Page has Expired
Fra : Niels Henriksen

Dato : 19-06-06 10:39

Jeg har lavet en side hvor man kan søge efter produkter. Disse bliver vist i
kategorier og når man vælger en kategori, så viser den alle de produkter der
hører i denne på næste side.

Men da stregen jeg skal sende videre kan være meget lang, så har jeg lagt
den op i en session-variabel.

Når man så går tilbage til resultatet af søgningen, så får man

Warning: Page has Expired
The page you requested was created using information you submitted in a
form. This page is no longer available. As a security precaution, Internet
Explorer does not automatically resubmit your information for you.

To resubmit your information and view this Web page, click the Refresh
button.

Hvordan kan jeg undgå den? Jeg benytter IKKE form på siden hvor man har en
liste over alle kategorierne, men kategorierne bliver lagt i en session. Jeg
tror at det kan være der problemet ligger.

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-06-06 11:29

Niels Henriksen skrev:

> Men da stregen jeg skal sende videre kan være meget lang, så
> har jeg lagt den op i en session-variabel.

Hvor lang er meget lang? En querystring kan så vidt jeg husker
blive op til ca. 4000 tegn lang før det giver problemer (det er
browseren der sætter begrænsningen, og det varierer fra browser til
browser).

> Når man så går tilbage til resultatet af søgningen, så får man
>
> Warning: Page has Expired
> The page you requested was created using information you
> submitted in a form.

Mon ikke det er fordi du har brugt method="post" i din form? I en
søgeformular bør man som udgangspunkt benytte GET i stedet for
POST. Det giver dels mulighed for at gemme en søgning som et
bogmærke eller et direkte link, og dels undgår man også problemerne
med browserens cache-kontrol.

Brugerens browser ved ikke om der er gemt noget i session-variable
eller ej, så det er ikke direkte din brug af session-variable der
forårsager problemet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Zedeler

Dato : 19-06-06 11:39

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> blive op til ca. 4000 tegn lang før det giver problemer (det er
> browseren der sætter begrænsningen, og det varierer fra browser til

Det er ikke korrekt. Den maksimale længde varierer meget. Jeg har set
eksempler på proxy-servere som dropper forespørgslen, hvis strengen
overstiger 512 tegn.

Mvh. Michael.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-06-06 13:27

Michael Zedeler skrev:

> Det er ikke korrekt. Den maksimale længde varierer meget. Jeg
> har set eksempler på proxy-servere som dropper forespørgslen,
> hvis strengen overstiger 512 tegn.

Vi er helt enige om at det varierer meget. Jeg huskede galt mht. de
4000 tegn - IE (4-6, sikkert også 7) har en begrænsning på 2083
tegn i en URL (<http://support.microsoft.com/kb/q208427/>) - og
Netscape 6 ligger nede omkring 2000 ifølge
<http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2222>.

HTTP-standarden sætter ingen begrænsninger på længden af en URI,
men noterer dog at:

,----
| Servers ought to be cautious about depending on URI lengths above
| 255 bytes, because some older client or proxy implementations might
| not properly support these lengths.
`----
<http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec3.html>

SGML-standarden sætter en begrænsning på 1024 tegn i
attributværdier - den grænse har betydning for hvor lange links man
må lave (altså længden af en href-attribut), men ikke hvor lange
http-forespørgsler der kan laves (da en GET-forespørgsel nemt kan
være sammensat af mange inputfelter)
<http://www.is-thought.co.uk/book/sgml-4.htm#HTML-SGD>

Jeg kender ikke selv til konkrete problemer med proxy-servere, men
tror gerne at der kan være en grænse omkring de 500 tegn. Til
gengæld kommer man let over de 255 tegn som noten til http-
standarden omtaler - en avanceret Googlesøgning eller et login til
GMail gav fx URI'er på over 300 tegn.
--
Jens Gyldenkærne Clausen