Ingen billede på skærm
Fra : Finn

Dato : 20-06-06 22:38

Jeg har samlet en pc hvor jeg ikke kan få billede på skærmen (skærmen
"starter" slet ikke).
Når jeg trykker på startknappen blinker HDD lampen godt nok som om den
går i gang. Jeg har prøvet at skifte grafikkort og harddisk.

Kan det være CPU-en der er gået? Det kan det vel ikke når der godt nok
kommer liv i harddisken og de 2 blæsere (den ene er på bundkortet)

Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

Mvh
Finn

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 20-06-06 23:13

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse news:44986aa2$0$13950$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Når jeg trykker på startknappen blinker HDD lampen godt nok som om den går i gang. Jeg har prøvet at skifte grafikkort

Kommer der ikke nogen beep-fejlmeddelelser ?
Er dit grafikkort og ram kompatible med bundkort ?
Skal der konfigureres noget i BIOS ?

Der var måske godt at vide hvad det er du har samlet ...

> Kan det være CPU-en der er gået? Det kan det vel ikke når der godt nok kommer liv i harddisken og de 2 blæsere (den
> ene er på bundkortet)

> Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

Prøv dig lidt frem, men første betingelse er jo at det hele kan
fungere sammen. Dernæst skal det hele jo være i orden og
efter det skal det jo være monteret og tilsluttet korrekt.
Så kan der muligvis være noget konfigurering også.

Fra : Mogens

Dato : 21-06-06 01:10

On Tue, 20 Jun 2006 23:38:13 +0200, Finn <post@min.dk> wrote:

> [...]
>kommer liv i harddisken og de 2 blæsere (den ene er på bundkortet)
>

>Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

Hej

Engang jeg havde samme problem viste det sig at jeg havde
glemt at sætte det ekstra strømkabel i motherboardet, det lille
firkantede 4-polede stik som mange boards har idag.
gav netop de symptomer du beskriver.

mvh Mogens

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 21-06-06 07:36

On Tue, 20 Jun 2006 23:38:13 +0200, Finn wrote:

> [...]
>
> Kan det være CPU-en der er gået? Det kan det vel ikke når der godt nok
> kommer liv i harddisken og de 2 blæsere (den ene er på bundkortet)

En del bundkort jeg har haft fat i har været i stand til at gøre som
beskrevet uden CPU, RAM og BIOS-chip installeret, det er nemlig funktioner
der kun kræver at strømforsyningen kan starte.

> Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

Tag hver enkelt del, en ad gangen og verificer, i et andet system at de
virker.

Tomas

Fra : reno

Dato : 20-06-06 21:35

prøv at trykke grafikkortet ordentligt ned i soklen,, jeg har haft samme
problemer, det hjalp at tage kortet ud og sætte det ordentligt ned i soklen.
mvh. reno

Fra : Carlos

Dato : 21-06-06 11:47

Hej!
Jeg har haft problemt 2 gange.
På de nye maskiner, skal der ekstra kabel fra strømforningen og ned til
motherboardet.
Det er et lille firkantet stik med (4 dobblelt hun-stik)

Mvh Thomas

Fra : Finn

Dato : 22-06-06 16:43

Hejsa

Tak for indput... Jeg syntes ellers jeg havde været alle stumperne
igennem - undtaget rammen. Den ene må have siddet forkert for da jeg tog
den ene af så virkede det - også efter den kom i igen...

Mvh
Finn