åhhh nej
Fra : bettina jespersen

Dato : 18-06-06 21:00

jeg har fundet en lille killing i min have og nu ved jeg virkelig ikke hvad
jeg skal gøre ved den.
naboerne har haft den rendende hele weekenden og de har spurgt rundt på alle
gårdene og ingen kender den.hvad stiller man op med en sådan lille killing
en søndag aften???

hurtig hjælp søges

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 18-06-06 23:41

Hej Bettina

Har du selv en kat ? eller kender du ikke så meget til katte ?
Du kan nok ikke gøre så meget før imorgen, men lidt mad skal den jo nok have
men giv den endelig ikke mælk, hellere vand....
Har den blå øjne er den under 6 uger ca. og hvis du siger den har rendt
rundt hele week-enden tyder det jo på den er blevet væk fra sin
mor.Piver/kalder den på sin mor ?
-og hvor i landet bor du ?

skriv endelig igen - hilsen Majbritt

Fra : bettina jespersen

Dato : 19-06-06 18:04

jeg har selv fire voksne hankatte.
den har blå øjne og den kalder meget på sin mor.
jeg stillede lidt mad ud til den og den var virkelig sulten, ude i legehuset
satte jeg en lille kasse med et tæppe i. som den kunne putte sig i ved siden
af maden.
her til morgen stod den og kaldte igen og den fik lidt mere mad.
da jeg kom hjem fra arbejde var den der ikke min kæreste har hørt den kalde
men har ikke set den.
jeg afventer og ser om den kommer igen.
jeg bor tæt ved kjellerup i midtjylland.

hilsen bettina

Fra : LH

Dato : 19-06-06 18:53

En så lille killing vil jeg da anbefale at den bliver taget sig af - den kan
ikke klare sig alene. kan du ikke selv så må der være andre der vil. Var det
mig og jeg kunne høre den kalde ville jeg altså ikke have hjerte til at lade
den være. Jeg ville lede efter den (gå efter lyden)
Jeg fandt selv sådan en for et par år siden. Jeg har slet ikke hjerte til at
lade sådan en lille bitte killing være overladt til sin egen skæbne. Den jeg
fandt tog jeg ind og så ledte jeg eller efter en missemor og ejerne i
nabolaget, men ingen ville kendes ved den lille fyr. Han blev hos mig og her
er han såmænd stadig.

LH.

Fra : bettina jespersen

Dato : 19-06-06 19:04

jeg har heller ikke hjerte til bare at lade den være....
men jeg har som sagt fire katte i forvejen og jeg har en hund som den
absolut ikke bryder sig om.
jeg har prøvet at lytte efter den men jeg kan ikke høre den og min kæreste
kunne ikke høre hvor lyden kom fra pga naboerne slår græs mens lyden var
der.
vi gør hvad vi kan for at den ikke skal være ladt alene men når den ikke kan
komme ind kan jeg ikke se hvad jeg kan gøre jeg har ringet til et
dyrehospital og jeg har ringet til falck der er ingen af dem der kan hjælpe
for de vil bare aflive dyret så og det syntes jeg er synd den ene nabo vil
have den skudt så derfro har jeg prøvet at holde den i min have men jeg kan
jo ikke tage fri fra arbejde for at holde den i poten indtil der kommer
nogen der vil have den.

Fra : .:M:.

Dato : 19-06-06 19:16

bettina jespersen wrote:
> [...]
> holde den i min have men jeg kan jo ikke tage fri fra arbejde for at
> holde den i poten indtil der kommer nogen der vil have den.

EN så lille killing kan IKKE klare sig alene. Den skal på internat asap,
ring til Dyrenes Beskyttelse, Kattens Værn, Dyreværnet osv i morgen og hør
om de ikke vil tage en moderløs killing. De vil som regel tage killingen
ind. At lade den gå alene nu er direkte mishandling. Så er det faktisk bedre
for killingen at den bliver aflivet, selvom jeg på ingen måde bifalder det.
Men du må ikke lade den gå alene nu, du udsætter faktisk killingen for endnu
større risiko mht sygdomme, fejlernæring, fejl-adfærd osv, ved at lade den
rende rundt alene. Og en langsom død er ikke at foretrække. Se om du kan
lokke den ind evt til i morgen (ophold på toilettet måske?) og ring til
internaterne asap i morgen.

/M

Fra : bettina jespersen

Dato : 19-06-06 19:25

jeg fandt først killingen i går aftes kl.22 der er sku ikke meget at stille
op på det tidspunkt og da jeg kom hjem var jeg klar til at køre den et sted
hen den kunne være men killingen var her ikke jeg er ikke ude på at være OND
ved dyret men hvad fanden skulle jeg gøre som sagt har jeg også et arbejde
at passe og kan sku ikke køre midt i arbejdstiden for at finde et internat
der kan tage dyret.jeg ved den ikke kan klare sig alene men jeg kan jo ikke
finde den. jeg vil jo heller ikke ringe verdenen rundt for at finde et hjem
til den hvis jeg ikke ser den igen.
jeg føler mig snart lige så jagtet som sasha sillemis jeg har ingen
intention om at bevidst at mishandle dyret jeg spurgte jer i desperartion
men indser nu det var en fejl. jeg vil sku ikke beskyldes for at være skyld
i alverdens ulykker jeg prøvede faktisk at finde ud af hvor den skulle hen.

