Peter Plys bandlyst i tyrkiet
Fra : Lars Raaby

Dato : 18-06-06 10:02

Tyrkisk tv-station har bandlyst Peter Plys p.g.a. Grislings
medvirken i historien…

http://www.news.com.au/story/0,10117,19503274-1702,00.html?from=rss

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-06-06 10:29

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> wrote in message
> Tyrkisk tv-station har bandlyst Peter Plys p.g.a. Grislings medvirken i
> historien…
>
> http://www.news.com.au/story/0,10117,19503274-1702,00.html?from=rss

Om lidt vil Arne nok forklare os, at det også ville være mest naturligt,
hvis vi i Danmark holdt op med at vise billeder af grise, - de generer
muslimer og "vi" generes jo ikke af at grisefilm- og billeder forsvinder.

Hvorfor egentlig ikke forlange at alle småpiger i skolen bærer tørklæde, det
generer jo ikke pigerne at gøre det, mens det generer ortodokse muslimer, at
de ikke gør, - og islam ER jo det næststørste trossamfund i DK, det er
naturligt at vise hensyn. Der er sikker mange andre steder hvor vi, uden
problemer, kunne blive mere halallende, - og det kommer nok

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 11:42

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Om lidt vil Arne nok forklare os, at det også ville være mest naturligt,
> hvis vi i Danmark holdt op med at vise billeder af grise, - de generer
> muslimer og "vi" generes jo ikke af at grisefilm- og billeder forsvinder.

Du er og bliver en idiot!At f'øre en debat med dig på baggrund af så
tåbelige udsagn vil være tidsspilde - du vil alligevel ikke kunne forstå
tingene.

> [...]

Du er og bliver en idiot!At f'øre en debat med dig på baggrund af så
tåbelige udsagn vil være tidsspilde - du vil alligevel ikke kunne forstå

Wilstrup

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-06-06 12:39

Wilstrup skrev:
> [...]
>

> Du er og bliver en idiot!At f'øre en debat med dig på baggrund af så
> tåbelige udsagn vil være tidsspilde - du vil alligevel ikke kunne forstå

Hvad er der da for os at "forstå"? Altså andet end at du selv er gået i
total fornægtelse af den direkte skræmmende udvikling, indvandringen har
medført?

At du stadig er stokdøv og blind, når det kommer til den ikke længere
blot snigende, men nu også direkte åbenlyse islamisering af Danmark, når
folk som dig selv DIREKTE INSISTERER på at vi i den "tolerancens" og
"den politiske korrektheds" vanhellige navne i stigende grad skal
indrette offentlige samfundsinstitutioner efter et fladpandet
fundamentalistmuslimsk mindretals _absolutte_ og _udiskuterbare_
betingelser?

Nogle gange har jeg ærligt talt svært ved at afgøre om det virkelig er
en påstået "ideologisk" fanatisme eller blot ren og skær indædt dumhed,
der får dig til argumentere FOR en sådan udvikling, sådan som tilfældet
jo klart var i diskussionen af halalkød i skolemadordningerne, hvor du -
fuldstændig ligesom din nye bonkammerat, Uffe Ellemann Jensen -
agiterede for at danske børn skal indrette sig efter Islams absurde
betingelser...

Det skræmmer mig ærligt talt at du trods alt kan være SÅ uudsigeligt
tåbelig - hvis det da ikke er et virkeligt anstrengt, overlagt forsøg på
direkte at være oikofobisk perfid?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 18-06-06 20:21

meddelelse news:44953b3e$0$47044$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Wilstrup skrev:
>
> Det skræmmer mig ærligt talt at du trods alt kan være SÅ uudsigeligt
> tåbelig - hvis det da ikke er et virkeligt anstrengt, overlagt forsøg på
> direkte at være oikofobisk perfid?

Mon ikke det kan kaldes "Oinkofobisk", når det har med Wilstrup og muslimer
at gøre?

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 21:39

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelse news:44953b3e$0$47044$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Mon ikke det kan kaldes "Oinkofobisk", når det har med Wilstrup og

nå, nazi-Jim -bliver det snart til noget med den politianmeldelse for
æreskrænkelser eller er du blot en ynkelig kylling som sædvanlig?
--
Wilstrup

Fra : GB

Dato : 18-06-06 23:00

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in

> Mon ikke det kan kaldes "Oinkofobisk", når det har med Wilstrup og
> muslimer at gøre?

