Nej, den er ældre en en normal værftfinanciering, så det er næppe et
problem. Ellers tak for tip'et

Bjarke

snip

Fra : Bjarne Larsen

Dato : 22-06-06 23:50

Prøv at læse artikelen køb af båd i tyskland på www.baadpladsen.com

Artiklen er rimelig interessant - synes jeg selv ...

Hilsen

Bjarne

Fra : Lene Rem

Dato : 25-06-06 19:20

Hej Bjarke,
de har så absolut et register, hvor langt de fleste både er registreret -
men jeg ved ikke, om der er registreret eventuel gæld.

Hvis det er en båd af størrelse over en jolle, vil de formentlig forvente,
at skulle afslutte handlen via en notar - som køber betaler. Notaren er til
gengæld din garanti for, at dere ikke findes gæld eller kan gøres andre krav
i båden.

Mvh
Bjørn

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-06-06 19:59

Hvad er en notar i den forbindelse ?

Jeg har af andre kilder ladet mig fortælle, at det er højst usædvanligt at
have gæld i både i Tyskland. Der findes stort set kun den tidligere omtalte
"værft-gæld" som sjældent løber ret mange år.

I mit tilfælde taler vi ca 33 fods både til 400-600.000 kr og over 10 år
gamle

Bjarke