Lyden er væk!
Fra : Marianne

Dato : 18-06-06 20:48

Hej

Efter at have installeret et Logitech webcam, en ny skærm u. indbyggede
højtalere OG nyinstalleret XP er min lyd forsvundet et eller andet sted
undervejs i processen.

Hardware-mæssigt kan mit system ikke engang 'se', at jeg har højtalere
forbundet til lydkortet. Her er det grønne stik (mellem et lyserødt og et
blåt) koblet til højtalernes grønne ledning.

Opsætningen højtalere - lydkort har jeg ikke haft rørt.

Men nul lyd.

Hvad gør jeg???

mvh
marianne

Fra : Ole Axelsen

Dato : 18-06-06 21:32

Marianne wrote:
> Hej
> OG nyinstalleret XP er min lyd forsvundet et
> eller andet sted undervejs i processen.

Mon ikke det er der fejlen ligger? Windows kender ikke dit lydkort, så du
skal bruge de drivere der hører til kortet.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Peter

Dato : 18-06-06 21:59

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Efter at have installeret et Logitech webcam, en ny skærm u. indbyggede
> højtalere OG nyinstalleret XP er min lyd forsvundet et eller andet sted
> undervejs i processen.

Hvis din lyd befinder sig på bundkortet, skal du installere de drivere der
fulgte med da du købte computeren.
Er det et løst lydkort, skal du installere de driver der fulgte med, da du
købte dette.

PeterB

Fra : Marianne

Dato : 18-06-06 22:40

> [...]
> fulgte med da du købte computeren.
> Er det et løst lydkort, skal du installere de driver der fulgte med, da du

Min lyd er på bundkortet.

Så jeg skal finde CD'en, der fulgte med bundkortet )

....... %&¤¤#¤"//&&&*

Jeg kan se, at min processor er AMD Athlon (PALOMINO), AuthenticAMD
Speed: 1,53 GHz

- siger det noget om bundkortet?

Har også diverse CD'ere, hvor jeg har skrevet 'oprindelig installation' på,
ca. 8 stk. - men hvilken er det mon?? Kan I fortælle mig, hvilken type fil,
jeg leder efter?

mvh
marianne

Fra : Mogens

Dato : 19-06-06 00:09

On Sun, 18 Jun 2006 23:40:06 +0200, "Marianne" <handel@lundbak.dk>
wrote:

>Jeg kan se, at min processor er AMD Athlon (PALOMINO), AuthenticAMD
> Speed: 1,53 GHz
>
>- siger det noget om bundkortet?

Ikke ret meget. Du er nødt til enten at finde den CD der hører
til selve bundkortet og som indeholder de drivere der passer
til lyd-modulet derpå, eller i det mindste at vide præcis hvilket
bundkort det er, altså fakbrikat og model, for så kan du hente
de nødvendige drivere på fabrikantens website.

Så kig igen om ikke der er en CD der fulgte med bundkortet.
Der kan f.eks. stå MSI, Soltek, Asus på den, for bare at nævne
nogen få muligheder.

Ellers må du åbne dyret og kigge på bundkortet efter de
oplysninger

mvh Mogens

Fra : Johnn Nekman

Dato : 19-06-06 00:19

wrote:

> [...]
>
>...... %&¤¤#¤"//&&&*
>
>Jeg kan se, at min processor er AMD Athlon (PALOMINO), AuthenticAMD

Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer ->
SystemInformation
Vælg folderen Komponenter -> Enheder med problemer
Der kan du se oplysning som PCI\VEN_ og DEV_

Gå derefter ind på www.pcidatabase.com og søg efter DEV_xxxx, du skal
blot indskrive xxxx'erne. Det burde give dig en idé om hvilken driver
du skal lede efter.

Johnn

Fra : Marianne

Dato : 19-06-06 10:34

> [...]
>
> Gå derefter ind på www.pcidatabase.com og søg efter DEV_xxxx, du skal
> blot indskrive xxxx'erne. Det burde give dig en idé om hvilken driver

Tusind tak. Jeg fandt endda en CD, hvor der stod MSI på (tak Mogens).

Det kører bare

mvh
marianne