ROTFL!!!!!!

GB

Fra : Alucard

Dato : 18-06-06 13:33

LOL..... Den sad lige i øjet..... ))

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 16:18

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> LOL..... Den sad lige i øjet..... ))

på hvem? På dig? Du har heller ikke fattet at jeg svarede som jeg gjorde
fordi jeg ikke gider at indgå i en dialog med en person som blot er ude på
ballade og som ser sit snit til hver eneste gang at rakke ned på muslimerne
Alene tonen i hans indlæg viser jo med al ønskelig tydelighed at han kun er
ude på at provokere -og det har intet med mig at gøre hvad Tyrkiet finder på
eller ikke finder på.

I Danmark skaber det jo hadfulde udfald når man fremstiller Jesus som en
almindelig mand med et sexliv, så på den baggrund skulle jeg måske gå ud ad
tangenten og på samme måde spørge om du og ídioten Knud Larsen ikke vil have
det bedre med at alle går i kloster, og der er sikkert andre steder hvor vi
uden problemer kan blive mere rettroende kristne - og det kommer nok.

Nej, indlægget var ikke værd at kommentere - og det er dit egentlig heller
ikke, men nu svarede jeg dig dog.
--
Wilstrup

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-06-06 16:58

Wilstrup skrev:

> [...]
> det bedre med at alle går i kloster, og der er sikkert andre steder hvor vi
> uden problemer kan blive mere rettroende kristne - og det kommer nok.

HVOR i Danmark er det helt nøjagtigt at du ser kristne sætte ambassader
i brand og slå sig selv og hinanden ihjel over romanen "Da Vinci-mysteriet"?

Jeg har hørt om nogle indremissionske færinger, der vistnok oprindeligt
ville boykotte filmen deroppe, men som nu har trukket i land, samt såvel
seriøse historikere (f.eks. Dan Henry Andersen ude fra KUA) som teologer
der - med rette - mener at det er et sygdomstegn når selv relativt
veluddannede folk uden videre kritisk sans lader sig dupere af de
konspirationsteorier, Dan Brown altså ligefrem har den udtalte frækhed
at postulere som værende "fakta" i sin _roman_...

Men hvor er det dog at du ser "hadefulde udfald" henne? Jeg kan nemlig
kun få øje på at denne bog imødegåes akademisk med en fuldt berettiget
kritik fra seriøse fagfolks side? Det skulle svarer vel til at du ville
finde det "hadefuldt" at nogen går i rette med Bo Warming, når han
prædiker sit sædvanlige naziapologetiske Holocaust-revisionist-pladder?

Anders Peter Johnsen

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 17:10

meddelelse news:449577ff$0$47003$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> HVOR i Danmark er det helt nøjagtigt at du ser kristne sætte ambassader i
> brand og slå sig selv og hinanden ihjel over romanen "Da Vinci-mysteriet"?

har intet med sagen at gøre - men i USA er der folk der er villige til at
henrette andre for forbrydelser, de mener de har begået (sigtede personer
for fx sexforbrydelser mod børn, selvom de måske er uskyldige), at myrde løs
på abortlægere etc. fordi de ikke lyder det kristne budskab. Og kristne
fanatikere findes alle vegne. Du kan ikke tage en enkelt begivenhed ud af
sammenhængen og sige at når man ikke gør større oprør mod Da
Vinci-mysteriet, så er der ingen kristne, der gøre en religiøs opfattelse
til noget problem. Mel Gibsons Jesus-film blev fx fordømt af andre religiøse
kredse end lige netop katolske. Jens Jørgen Thorsens Jesusfilm blev fordømt
af kristne, hans maleri på Birkerød station kunne man heller ikke acceptere
og hadefulde mennesker udførte uhyggelig selvtægt mod en lærer, der var
anklaget for at have taget på ni skolepiger, selvom han blev pure frikendt i
landsretten. Og vi har folk, der tilfældigvis hedder det samme som nogle af
de dømte i Tøndersagen, der har været ude for grov chikane og afbrændinger
af huse fra rasende mennesker -

> [...]
> "hadefuldt" at nogen går i rette med Bo Warming, når han prædiker sit
> sædvanlige naziapologetiske Holocaust-revisionist-pladder?

jeg har ikke lyst til at diskutere Da- Vinci-mysteriet. Jeg har ikke læst
bogen og kommer sandsynligvis heller ikke til det.
--
Wilstrup

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-06-06 19:05

Wilstrup skrev:
> [...]
> for fx sexforbrydelser mod børn, selvom de måske er uskyldige), at myrde løs
> på abortlægere etc. fordi de ikke lyder det kristne budskab.

