Wikipedia eller andet leksikon offline?
Fra : Christian Madsen

Dato : 18-06-06 13:28

Hejsa..

Er det muligt, på en windows XP computer, på en simpel måde at hente
hele Wikipedias danske "afsnit" ned på computeren til off-line søgning?

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen
PS: Da jeg kun er Stud.Jur kan jeg ikke ganratere rigtigheden at dette

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 18-06-06 13:40

Christian Madsen <svar@venligst.her> posting:

>Er det muligt, på en windows XP computer, på en simpel måde at hente
>hele Wikipedias danske "afsnit" ned på computeren til off-line søgning?

Se http://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:MediaWiki

Ser ud til, du skal have fat i PHP og skal køre en webserver på
computeren for at kunne søge lokalt (lyder værre, end det er).

--
What is life, except excuse for death,

LOL - http://www.sofastitsings.com/commercial.html

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 18-06-06 13:44

Christian Bohr-Halling <nospam@cbh.softwolves.dk> posting:

>Se http://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:MediaWiki

Der prøves igen - nu med rette henvisning:

http://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Database_download

Fra : Christian Madsen

Dato : 18-06-06 13:59

Christian Bohr-Halling skrev:
> Christian Bohr-Halling <nospam@cbh.softwolves.dk> posting:

> Der prøves igen - nu med rette henvisning:
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Database_download

Kan du forklare let hvordan jeg gør, for jeg er ikke så meget inde i
det?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 18-06-06 14:32

Christian Madsen <svar@venligst.her> posting:

>Kan du forklare let hvordan jeg gør, for jeg er ikke så meget inde i
>det?

Du skal nok lægge noget arbejde i at få det til at køre (læse et par
vejledninger, lege med lidt opsætningsfiler, se noget
Wikipedia-dokumentation for deres filformater mv.) Sagt på en anden
måde: Det er ikke en klik-og-kør-tilgang, der venter forude.

A)
Du skal have fat i
- Apache webserver (http://httpd.apache.org/download.cgi)
- PHP (http://www.php.net/downloads.php)

En beskrivelser, du måske kan finde nyttig:
http://www.php-mysql-tutorial.com/install-apache-php-mysql.php

B) (forbehold: jeg har ikke selv hentet Wikipadia ned)
Når ovennævnte kører, skal du have fat i noget PHP-kode til at
håndtere data: http://sourceforge.net/projects/wikipedia/

Og du skal naturligvis også have data:
http://download.wikipedia.org/dawiki/latest/
Så vidt jeg lige kan se (http://meta.wikimedia.org/wiki/Data_dumps),
skal du mindst have fat i awiki-latest-pages-articles.xml.bz2 og
måske endda dem alle

C) Når alt kører, skulle du fra din browser og fra adressen
127.0.0.1/noget sandsynligvis være i stand til at søge lokalt fra
din computer.