Firefox og RAM
Fra : Nikolaj W.

Dato : 18-06-06 20:38

Jeg har lagt mærke til at FF er en seriøs ram sluger, det undre mig at den
snildt kan bruge 3-400MB med to tabs åbne og begge sider er relativt
simple... Det virker som om, at den ikke for frigivet tidligere hjemmesider
fra hukommelsen. Samtidig, så undre det mig en del, at på nogle hjemmesider
bruger den langsomt mere og mere ram, uden at man benytter den... Er der et
plugin eller noget man kan gøre for at løse problemet, eller skal jeg bare
gå tilbage til IE?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-06-06 20:49

Nikolaj W. skrev:

>eller noget man kan gøre for at løse problemet,

måske
http://tech.cybernetnews.com/2006/03/26/this-may-help-your-firefox-memory-leak/
kan hjælpe.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 19-06-06 08:28

"Nikolaj W." <nikolajdk@gmail.com> wrote in message
> [...]
> benytter den... Er der et plugin eller noget man kan gøre for at løse
> problemet, eller skal jeg bare gå tilbage til IE?

Det er ikke sikkert at det skyldes FF i sig selv. Hvis du er på en side som
bruger Flash, Shockwave, Java eller lignende, så vil de respektive runtimes
være kørende og det kan bruge en del RAM. Hvis der er fejl i en sådan side,
kan den bruge mere og mere RAM efterhånden som tiden går.
Hvis dette er årsagen, så vil IE og alle andre browsere have samme problem
på samme side.
Så test lidt mere. Optræder problemet på alle sider eller kun nogle sider?
Er der flash eller java på siden? Bemærk Javascript er ikke det samme som
Java. Javascript håndteres af browseren mens Java håndteres af Suns (eller
MS's) Java runtime.

Niels Dybdahl

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 08:45

Måske ville en god dosis Adblock hjælpe - det fjerner en del unødig bras på
siderne . . .

Fra : Nikolaj W.

Dato : 20-06-06 12:32

Hej

Tank for hjælpen... Tror det er noget spyware af en art jeg har fået ind,
firefox tager ind imellem overdrevet meget cpu kraft uden at lave noget, og
får wow til at hakke i baggrunden, det har den heller ikke gjort før... Så
tror jeg må lave en god clean af windows. Har ellers både antispyware og
antivirus og er installere kun ting jeg VED er noget jeg kan bruge...