Nu skal du lade være med at krybe uden om, Arne!

Du skrev direkte - og jeg citerer - følgende:

"I Danmark skaber det jo hadfulde udfald når man fremstiller Jesus som
en almindelig mand med et sexliv..."

Så nytter det jo ligesom ikke noget at du begynder at trække i land med,
hvad der sker i USA, vel?

> Og kristne fanatikere findes alle vegne.

Jeg tror sgu' snarere dèt er noget du direkte hallucinerer om - lidt
ligesom når Politikens splitterragende vanvittige chefredaktør Tøger
Seidenfaden pludselig mener at kunne se nazister alle vegne, hvis folk
altså tillader sig dèn "helligbrøde" imod hans egne multikulturalistiske
Elfenbenstårnsbetragtninger ikke at bryde sig om Islam og alle de
blodige uhyrligheder dèn religion står for...

> Du kan ikke tage en enkelt begivenhed ud af
> sammenhængen og sige at når man ikke gør større oprør mod Da
> Vinci-mysteriet, så er der ingen kristne, der gøre en religiøs opfattelse
> til noget problem.

Vi taler specifikt om Danmark, og jeg er altså rent ud sagt pissetræt af
at danske kristne direkte skal tillyves alskens militant-religiøs
fanatisme, fordi håbløse oikofober som dig desperat søger med lys og
lygte efter een eller anden søgt "vestlig modvægt" til jeres elskede
fundamentalistmuslimers bindegale adfærd...

Det er jo lodret løgn, når du forsøger at gøre dine påståede "kristne
fundamentalister" i Danmark blot tilnærmelsesvist en tiendedel så
farlige og religionsmotoveret voldelige som muslimer, og du ved det vel
formodentlig også udmærket godt selv eet eller andet sted.

> Mel Gibsons Jesus-film blev fx fordømt af andre religiøse
> kredse end lige netop katolske.

Hvem påstår du ligefrem "fordømte den"? Den blev kritiseret, javel.
Dette skyldes dog - ud over dens PÅSTÅEDE antisemitiske indhold (som er
noget, der oftest fremsættes af folk, der som regel ikke engang selv har
set filmen!) - primært at den altså tager udgangspunkt i den katolsk
nonne Anne Kathrine Emmerichs hævdede åbenbaringer af Kristi
Lidelseshistorie fremfor de generelt vedtagne nytestamentlige skildringer...

> Jens Jørgen Thorsens Jesusfilm blev fordømt af kristne

Synes du virkelig selv at dét er underligt? Og var der nogen, der
dengang for 30 år siden ligefrem truede med at skære hovedet af ham mod
en evt. dusør?

> hans maleri på Birkerød station kunne man heller ikke acceptere

Det var vist også temmeligt anstødeligt, idet der altså optrådte et
gevaldigt, erigeret lem på dette offentlige maleri? Du må huske på at
Rindalismen i det hele taget var oppe i tiden: Folk var efterhånden
blevet rigeligt trætte af at blive gjort til grin for deres egne surt
tjente skattekroner.

> og hadefulde mennesker udførte uhyggelig selvtægt mod en lærer, der var
> anklaget for at have taget på ni skolepiger, selvom han blev pure frikendt i
> landsretten.

Jeg er helt enig i at selvtægt er noget lort og en trussel imod
retssystemet, men nu snakker du altså igen uden om selve emnet, nemlig
denne påståede "kristne fundamentalisme".

> Og vi har folk, der tilfældigvis hedder det samme som nogle af
> de dømte i Tøndersagen, der har været ude for grov chikane og afbrændinger
> af huse fra rasende mennesker -

Udenomssnak igen.

Ingen af de to ovennævnte grupper har jo på nogen måde hævdet at være
specifikt "kristne", vel?

Anders Peter Johnsen

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 21:37

meddelelse news:449595cb$0$46975$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nu skal du lade være med at krybe uden om, Arne!

jeg kryber ikke uden om noget som helst -jeg gider blot ikke at svare på
hans spørgsmål fordi det ikke er seriøst, men udelukkende et forsøg på at
forplumre debatten og trække den ned på et niveau, som jeg ikke gider være
med på.

