pop-up problemer
Fra : Flemming Aagaard

Dato : 20-06-06 23:13

Hej Ng.
Ja undskyld lige et af de sikkert "nemme" ?. Men jeg har for nylig fået en
ældre fladskærm i huset. Når jeg sætter skærmen til så virker alt fint.
Undtagen når jeg f.eks. sidder på div. auktionssider og vil forstørre et
foto op, af et af de mange dejlige tilbud.
Så får jeg en lille "blop" lyd og en melding i menu bjælken i bunden af
skærmen. Pop-up window was blocked. Det fik jeg ikke på min gamle skærm. Har
selvfølgelig været i "hjælp" uden resultat

p.s. Jeg bruger internet explorer, og windows xp

hilsen F.Aagaard

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 21-06-06 09:11

On 21-06-2006 00:12 Flemming Aagaard wrote:
> Så får jeg en lille "blop" lyd og en melding i menu bjælken i bunden af
> skærmen. Pop-up window was blocked. Det fik jeg ikke på min gamle skærm. Har
> selvfølgelig været i "hjælp" uden resultat

Det har ikke noget med din nye skærm at gøre, men derimod, at du sikkert
har opdateret din Internet Explorer - nyere versioner af IE har nemlig
et indbygget pop-upfilter.

Prøv at trykke på beskeden i bunden af skærmen når et pop-up bliver
blokeret - her skulle du nu få mulighed for at tillade pop-upvinduet
midlertidigt eller permanent for den pågældende side. I dit tilfælde
skal du nok vælge permanent, så er du fri for at skulle give tilladelse
næste gang.

Mvh. Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 21-06-06 12:46

Hej Mikkel
Tak for hjælpen, men det har jeg prøvet, og der sker ikke noget når jeg
klikker med musen på meddelelsen i bunden af skærmen.
Men det er sikkert rigtigt det med, at jeg har fået en ny version af
Explorer, for det kan jeg huske at jeg sagde ok til for nylig.
Har du ellers et forslag
Hilsen F.Å

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 22-06-06 09:18

On 21-06-2006 13:45 Flemming Aagaard wrote:
> Tak for hjælpen, men det har jeg prøvet, og der sker ikke noget når jeg
> klikker med musen på meddelelsen i bunden af skærmen.

Har du prøvet med både højre og venstre tast? Jeg mener, det er højre
man skal bruge.

> Har du ellers et forslag

Ja, det kan også være, at du har en separat pop-up blocker installeret -
f.eks. Norton Internet Security. Den har samme mulighed for at tillade
pop-ups fra bestemte sider, men jeg kan ikke sige dig præcis hvordan man
gør, for jeg bruger det ikke selv.

Det kunne godt lyde som om, det er et separat program, der blokerer dine
pop-up'er - IE viser nemlig ikke en bjælke i bunden af vinduet, men i
toppen. Teksten er "Et pop-up-vindue blev blokeret. Hvis du vil de dette
pop-up-vindue eller se yderligere indstillinger, skal du klikke her..."
- er det den bjælke du ser?

Ellers så prøv at fortælle, hvad der præcist står i meddelelsen du ser.

Mvh. Mikkel

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 23-06-06 09:29

Hej Mikkel

Tak for hjælpen. Jeg fandt selv et lille ikon på menu linien for oven , hvor
der stod pop up blocker is on. Her kunne jeg gå ind og vinge den af. Jeg har
ikke bemærket ikonet før, men jeg har automatisk installeret windows service
pak 2. og det må være der det er sket.

hilsen Flemming Aagaard