Fra : LH

Dato : 19-06-06 20:16

Nå nå nå, små slag...............
Mig bekendt så SKAL Falck køre et nødstedt dyr til et internat/dyrlæge eller
hvad det nu må være. De må ikke bare afvise det med begrundelsen at den
bliver aflivet. Jeg har endda fået indleveret et lille pindsvin som Falck
kom med en sen aftentime sidste efterår. Reglerne for Falcks dyretransport
er vel den samme landet over.
LH.

Fra : bettina jespersen

Dato : 19-06-06 20:39

> [...]
> Falck kom med en sen aftentime sidste efterår. Reglerne for Falcks
> dyretransport er vel den samme landet over.

jeg ved ikke hvad reglerne er ved falck men jeg kan ikke tvinge dem herud.
både dyrlægen og politiet siger det er falck der skal afhente katten men
falck siger det er politiet når det ikke er et dyr der er tilskade kommet.
men falck siger det ikke er deres område medmindre det er kørt over og
ligger og lider.
jeg har ledt efter den lille killing jeg kan ikke finde den og jeg kan ikke
høre den.
sengen til den er redt på ny og jeg har stillet mere mad frem.
jeg ville have ringet til inges kattehjem da vi kom hjem men killingen var
væk så jeg følte ikke der var grund til det før jeg havde fundet den igen.
jeg har spurgt alle mine kollegaer og alle i min tlf om de var interesseret
i en killing men ingen kunne tage den.
jeg KAN ikke tage den ind, så derfor skal den være ude til jeg kan køre den
et andet sted hen.
men nu vil jeg gå ud og lede igen igen og så håber jeg at i fremover vil
lade være at anklage folk der i desperation spørger om hjælp.
jeg har ikke gjort noget af dette i ondskab, men jeg sidder lige nu med en
følelse af at jeg er den ondeste dyreven i verden. tak for "hjælpen"

Fra : .:M:.

Dato : 19-06-06 20:55

bettina jespersen wrote:
> [...]
> katten men falck siger det er politiet når det ikke er et dyr der er
> tilskade kommet. men falck siger det ikke er deres område medmindre
Falck har faktisk ret - det ER politiet der har ansvaret ved herreløse dyr.
At de fleste stationer så prøver at snige sig udenom er en anden sag!

> [...]
> jeg ville have ringet til inges kattehjem da vi kom hjem men
> killingen var væk så jeg følte ikke der var grund til det før jeg
Ring til Inges Kattehjem asap i morgen alligevel. Hvis du finder den, så
aftal med dem at du kommer med den. Du kan ikke efterlade den ude, for så
løber den bare væk igen jo.. suk.. Kan naboen ikke tage den evt natten over?

> men nu vil jeg gå ud og lede igen igen og så håber jeg at i fremover

Jeg håber du finder den.

> [...]
> jeg har ikke gjort noget af dette i ondskab, men jeg sidder lige nu
> med en følelse af at jeg er den ondeste dyreven i verden. tak for
Det er udelukkende din egen opfattelse.

Fra : Anette

Dato : 22-06-06 00:00

..:M:. wrote:
> Det er udelukkende din egen opfattelse.

Er det helt fair at skrive sådan? Betina har da gjort hvad hun kunne og var
tydeligt desperat i første indlæg og virker som om hun er helt klar over at
den lille killing har brug for hjælp nu og her.
Men enkelte svar virker nærmest vrede........? Er det sådan kattefolk viser
deres omsorg for andre kattemennesker? Med at "kloge-Åge" sig nedladende
overfor en som har brug for hjælp? Beskylde for laissez-faire-holdning,
overfor en som netop spørger hvad hun mere kan gøre?
Ikke i min verden.
Det er da trist - det kunne være sådan en rar hjælpsom gruppe, dette her.En
gruppe man vírkelig kunne hente hjælp til sine missedyr i, når man er i
tvivl.

Det skrevne ord er en besværlig størrelse. Der mangler glimtet i øjet,
smilet, det forstående blik o.s.v.
så ord skal vælges med omhu.

Betina - jeg er sikker på at du har gjort og vil gøre hvad du kan for den
lille fyr. Jeg håber du finder den, så den kan få hjælp.

/ Anette

Fra : fam. Ager

Dato : 19-06-06 20:33

> [...]
> men indser nu det var en fejl. jeg vil sku ikke beskyldes for at være
> skyld i alverdens ulykker jeg prøvede faktisk at finde ud af hvor den
jeg tror nu ikke at du bliver beskyldt for noget som helst bettina, som jeg
læser det, prøver de andre blot lige så desperat som dig, at finde en
løsning.
håber du finder ud af det med den ligge fyr.

mvh. marie

Fra : .:M:.

Dato : 19-06-06 20:51

bettina jespersen wrote:
> [...]
> desperartion men indser nu det var en fejl. jeg vil sku ikke
> beskyldes for at være skyld i alverdens ulykker jeg prøvede faktisk

Jeg beskylder dig ikke for noget, men gjorde dig klart, hvad du udsætter
killingen for ved laissez-faire. Killingen er IKKE i stand til at klare sig
selv, så der er to muligheder for den: aflivning eller
"erstatnings-kattemor" på et internat. Og det skal gå hurtigt, sådan er det
bare. Når de er så små er de meget skrøbelige, og der skal ingenting til før
de sygner hen og dør. Og klart, imo er det en pligt at agere, når dyr er i
nød.

Hvis du finder den i aften, så tag den ind i nat, ring til internaterne
tættest på dig i morgen, og fortæl dem at du står med en forladt moderløs
ugegammel killing. Sværere er det ikke. Desuden skal Falck hente den. I Kbh
kan man aflevere forladte katte og andre forladte dyr på Station 1 - de
kører dem til internatet i Rødovre samme dag.

/M