> [...]
> almindelig mand med et sexliv..."
>
> Så nytter det jo ligesom ikke noget at du begynder at trække i land med,

Det er kendsgerninger - ikke noget med at trække i land.

> [...]
> Elfenbenstårnsbetragtninger ikke at bryde sig om Islam og alle de blodige

men, hvad du vil - det rager mig en høstblomst.

> [...]
> efter een eller anden søgt "vestlig modvægt" til jeres elskede
> fundamentalistmuslimers bindegale adfærd...

og jeg er træt af at man tager en enkelt begivenhed som man synes man kan
bruge i den almindelige fremmedhadefulde propaganda og hvor man forsøger at
sige: ingen brændte ambassader ned i Danmark - det gjorde de i udlandet,
ergo må udlandet være værre end Danmark.
Det er useriøst -sådan kan man ikke sammenligne tingene- der sker givetvis
ting i udlandet som ikke sker i Danmark, men det friholder da ikke Danmark
for et medansvar for tingene.

Du mener åbenbart at fordi ingen har brændt ambassader af i Danmark, men at
de har gjort det i andre lande, så er de andre lande forfærdelige medens
Danmark er et eventyrland?

Vi har heller ikke dødsstraf i Danmark - det har man i USA - så når der sker
flere forbrydelser i USA end i Danmark, skal vi så udtale os om at det også
er forfærdeligt det, der sker i USA, og det skyldes nok at der er dødsstraf,
som forråer folk - i Danmark sker der få forbrydelser i forhold til USA,
ergo må konklusionen være at USA er værre end Dannmark.

Med den slags argumenter, hvorfor så overhovedet diskutere tingene? AT vi
har forskellige kulturer, skikke, regler og traditioner gør åbenbart ikke
indtryk på dig - vi har ingen ambassadeafbrændinger her - nej, og hvad så?`

´Den form for syllogismer gider jeg simpelthen ikke forholde mig til.

> [...]
> og religionsmotoveret voldelige som muslimer, og du ved det vel
> formodentlig også udmærket godt selv eet eller andet sted.

nej, det er det ikke -princippet er det samme - vi har fanatikere også i
Danmark, der er villige til at begå mord- og vi har jo set det før. Vi har
fx straffet to mænd, der myrdede en mand, de mistænkte for at have forgrebet
sig på den enes datter. Selvfølgelig har vi da den slags fanatikere.

> [...]
> Anne Kathrine Emmerichs hævdede åbenbaringer af Kristi Lidelseshistorie
> fremfor de generelt vedtagne nytestamentlige skildringer...

Det fremgår ikke af filmen -og ja, jeg har set den.

> Synes du virkelig selv at dét er underligt? Og var der nogen, der dengang
> for 30 år siden ligefrem truede med at skære hovedet af ham mod en evt.
> dusør?

har det noget med sagen at gøre? Hvis vi ikke nøjagtigt ser den samme
reaktion som andre steder, så er det altså i orden? I USA skyder en dreng
sine lærere og nogle af sine kammerater - betyder det så virkelig at fordi
det ikke sker herhjemme, så er nogle af de unge i skolerne ikke så
forskruede som de amerikanske? Den tror du vist ikke selv på, vel?

> [...]
> Rindalismen i det hele taget var oppe i tiden: Folk var efterhånden blevet
> rigeligt trætte af at blive gjort til grin for deres egne surt tjente

Det var et bestillingsværk - man truede ham og ville lynche ham hvis man
kunne - men prøv bare at se på sagen med de udstoppede hundehvalpe - der kom
dødstrusler mod kunstneren. Óg sådan har det været flere gange. ER det så i
orden, blot det ikke sker i virkeligheden?

> Jeg er helt enig i at selvtægt er noget lort og en trussel imod
> retssystemet, men nu snakker du altså igen uden om selve emnet, nemlig
> denne påståede "kristne fundamentalisme".

