Nyt lydkort?
Fra : Kate

Dato : 19-06-06 15:01

Håber jeg må spørge her.

Det lader til at mit lydkort er afgået ved døden. Jeg tog computeren
fra til morgen for at gøre rent bag og under den. Nu kan jeg ikke få en
eneste lyd ud af dyret, selvom jeg har tjekket alle stik og
forbindelser. Så jeg må vel ud og nyinvestere, men i hvad.
Computeren er "født" med et Sound blaster 5.1 Live og det har uden
problemer dækket mit behov de seneste ca 2 år. Nu kan jeg ikke via
nettet finde et tilsvarende og ved ikke hvad jeg så skal gå efter.
Meningen er at jeg skal have købt det på nettet, da jeg bor ret langt
fra en by stor nok til at have en computerforretning.
Hvad kan anbefales i samme stil. Det må ikke koste alverden over 500kr.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Mogens

Dato : 19-06-06 15:36

On Mon, 19 Jun 2006 16:00:34 +0200, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk>
wrote:

> [...]
>fra en by stor nok til at have en computerforretning.
>Hvad kan anbefales i samme stil. Det må ikke koste alverden over 500kr.

Hej

Det er meget usansynligt at dit lydkort er stået af,
bare fordi du rodede lidt rundt bagved den.

Godtnok har du tjekket alle stikkene, men prøv nu
alligevel en gang til, for det er sikkert der at
problemet ligger og så hjælper et nyt lydkort jo
ikke spor.

Tjek især at ledningen som går fra lydkort til højttalere er
sat i det rigtige stik på lydkortet. Sidder stikket i Mic eller
i Line-In får du ingen lyd ud.

Og hvis det ikke hjælper at tjekke stik og ledninger, så
kik i Windows om der evt. skulle være blevet skruet ned
for lyden der. ( og en evt. Mute knap på tastaturet )

Det er sikkert en dum lille bagatel der driller.
Det plejer det at være ved den slags problemer.

mvh Mogens

Fra : Kate

Dato : 19-06-06 18:38

Mogens <moveng@portalen.no> wrote in

> Det er sikkert en dum lille bagatel der driller.
> Det plejer det at være ved den slags problemer.

Ja, det havde jeg også håbet på, men lige meget hvad jeg gør så kommer
der ikke et suk ud af min højtalere. Desværre har jeg forlagt mine
hovedtelefoner, så jeg kan ikke undersøge og der kommer lyd til cd-
drevet. Før jeg spurgte havde jeg prøvet alle dine forslag uden held.
Jeg troede jeg have et lydkort liggende, men desværre var det to gamle
skærmkort og jeg kender ikke nogen som har et kort jeg kan låne og
prøve.

Fra : Kasper

Dato : 19-06-06 18:59

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg troede jeg have et lydkort liggende, men desværre var det to gamle
> skærmkort og jeg kender ikke nogen som har et kort jeg kan låne og

Tag dit stik til højtaleren og smid i din walkman/discman/telefon (hvis den
har 3.5mm jack stik) og hør om der kommer lyd

Kasper

Fra : Kate

Dato : 19-06-06 20:47

"Kasper" <r@e@p@z@a@k@hotmail.com> wrote in

> Tag dit stik til højtaleren og smid i din walkman/discman/telefon
> (hvis den har 3.5mm jack stik) og hør om der kommer lyd

Desværre passer jackstikket ikke i min tlf., men jeg fandt en lille
radio som hvis den ellers virker, ikke gav lyd i højtalerne.

Hvor er det dog frustrerende at vide at jeg har nogle hovedtlf, men at
de bare er totalt forsvundt

Fra : Kasper

Dato : 19-06-06 20:55

> "Kasper" <r@e@p@z@a@k@hotmail.com> wrote in

> Desværre passer jackstikket ikke i min tlf., men jeg fandt en lille
> radio som hvis den ellers virker, ikke gav lyd i højtalerne.

Jeg ville nok sætte mine penge på højtalerne/kablet ;)

Kasper

Fra : Kate

Dato : 20-06-06 15:28

> Jeg ville nok sætte mine penge på højtalerne/kablet ;)

Lige nu ved jeg ikke hvor jeg skal s;tte mine penge. Da jeg kom hjem
t;ndte jeg for dyret for at rode videre fra i g[r, nu er der lyd p[.
Jeg forst[r det ikke, men er selvf'lgelig glad for at jeg ikke fik
bestilt noget nyt kort.

Fra : Kasper

Dato : 20-06-06 16:50

> [...]
> t;ndte jeg for dyret for at rode videre fra i g[r, nu er der lyd p[.
> Jeg forst[r det ikke, men er selvf'lgelig glad for at jeg ikke fik

Nu mangler du så bare at sætte den op til DK tastetur...

Kasper

Fra : Kate

Dato : 24-06-06 07:32

> Nu mangler du så bare at sætte den op til DK tastetur...

Ja, jeg kan ikke sige hvad der lige skete der. Xnews, som er min
newsreader, driller mig nogle gange, men det har så intet med lydkortet
at gøre.

Undrer mig nu godt nok for selvom der nu er lyd så er den ændret i et
enkelt spil. Godt nok har lyden aldrig været super i lige det spil,
fordi det er et oldgammelt dos-spil, men dog har jeg fået lydene
tålelige, nu er det ligesom om der mangler noget dybde i lyden.
Hvis jeg går ind i kontropanelet og under afspilning af MIDI-musik så
står standartenhed til MPU-401 og det har den altid gjort. Hvis jeg
lader den stå er der ikke lyd i det fa,øse spil. Hvis jeg ændrer den
til nogle af de andre valgmuligheder kommer der lyd på spillet, men det
lyder helt forkert. Jeg kan ikke se at det ændrer noget lydmæssigt for
noget andet på computeren.