Z-index virker ikke!
Fra : Daniel Witvliet

Dato : 20-06-06 18:53

Jeg har længe har en scrolldown-menu, men jeg har normalt brugt
style="position: absolute".

Nu hvor jeg har droppet det, gemmer menuen bag en tabel, der
skulle bruges som en extra del af menuen.

Er der nogen der kan hjælpe!?

Menuen kan ses her:
http://starwars-freak.dk/css2.html

(Grunden til, at jeg bruger tabeller, er, at Firefox og Explorer
sjældent kan blive enige)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-06-06 19:11

Daniel Witvliet skrev:

>Jeg har længe har en scrolldown-menu, men jeg har normalt brugt
>style="position: absolute".
>
>Nu hvor jeg har droppet det, gemmer menuen bag en tabel, der
>skulle bruges som en extra del af menuen.

Z-index virker kun i forbindelse med position, så det er derfor.

http://www.w3schools.com/css/pr_pos_z-index.asp
--
Kerim
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-06-06 21:38

Daniel Witvliet wrote:

> (Grunden til, at jeg bruger tabeller, er, at Firefox og Explorer
> sjældent kan blive enige)

Det er klart, du har problemer der. Du starter siden med denne kodelinje:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>

Slet den kodelinje, den er helt unødvendig, når du alligevel har denne
kodelinje i head:

/>

Den første kodelinje (al kode anbragt før DTD) får IE til at gå i
quirks-mode (bagudkompatibel visningsmodel), hvor opfattelsen af de enkelte
elementers dimensioner inklusive padding, border og margin afviger fra
standarden.

Uden den første kodelinje burde du ikke have de store problemer med at få
dine sider til at se rimeligt ens ud i IE og FF.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/