Hvor meget kommer der når en kat strinter?
Fra : Di B

Dato : 19-06-06 18:40

Som sagt er den ene kat begyndt at tisse op af sofaen. Jeg kan ikke helt
finde ud af om det er strint eller om han tisser rigtigt, hvor meget
kommer der når en kat strinter?

Med venlig hilsen
Di B
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina M.

Dato : 19-06-06 19:18

"Di B" <diKATTE@BAKKEchicks.dk> skrev i en meddelelse

> Som sagt er den ene kat begyndt at tisse op af sofaen. Jeg kan ikke helt
> finde ud af om det er strint eller om han tisser rigtigt, hvor meget
> [...]
Strint er jo mere nogle små-sprøjt (markering), og ikke en hel tissetår.

--
Mvh, Tina
www.heart-and-soul.dk

Fra : Di B

Dato : 19-06-06 20:07

> Tina M. skrev:

> Strint er jo mere nogle små-sprøjt (markering), og ikke en hel tissetår.
>
> --
> Mvh, Tina
> www.heart-and-soul.dk

Er det sådan så man godt kan se det som fem krone store pletter på gulvet

Fra : LH

Dato : 19-06-06 20:18

Min erfaring er at en kastreret kat der strinter aflevere en stor tår, mens
en ukastreret kan sætte et par dråber (der stinker ganske forfærdeligt!)
LH.

Fra : fam. Ager

Dato : 19-06-06 20:27

> [...]
>
> Som sagt er den ene kat begyndt at tisse op af sofaen. Jeg kan ikke helt
> finde ud af om det er strint eller om han tisser rigtigt, hvor meget

min den ene kastrat, er begyndt at tisse rundt omkring udendørs (i vores
aflukkede gårdhave), og det kan da være en pæn sjat at han smider om sig,
bakker nærmest op ad stedet.
jeg er ret sikker på, at det er pga. en flok fertile hankatte der huserer i
området, og som har fået den kedelige vane, at strinte på vores grund. han
har nu aldrig gjort det indendøre, hvad jeg ved af altså..(-;
men jo, det kan godt være en sjat de afleverer.
mvh. marie

Fra : Di B

Dato : 19-06-06 20:58

> [...]
> har nu aldrig gjort det indendøre, hvad jeg ved af altså..(-;
> men jo, det kan godt være en sjat de afleverer.

øv så tror jeg min kat strinter...... har lige vasket sofaen...for
anden dag i træk...

Fra : goofy

Dato : 19-06-06 21:11

Hejsa

> [...]
> kan ikke helt
> finde ud af om det er strint eller om han tisser rigtigt,

min erfaring med hankatte er,
Strint - altså afmærkning af territorie - rejser halen
lodret og der kommer er kort strint - det lugter ganske
forfærdeligt og kan være svært at fjerne. altså næsten altid
på noget lodret.

Tis, kommer som regel i bakken eller på gulvet i sengen
altså på vandrette flader, hankatte tis kan også have en
meget kraftig lugt.
Hvis den ligger små klatter div. steder, og han ellers
normalt tisser i bakken, kan han have en urinvejsinfektion
og du bør søge dyrlæge.

Ovennævnte er min erfaring med vores hankat, og der er
muligvis andre med anden erfaring.
Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Di B

Dato : 19-06-06 21:34

> [...]
> og du bør søge dyrlæge.
>

> Ovennævnte er min erfaring med vores hankat, og der er

Det er op af sofaen og på gulvet. Han har også gjort det op af en
sammenfoldet drømmeseng der stod i stuen men det er et stykke tid siden.
Kontakter også dyrlægen i morgen. Arbejder pt. på at lokke en urinprøve
ud ham. Det er ikke på samme måde som da dem anden havde
urinvejsinfektion...

Fra : Hanne Engermann

Dato : 20-06-06 01:45

> [...]
>
> Som sagt er den ene kat begyndt at tisse op af sofaen. Jeg kan ikke helt
> finde ud af om det er strint eller om han tisser rigtigt, hvor meget

Hvor længe siden er det, han blev kastreret, hvor gammel er han, og
strintede han FØR kastrationen?

Jeg har læst "tråden" igennem, så lige et spørgsmål til:
Pletterne på gulvet, ligger de midt på gulvet eller under en ting, han
evt. kunne have strintet op ad, så det er dryppet derfra?

Hvis det sidste er tilfældet, så tror jeg ærligt talt ikke, han er syg,.
Enten har han genoptaget sin dårlige vane, eller også - og meget
sandsynligt - markerer han sin ejendomsret og sin dominans over for den
anden kat. Hvor gammel er den, og hvornår blev den kastreret?

Prøv at vaske af med edikkevand og spray derefter med Feliway på hans
favorit-strintesteder.

Hjælper det ikke, så "trøst" dig med, at kastrat-strint lugter, mens
strint fra en fertil hankat stinker værre end et ondt år.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Di B

Dato : 20-06-06 21:25

> [...]
> favorit-strintesteder.
>
> Hjælper det ikke, så
> strint fra en fertil hankat stinker værre end et ondt år.

Han er 7 år og blev kastreret da han var gsmmel nok (ved godt det nu
bliver gjort på helt små killinger, men det gjorde de vist ik den gang)
Han strintede ikke før han blev kastreret. Den anden er 6 år og blev
kastreret da han var gammel nok. De har aldrig haft problemer med
hinanden men kan da til tider slås så hårene står til alle sider, men de
bliver hurtigt gode igen og kan sagtens putte.
Jeg tror ikke pletterne på gulvet er dryp fra stedet da det er sofaen
han tisser op af, den suger godt Den ene dag var var der en lille sø
og den anden pletter. Han har før enkelte gange uafhængigt af hinanden
tisset på ting, den ene gang så jeg det, der stod han op og tømte
blæren... en anden gang havde han tisset i kassen med sit legetøj....
igen et enkeltstående tilfælde udenfor gentagelser i tiden omkring. Vi
har før, nu når jeg tænker over det, kunne lugte tis i forskellige rum
dog uden at kunne lokalisere grunden, måske det også er ham der har
været på færde der.... Der er ikke sket nogen forandringer så vidt vi
kan komme i tanke om, desuden har han aldrig haft problemer med
forandringer.

Tak for den ringe trøst mht. lugten

Mvh Di