Direct ved brug af password til forskellig~
Fra : Bo Laursen

Dato : 18-06-06 17:47

Hej Alle,

Jeg har i en del år arbejdet med HTML og en lille smule ASP. Dog
er ASP absolut ikke min stærke side. Jeg har med stor glæde brugt
nogle af de færdige koder Erik fra Hjemmesideskolen har lavet.

Mit problem ligger i følgende:

Det system jeg benytter nu, er en simpel Acces DB, der tjekker
user/password og sender brugeren videre til et lukket område på
websiden. Mit problem ligger i, at de enkelte brugere skal sendes
videre til forskellige sider. Jeg ønsker derfor, at kunne angive
hvilken konkret side brugeren sendes videre til. Meget forenklet
betyder det at:

user1 skal sendes videre til side1
user2 skal sendes videre til side2
user3 skal sendes videre til side3
osv osv.

Jeg er som sagt igen haj til ASP, så hvis I evt. kunne vise mig
en færdig model, ville det være skønt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper

Dato : 18-06-06 20:54

"Bo Laursen" <bo@teebox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> videre til forskellige sider. Jeg ønsker derfor, at kunne angive
> hvilken konkret side brugeren sendes videre til. Meget forenklet

Hvis du i forvejen verificerer i db om en bruger skal have adgang, så kan du
jo i user tabellen lave en kolonne
hvor du angiver hvilken specifik side brugeren skal sendes til.

Jesper.

Fra : Bo Laursen

Dato : 18-06-06 21:14

> [...]
> jo i user tabellen lave en kolonne
> hvor du angiver hvilken specifik side brugeren skal sendes til.

Har du mulighed for, at vise hvordan jeg gør det? Kan godt følge hvad du mener,
men er det nok at angive i DB hvor user skal sendes til?

Fra : Jesper

Dato : 18-06-06 22:17

> Har du mulighed for, at vise hvordan jeg gør det? Kan godt følge hvad du
> mener,
> men er det nok at angive i DB hvor user skal sendes til?

Når du har verificeret brugeren, hvordan sender du så vedkommende til din
Menu/forside ???
Response.Redirect"Forside.asp" måske.
Tages det fra din db i en kolonne der hedder startside, skrives det bare
Response.Redirect rs("startside")
hvor rs("startside") = Forside.asp

Jesper.

Fra : Bo Laursen

Dato : 18-06-06 23:12

Jesper wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Response.Redirect"Forside.asp" måske.
> Tages det fra din db i en kolonne der hedder startside, skrives det bare

Response.Redirect"index.asp?name=" & strUserName

Mine kolonner i db indeholder kun userid og password. Dvs. alle bliver sendt
videre til den samme side. Jeg tror der både skal laves en ny kolonne og ændres
i den asp kode jeg benytter?

Fra : Jesper

Dato : 19-06-06 09:51

> [...]
> sendt
> videre til den samme side. Jeg tror der både skal laves en ny kolonne og

Ja lige netop. Derfor skal du lave en kolonne der f.eks hedder "startside".

Response.Redirect"index.asp?name=" & strUserName
Dette sender user til index siden med parameteren name=username

Den linie skal ændres til noget lignende dette.
Response.Redirect rs("startside") & "?name=" & strUserName

Men send koden her eller i privat til mig, så kan jeg bedre sige dig
nøjagtigt hvad der skal stå....

Jesper.

Fra : Bo Laursen

Dato : 19-06-06 10:32

> [...]
> Response.Redirect rs("startside") & "?name=" & strUserName
>
> Men send koden her eller i privat til mig, så kan jeg bedre sige dig

Hej,

Jeg har sendt dig en mail - tak for hjælpen

Bo