Katte og biler
Fra : Katte*Line

Dato : 18-06-06 23:41

Hej.
Er der nogen her der kender noget til kattes lyst til at kravle op i
motoren på en bil, for at lægge sig til at putte der?

Jeg spørger fordi jeg i sidste weekend fik et kæmpe shock. Bastian kom
hjem og lignede en kat der havde fået en tur med en plæneklipper. Det
viste sig senere at en af mændene i området havde sendt sin bil til
automekanikeren fordi den ikke ville starte. Inde i motoren fandt
automekanikeren Bastians halsbånd. Vi går ud fra at Bastian havde fået
pelsen i klemme i noget der har roteret, og er blevet forbrændt på det
ene ben.

Jeg var helt vild i varmen, og helt panikken. Men efter et smut ved
dyrlægen fandt jeg ud af at det ikke var så slemt som først antaget. Jeg
troede at han var blevet kørt over.

Vi har fået at vide at det ikke er første gang at manden der har haft en
kat i "maskineriet".
Desuden har jeg fået en historie fra en anden om at en familie havde
været ude og køre en kort tur med 2 killinger inde i motoren. Hvor at
killingerne var hoppet af hver for sig, hvor bilen holdt for rødt lys.

Men ellers er det meget nyt for mig.

Knus Line

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 06:58

"Katte*Line" <> Hej.
> Er der nogen her der kender noget til kattes lyst til at kravle op i
> motoren på en bil, for at lægge sig til at putte der?

Hej, ja du er heldig at katten overlevede. Der hvor vi fik vores første kat
var der en killing der døde p.g.a. at den sad oppe ved motoren. Og bilejeren
havde ikke en chance for at opdage den.

Lisbeth

Fra : CC

Dato : 19-06-06 08:00

"Lisbeth" <Lisbeth.Hemmelig> wrote in message

> [...]
> kat var der en killing der døde p.g.a. at den sad oppe ved motoren. Og
> bilejeren havde ikke en chance for at opdage den.

Det er meget almindeligt. Især når bilen lige har været ude og køre, så er
der varmt og fred og ro - desværre!!!

Før vi fik hegnet haven ind, var vi så uheldige, at en af vores katte
formodentlig lå inde ved motoren og da vi så kørte sprang hun
ud og blev kørt over - desværre overlevede hun ikke. Siden dengang, har vi
været fuldstændig hysteriske med at tjekke under bilerne, selvom kattene
generelt er lukket inde.

Claus

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 19-06-06 17:23

Ja, desværre - som andre også har beskrevet kan det gå grueligt galt ... Vi
har for mange år siden prøvet, at stå nede på den lokale tankstation, og så
hoppede en af vores katte ud fra bilens motorrum - vi fik den heldigvis
fanget, inden der skete nogen katastrofer på ved den trafikerede vej ... Der
var ikke sket den noget !!

En anden gang har jeg oplevet en kat, som havde hoppet op og sad på bilens
dæk (altså inde i skærmen) - da bilen bakkede tilbage, blev den mast mellem
dæk og skærm - det overlevede den ikke

Så jo - biler er farlige for katte - og det er ikke kun ude på vejene !!!!

Mvh Pia