Vi har en kristen fundamentalisme herhjemme - jeg har ikke erindring om at
nogen ligefrem er blevet slået ihjel herhjemme, men er det så ensbetydende
med at den ikke findes her? Skal vi absolut sammenligne på den måde? I USA
bliver kristne religiøse mennesker ofte ofre for forbrydelser eller begår
dem selv -nogle dør af det - betyder det så at det er fordi man i USA har en
masse religiøse fanatikere, medens vi ikke har nogen herhjemme, blot fordi
vi ikke har haft lig på bordet?

Jeg vil fx mene at Moses Hansen er en religiøs fanatiker.

> Udenomssnak igen.

nej, parallellisering. Men sådan er det jo altid -når du ikke kan følge med
i argumentationen,så kalder du´det bare udenomssnak. Men forklaringer kræver
jo ofte at man danner paralleller -det er anerkendt pædagogik at man for at
forklare tingene ordentligt bliver nødt til at vise med enkelte allegorier
hvordan tingene hænger sammen.

> Ingen af de to ovennævnte grupper har jo på nogen måde hævdet at være
> specifikt "kristne", vel?

Det ved jeg ikke - men der har da været sager herhjemme, hvor det netop var
kristne, der mente at de handlede i overensstemmelse med Guds bud.
Menighedsrådsballade med deres præster har jo stået på flere gange i tidens
løb.

--
Wilstrup

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-06-06 23:18

Wilstrup skrev:
> [...]
> forplumre debatten og trække den ned på et niveau, som jeg ikke gider være

Det var sådan set MIT spørgsmål, du syntes at krybe uden om, Arne.

Ikke "Alucard"s.

Du roder tingene sammen.

> Det er kendsgerninger - ikke noget med at trække i land.

Det absolut har intet med Danmark og flertallet af danske
folkekirkekristne at gøre, hvad en flok yderligtgåede, ekstremistiske
galninge i USA eller nogle selvtægtspraktiserende voldelige bonderøve i
Jylland render rundt og laver imod pædofilimistænkte.

Derimod har det altså temmeligt meget med Danmark at gøre, når herboende
islamiske imamer med nogle lokale ambassadørers hjælp rejser Mellemøsten
rundt for at piske en hysterisk stemning op imod os.

> men, hvad du vil - det rager mig en høstblomst.

Hvor skriver jeg om hvad jeg "vil"? Hvad er det egentlig overhovedet, du
svarer på?

> [...]
> sige: ingen brændte ambassader ned i Danmark - det gjorde de i udlandet,
> ergo må udlandet være værre end Danmark.

Hvad bindegale islamister render rundt og laver i muslimske lande ER
altså væsentligt anderledes end hvad der foregår i Danmark. Gudskelov da!

> Det er useriøst -sådan kan man ikke sammenligne tingene- der sker givetvis
> ting i udlandet som ikke sker i Danmark, men det friholder da ikke Danmark
> for et medansvar for tingene.

Hvilket "medansvar" og for hvad?

> Du mener åbenbart at fordi ingen har brændt ambassader af i Danmark, men at
> de har gjort det i andre lande, så er de andre lande forfærdelige medens
> Danmark er et eventyrland?

Tja, nu har vi i alle fald været så heldige at de herboende
ungislamister ikke gik totalt bananas, sådan som man måske kunne frygte.

Men det skal sikkert nok komme, hvis vi fortsat bøjer os sådan som du og
andre selvdestruktivt "tolerante" insisterer på vi skal.

(Abu Laban HAR jo allerede direkte og åbent truet os med påstanden om at
han ville kunne gøre livet rigtigt surt for os, hvis han ellers ville.
Og det er dèn slags uhildede gangsteradfærd fra hans side, der gør at
størstedelen af den danske befolkning selvklart ikke ønsker manden her i
landet!)

> [...]
> indtryk på dig - vi har ingen ambassadeafbrændinger her - nej, og hvad så?`
>
> ´Den form for syllogismer gider jeg simpelthen ikke forholde mig til.

Jeg har i det hele taget ret svært ved at følge din argumentation, som i
stigende grad forekommer mig rystende vag...

> [...]
> sig på den enes datter. Selvfølgelig har vi da den slags fanatikere.

> Det fremgår ikke af filmen -og ja, jeg har set den.

Hvis du ellers kan din NT, så ville du vide at selve indledningsscenen,
hvor Jesus får sig en lille "hyggesludder" med Satan under Agonien i
Getsemaneh Have overhovedet ikke figurerer i NT. (Hvor Satan og Jesus
derimod kun mødes een gang, nemlig under Jesu fristelse i ørkenen, kort
efter Jesu dåb.)

