Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Billån og fradrag
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-06-06 22:23

Hvis man låner 80% af et billån hos en bank og 20% af privat person, er der
så mulighed for at give den private sikkerhed i bilen? Og hvordan arrangeres
det?

Og kan man trækker renterne fra i skat på lånet hos den private?

Jesper

Fra : KT

Dato : 19-06-06 06:07

Der skal da bare laves et pantebrev, men der kommer nok et priorittets
problem. Banken vil garanteret have 1. prioritet, så den private må nøjes
med det yderste af værdien og dermed det mest usikre.

Rentefradraget påfører du da bare selv selvangivelsen - men sørg for at have
dokumentation herfor i form af låneaftale, pantebrev etc. samt dokumentation
for at du vitterligt betaler renterne.

Knud

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-06-06 06:18

"KT" <kt.sle@tprivat.dk> wrote in message
> Der skal da bare laves et pantebrev, men der kommer nok et priorittets
> problem. Banken vil garanteret have 1. prioritet, så den private må nøjes
> med det yderste af værdien og dermed det mest usikre.

Det er vel bedre end ingen garanti. Kan banken normalt lave pantebrevet,
eller skan an til at stætte sig ind det?

> [...]
> have dokumentation herfor i form af låneaftale, pantebrev etc. samt
> dokumentation for at du vitterligt betaler renterne.

Tak

Jesper

Fra : Claus Agerskov

Dato : 19-06-06 15:03

Jesper Nielsen wrote:

> "KT" <kt.sle@tprivat.dk> wrote in message
>
> Det er vel bedre end ingen garanti.

Og de 20% er ofte det som bilforhandlere tjener, så der er stor risiko for,
at bilen ikke kan sælges for mere end 80% af erhvervelsesprisen.

Så der er reelt ikke tale om den store sikkerhed - desværre.

De herligste hilsner