onsubmit?
Fra : Martin Ploug

Dato : 19-06-06 08:44

Hej

Har det nogen teknisk betydning, om man skriver noget i parentesen i
nedenstående? Det ser ud som om det virker
uanset hvad. Jeg har selv et par eksempler, hvor der står "this" i
parentesen. Bør der i øvrigt stå et semikolon til sidst?

Altså: onsubmit="return funktionens navn (this)"
Eller: onsubmit="return funktionens navn ()"

Har det noget med nogle variabler at gøre?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-06-06 19:57

Martin Ploug <mploug@L98HVmail.tele.dk> (slet L98HV) writes:

> Har det nogen teknisk betydning, om man skriver noget i parentesen i
> nedenstående? Det ser ud som om det virker
> uanset hvad.

Det afhænger af funktionens indhold. Det er nemmere at skrive funktionen
hvis den forventer at få formen med som argument end hvis den selv skal
til at finde den i dokumentet. Ikke meget, men stadig nemmere.

> Jeg har selv et par eksempler, hvor der står "this" i
> parentesen. Bør der i øvrigt stå et semikolon til sidst?

Det er mest korrekt, men Javascript har en regel der siger at den selv
indsætter manglende semikolon i nogle tilfælde. For at undgå at huske
hvilke tilfælde det ikke sker i, så er det nemmeste bare at skrive
det hver gang.

> Altså: onsubmit="return funktionens navn (this)"
> Eller: onsubmit="return funktionens navn ()"

Det første eksempel kunne være en funktion:
---
function funktionensNavn(form) {
if (form.elements['foo'].value == "") {
return false;
}
}
---
hvor den anden skulle skrive:
---
function funktionensNavn2() {
var form = document.forms['formId'];
if (form.elements['foo'].value == "") {
return false;
}
}
---
Det betyder at den første funktion er nemmere at skrive og
nemmere at genbruge (den knækker ikke bare fordi formen skifter
id).

/L

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-06-06 20:20

<URL:http://www.infimum.dk/HTML/rasterTriangleDOM.html>
> 'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Hej Lasse

Ok, tak for dine svar.

Hilsen Martin