Dette er bare een af de ting i filmen, som er Emmerich-stof og ikke
baserer sig på NT.

> [...]
> det ikke sker herhjemme, så er nogle af de unge i skolerne ikke så
> forskruede som de amerikanske? Den tror du vist ikke selv på, vel?

Jo, da: Det er for mig at se et ganske klart tegn på at unge
high-schoolelever i USA, som måske ikke lige er blandt de evigt
ombejlede og populære quarterbacks eller cheerleaders, åbenbart har
lettere ved at føle sig så socialt udstødt, at de ligefrem er klar til
at myrde deres skolekammerater som hævn.

Det er lidt ligesom med japanske unge, der jo desværre også har en grim
tendens til at bukke under for det sociale pres og som derfor begår
selvmord, hvilket Gudskelov er en relativ sjældenhed herhjemme.

Der er helt sikkert en afgørende kulturforskel på om man kommer fra et
samfund med Jantelov eller et hårdt pæcende samfund, hvor "nummer to
bare er den første taber"...

> [...]
> dødstrusler mod kunstneren. Óg sådan har det været flere gange. ER det så i
> orden, blot det ikke sker i virkeligheden?

Igen: Hvordan relaterer dèt, at folk naturligt nok ophidses på en
kunstner over meningsløst drab på nogle ellers fuldt levedygtige små
nuttede hundehvalpe i makabert udstillingsøjemed, til at man i muslimske
lande går totalt besærk og vil slå folk ihjel over nogle tegninger af en
hævdet religiøs person?

Jeg vil da såmænd håbe at du selv ville blive vred og sige fra, hvis du
så en person der var på vej til f.eks. at drukne en flok killinger og
følgelig bede personen om i det mindste at give dem gratis væk istedet?

Og igen: Hvad har dette med decideret militant religiøs fanatisme at
skaffe? Det er jo nok snarere din egen venstrefløj vi skal ud på, hvis
vi skal finde de virkeligt militante "dyreelskere", så er det egentlig
ikke noget af et selvmål, du her er igang med at lave?

> Vi har en kristen fundamentalisme herhjemme - jeg har ikke erindring om at
> nogen ligefrem er blevet slået ihjel herhjemme, men er det så ensbetydende
> med at den ikke findes her?

Kristne fundamentalister herhjemme kan sikkert beskyldes for meget, men
de render sgu' i det mindste ikke rundt og slår folk ihjel, bare fordi
de er uenige med dem.

Og det er altså en helt konkret følbar, principiel forskel på dem og
primitive muslimer i obskure ørkenlande...

> [...]
> masse religiøse fanatikere, medens vi ikke har nogen herhjemme, blot fordi

Det tætteste vi vistnok i rigtigt mange år er kommet på sådan noget, må
vel være da undertegnede selv engang for nogle år siden så sig gal på en
fyr, der systematisk chikanerede brugerne af dk.livssyn.kristendom
personligt i en grad, så jeg kom for skade at ytre at jeg synes han
fortjente et par flade for sin nedrige opførsel. Dette blev selvfølgelig
straks udlagt klamt og martyragtigt som en "voldstrussel fra en kristen
fundamentalist."

Men nej, jeg synes virkelig ikke at dèt seriøst kan sammenlignes med,
hvad nogle sindsforstyrrede amerikanske galninge faktisk måtte finde på
at begå af deciderede forbrydelser...

> Jeg vil fx mene at Moses Hansen er en religiøs fanatiker.

Ikke desto mindre bruger han - ligesom alle andre, mere fornuftige
kristne - sig af ORD.

Modsat muslimerne og deres alt for åbenlyse "Wollah, jeg henter mine syv
fætre og deres tretten venner, så de ka' smadre dig"-trusselskultur.

> [...]
> forklare tingene ordentligt bliver nødt til at vise med enkelte allegorier

(Jeg formoder at der skulle stå "enkle kategorier"?)

Som sagt:

> Det ved jeg ikke

Vrøvl med dig, Arne: De har mig bekendt ikke NOGET sted i NOGET kendt
medie legitimeret sig med religion, sådan som muslimerne altså netop
gør, når de skriver deres fatsvage fatwah'er!

> - men der har da været sager herhjemme, hvor det netop var
> kristne, der mente at de handlede i overensstemmelse med Guds bud.

