problem med brænder
Fra : Bent Petersen

Dato : 18-06-01 17:38

hejsa I venlige sjæle
Jeg har et problem med min HP CD-REwriter Plus, MD 9634 Intern.

den vil søreme ikke brænde cd'ere der er over 650 mb. jeg bruger programmet
neroburning,
den nyeste version, fordi jeg har downloaded det for et par dage siden.

jeg har brugt programmet til at brænde cd'ere med, dog ikke over de 650 mb.
jeg har lagt mærke til at selvom jeg har købt TDK 700 mb cd'ere, så er baren
nede i bunden der viser
hvor meget plads der er tilbage på cd'en, stadig på de 650 mb.
programmet har altså registreret at det er en 650 mb cd?

Hvad skal jeg gøre? Har nogle filer der fylder over de 650 mb, som ikke
kan deles op, og som jeg skal have brændt ned..

Please hjælp mig I der kan

MVH
Bent petersen

Fra : Kim Kløve

Dato : 18-06-01 16:47

du skal ind og sætte det manuelt har det samme problem møgirreterende

Fra : Recs

Dato : 18-06-01 18:48

"Bent Petersen" <bent@sex.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Hvad skal jeg gøre? Har nogle filer der fylder over de 650 mb, som ikke
> kan deles op, og som jeg skal have brændt ned..

Har nogenlunde samme problem det der ud som om der ikke er nok plads på
cd'en til at brænde mere end 650mb, men det er kun i selve nero, når man
sætter den til at brænde så virker det alligevel, har en hp 9110i.. om det
også virker hos dig kan jeg ikke sige, men det er vel et forsøg værd..

/Recs..

Fra : Bent Petersen

Dato : 18-06-01 20:09

det gør det ikke, den vil ikke skrive leadout..den er også begyndt at skrive
"power callibration error"

?!?!?!?!?!?

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 18-06-01 19:29

> det gør det ikke, den vil ikke skrive leadout..den er
> også begyndt at skrive "power callibration error"

Læs hjælp-filen. Der står der:

“Power calibration error", “Focus servo failure", “Laser adjustment
error", “Monitor ATIP error", “Write emergency" or “Spindle servo
failure":
These are really bad hardware errors. Maybe using another brand of
CDRs could help. If this doesn't help, then you'll probably need to
have your recorder repaired.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Bent Petersen

Dato : 18-06-01 20:39

åhh nej....hmm, jeg vil prøve med et andet medie til at starte med...øv det
er noget skidt.
Troede ellers at TDK's 80 min var helt okay, meeen der tog jeg fejl, hvis
det altså ikke er
fordi der er noget i vejen med brænderen...

Undskyld Jakob, at kigge i hjælpefilen var det eneste jeg faktisk ikke havde
tænkt på, dumme mig

men mange tak for hjælpen !!!

MVH
Bent Petersen
stud.polyt

Fra : Devast8or

Dato : 19-06-01 00:51

Har du prøvet at upgradere firmwaren i din brænder til den nyeste version?
Jeg er ikke ekspert på området, men det var da en ide, hvis ikke det hjælper
med nogle andre medier. Det er jo skidt at skulle købe en ny brænder, hvis
en opdatering kan klare det :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Bent Petersen

Dato : 19-06-01 07:45

hvor kan man finde en sådanne firmware?

Fra : Devast8or

Dato : 19-06-01 15:29

Sandsynligvis på producentens hjemmeside.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Booggyman

Dato : 18-06-01 21:09

smut op i filer/preferencer og indtast andre værdier for "yellowmarker" og
den røde
det hjælper

--
---------signatur-----------
Hjemmesiden er midlertidig lavet om til en hadeside!!!

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 28-06-01 22:15

Måske lidt offtopic, men hvorfor ikke droppe nero og bruge WinOnCD 3.8 eller
Easy CD Creator 5?? Begge brænderprogrammer er gode og kan sagtens brænde
cd'er på 700 mb.

Fra : Vidal

Dato : 19-06-01 15:26

"Bent Petersen" <bent@sex.dk> skrev i en meddelelse news:9gl79r$h84$1@news.inet.tele.dk...

> den vil søreme ikke brænde cd'ere der er over 650 mb. jeg bruger programmet
> neroburning,
> den nyeste version, fordi jeg har downloaded det for et par dage siden.

Jeg har haft samme problem med Nero 4.x

Der fik jeg følgende råd (som hjalp):

"Prøv at tjekke om din brænder understøtter overburn,
hvis den gør, kan du gå ind under denne menu i Nero
under: fil > indstillinger > ekspertfunktioner

Herunder sætter du et fluben i tillad overburn disk...
Sæt maksimal cd-længde til 82:00:00 (anbefalet
i hjælp funktionen til programmet)"

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Bent Petersen