OCR program igen
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 20-06-06 11:32

Jeg prøver for øjeblikket Fine REader 8.0 og OmniPage.
Trods det at jeg læser brugsanvisningen, kan jeg ikke indlæse et Word
dokument. Hva mon jeg gør forkert? Kan I hjælpe?

PS.: Jeg kan fx. godt indlæse pdf dokument og derefter redigere på det
i programmet.

Hilsen

Jørgen L.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 20-06-06 11:51

"Jørgen Lehnemann (slet R72V5)" <prenslev-lehnemann@R72V5mail.dk> skrev i en
meddelelse news:11507997750.372242249873995@dtext.news.tele.dk...
> .. Fine REader 8.0 og OmniPage.
> ... kan jeg ikke indlæse et Word dokument.

Det er måske ikke lige det man forventer de nævnte programmer skal bruges
til.

OCR-programmer er jo primært beregnet til at læse direkte fra scanner til
fil, alternativt fra billedfil med tekst.

Er det billeder i et word dokument vil jeg tro du skal gemme billederne på
harddisken inden du læser dem ind i OCR-programmet, der så kan behandle
teksten i billederne.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Kim N. Jensen

Dato : 20-06-06 11:53

Jørgen Lehnemann (slet R72V5) skrev:
> [...]
> dokument. Hva mon jeg gør forkert? Kan I hjælpe?
>
> PS.: Jeg kan fx. godt indlæse pdf dokument og derefter redigere på det

Hvorfor vil du indlæse et word-dokument - det er jo tekst i forvejen ???

mvh.

Kim

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 20-06-06 12:36

>Hvorfor vil du indlæse et
>word-dokument - det er jo tekst i
>forvejen ???
>
>mvh.
>
>Kim

Tak for jeres var.
Jeg kan egentlig godt forstå jeres argumneter for ikke at kunne
indlæse Word.
Det undrede mig blot umiddelbart at pdf dokument kunne indlæses.
Men der er der jo også/kan være billeder. Det er en anden sag.
Og iøvrigt er jeg imponeret over over programmernes kunnen. Kan
slet ikke sige endnu hvilket, som jeg finder bedst.
Men hvis I har erfaringer, hører jeg gerne.

Hilsen

Jørgen L.

Fra : Karen

Dato : 20-06-06 16:24

Man kan scanne direkte fra Word med Omnipage, som lægger en genvej til det
samme i Word under drop-downlisten Filer
mvh
Karen

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 20-06-06 23:20

Karen <reib@mail.danmark> skrev:
>Man kan scanne direkte fra Word med
>Omnipage, som lægger en genvej til det
>samme i Word under drop-downlisten Filer
>mvh
>Karen

Jeg har desværre ikke helt forstået.
Er det i OmniPage denne manøvre skal foretages?
I så fald synes jeg ikke det virke!

Mvh

Jørgen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 20-06-06 23:35

"Jørgen Lehnemann (slet DUXA6)" <prenslev-lehnemann@DUXA6mail.dk> skrev i en
meddelelse news:11508422400.819943197290904@dtext.news.tele.dk...

> Er det i OmniPage denne manøvre skal foretages?

Nej, hvis du vil scanne direkte fra Word, så virker OCR-programmet som et
"underprogram" til Word, der kalder det - men er det ikke at gå over åen
efter vand?

Såvel Word som OCR programmer skal naturligvis opsættes til den aktuelle
hard- og software, så det spiller sammen - men det er absolut nemmest at
nøjes med et program ad gangen. I OmniPage kan du gemme filerne som
Wordfiler, ja programmet åbner (hvis du siger ja) helt automatisk Word og
når du er færdig med redigering gemmer du resultatet, så lukker Word og
vender tilbage til OmniPage.

- Men, der er mange indstillinger, så det er naturligvis let at løbe sur i,
indtil det ar kommet ind på rygradden