Hvilket kabel
Fra : Nederbasse

Dato : 20-06-06 08:02

Hejsa

I bunden af mit skab har jeg fundet dette nye kabel men hvad er det til ?
Nogen bud ?
Se kablet her http://www.neder.dk/kabel/

Lars N

Fra : jama

Dato : 20-06-06 08:16

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> I bunden af mit skab har jeg fundet dette nye kabel men hvad er det til ?
> [...]

Skærmkabel m.det nye t.v. stik.
Mvh.Jama

Fra : Nederbasse

Dato : 20-06-06 08:39

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> "Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i en meddelelse

> Skærmkabel m.det nye t.v. stik.
> Mvh.Jama

Har du et link til lidt info
Jeg har ingen ide om hvor det kommer fra men kan det komme med et grafikkort
eller skaærm ?

Lars

Fra : Max

Dato : 20-06-06 08:48

Hej

> Jeg har ingen ide om hvor det kommer fra men kan det komme med et
> grafikkort eller skaærm ?

Det ligner mere noget til seriel og keyboardstik, måske til
en digitizer.

Mvh Max

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-06-06 08:55

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> Skærmkabel m.det nye t.v. stik.

et 9 polet hunstik til skærm?
Det er da normalt 15 polet og hanstik.
Det ligner noget seriel/ps2 stik istedet synes jeg.
--
Peter J

Fra : Nederbasse

Dato : 20-06-06 09:03

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> et 9 polet hunstik til skærm?
> Det er da normalt 15 polet og hanstik.
> Det ligner noget seriel/ps2 stik istedet synes jeg.

Det er ikke Ps2 stik

Lars N

Fra : jama

Dato : 20-06-06 10:33

> "Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke Ps2 stik
>
> Lars N

-----------------------------

Jeg er heller ikke sikker, men det runde ligner det nye stik man bruger til
T.V. out?
Der må være andre, der kan genkende det.
Mvh.Jama

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-06-06 10:48

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke Ps2 stik

Det har du da helt ret i, kan godt se der mangler noget.
Sorry
--
Peter J

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-06-06 10:55

> "Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i en meddelelse

Det må være et DIN stik af en art så.
Det ligner det mere.

Noget i den her stil måske?
http://techpubs.sgi.com/library/dynaweb_docs/hdwr/SGI_EndUser/books/OCTANEMENET_IG/sgi_html/figures/din8.db9.gif
(uagtet at billedet viser 2 x han stik ... men passer antallet af ben i
stikket?)
Kan ikke helt se på dit billede om det er et DIN 8 stik eller hvad det er.

Det kunne måske være til noget lyd-grej - der kan man godt finde den slags.
Ellers har jeg ikke et mere konkret bud.
--
Peter J

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-06-06 10:58

> Det kunne måske være til noget lyd-grej - der kan man godt finde den
> slags.
> Ellers har jeg ikke et mere konkret bud.

Kører en Mac ikke med DIN8 serielle stik? det synes jeg at have
hørt noget om... Kan det være noget PC <-> Mac serielt kabel måske?
--
Peter J

Fra : Kim

Dato : 20-06-06 15:04

On Tue, 20 Jun 2006 11:57:49 +0200, "Peter Jensen"
<spateldask@lovelyspam.hotmail.com> wrote:

>Kører en Mac ikke med DIN8 serielle stik?
>det synes jeg at have hørt noget om...

Ja, der har tidligere været anvendt kabler til MAC med
8-polet mini DIN stik & f.eks. 25-polet D-sub stik
til bl.a. printere med serielt interface.

--
Kim

Fra : Morten

Dato : 20-06-06 11:01

Tror mere Max er inde på noget af det rigtige.
Det ligner et kabel med et AT-keyboard-stik i begge ender og så stikket til
COM-porten som kan være noget styring af digitzer eller måske noget
musestyring.

Morten

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-06-06 11:04

"Morten" <nogen@etellerandet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det ligner et kabel med et AT-keyboard-stik i begge ender og så stikket
> til COM-porten som kan være noget styring af digitzer eller måske noget

det ligner ikke et kabel til et AT keyboard:
http://www.winfordeng.com/products/pic/extd.jpg

--
Peter J

Fra : Nederbasse

Dato : 20-06-06 12:51

> [...]
til
> COM-porten som kan være noget styring af digitzer eller måske noget

Det er 100% ikke til en Mac
Eller en Scanner, Digitizer eller noget AT keyb stik
Jeg tror Peter er inde på noget af det rigtige
Jeg har checket mine digitale kameraer og der passer det ikke nogen steder

Lars N

Fra : Hans

Dato : 20-06-06 14:05

Nederbasse wrote:
> [...]
> Jeg tror Peter er inde på noget af det rigtige
> Jeg har checket mine digitale kameraer og der passer det ikke nogen

Asus havde for mange år siden en TX-Bundkortserie, og her kunne man få en
bagplade med USB, PS/2 og en IR-Port. Fatningen til IR-Porten passer med det
viste stik på dit billede, og det er første gang jeg ser et kabel som passer
med denne fatning. Det andet stik på kablet kan nemlig meget vel være
beregnet til en seriel-port, og det er ikke utænkeligt at både seriel og IR
bliver transporteret i samme kabel.

http://kvik.org/fotos/asus-tx-bracket.jpg

Hvordan det så fungerer i praksis har jeg ingen anelse om, men det kunne
være et bud.

Hans

Fra : Kim

Dato : 20-06-06 15:03

On Tue, 20 Jun 2006 11:55:00 +0200, "Peter Jensen"

>Det må være et DIN stik af en art så.

Ja, det er et 8-polet mini DIN stik.

--
Kim