Hvilke? Jeg har set en udsendelse med en rablende skizofrenparanoid, der
har været farlig for andre (det var ham der kaprede et S-tog engang i en
psykose), men jeg kan altså ikke erindre at nogle skulle have begået
mord under dèn henvisning.

Det tætteste vi kommer er vel ham den bosnisk-svenske indvandrer, som
myrdede Anna Lindh og som ret åbenlyst forsøgte at illudere sindssyg for
at få nedsat sin straf.

> Menighedsrådsballade med deres præster har jo stået på flere gange i tidens
> løb.

Menighedsråd _er_ jo altså nu engang i sagens natur et MEGET logisk sted
for folkekirkekristne af forskellige grupperinger at ryge op og toppes
om religiøse spørgsmål, simpelt hen fordi de er en del af den
folkekirkelige organisation: Dog plejer det nu mest at være underlødig,
landsbyagtig personfnidder, der måtte forekomme.

Men dèt at der således måtte forekommer interne skænderier i
folkekirkelige danske menighedsråd opfatter du altså i ramme alvor som
så "farligt og religiøs-fundamentalistisk ekstremt" at du åbenbart under
påkaldelse af din egen selvhævdede "anerkendte pædagogik" mener at kunne
bruge det som SERIØS allegori til en situation, hvor indtil flere
muslimske landes borgere går massehysteriske på gaderne og brænder vore
ambassader af og selv deres påstået "ansvarlige" (og endnu mere
tvivlsomt "sækulære") politikere uden at blinke forlanger vore 12
tegnere udleveret til religiøsbetinget dødsstraf for "krænkelse af deres
religion"?

Go'daw do! Jeg ved virkelig ikke om jeg skal grine eller græde over
denne groteske virkelighedsforvanskning hos dig...

Det ville altså klæde dig gevaldigt at trække dèn slags vanvittige
påstande tilbage i stedet for stædigt at kravle endnu længere ud på
grenen og fremstå som en endnu større idiot, end du måtte gøre i forvejen:

Hvis jeg nu undlader at hovere yderligere, vil du så i det mindste selv
indrømme at din påstand om "farlige danske kristenfundamentalister" samt
din dertilhørende desperate argumentation for den blotte eksistens af
sådanne altså efterhånden lyder faretruende tynd og tvivlsom?

Kom nu hellere i land før isen giver efter under dig...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-06-06 15:45

Alucard wrote:

> LOL..... Den sad lige i øjet..... ))

Kunne I ikke holde jeres platheder og islamparanoia i dk.politik, som er
indrettet tiol det samme, så vi voksne kanm diskutere vores
børnepasningsproblemer i fred?

Per V.

--
Det gode ved åndsfællerne Laban og Krarup er, at de giver os ateister
så mange gode argumenter

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-06-06 20:08

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Kunne I ikke holde jeres platheder og islamparanoia i dk.politik, som er
> indrettet tiol det samme, så vi voksne kanm diskutere vores
> børnepasningsproblemer i fred?

Det må du meget undskylde du følsomme vidundelige mand og far, men der stod
altså kun
dk.politik i min newsgroupliste, eller jeg bemærkede ikke at der også
postedes til en platheds- og paranoiafri gruppe. Og indlægget var for at
gøre grin med Arne, som igen er kommet med lodrette løgne om islam og
profeten, OG som mener at når noget ikke genere typedanskere, men er vigtigt
for muslimer, så bør vi
ændre vores ligegyldige kultur. Og disse hans indlæg er altså fra i dag, men
undskyld igen, og igen.

Har I børnepasningsproblemer? jamen, det er jo skrækkeligt, og så oven i
det, se et indlæg, som gør grin med Arne, det er jo næsten tragisk - igen
dybtfølt undskyld !!!

Husk man kan få gratis traumehjælp, hvis man efter at have set indlægget
kommer til at lide at post-traumatisk stress-syndrom ! Og attter undskyld
fra dybet af mit hjerte !

PS: Nu husker I vel på, at de børn I snakker om, skal leve den sidste del af
deres liv i et Europa domineret af islam, så giv dem en grundig indføring i
denne religion allerede nu, - bare et godt råd, når vi nu alligevel *kom*
ind på det spændende emne. Læs evt Magnus Enzenbergers artikel om emnet i
Weekendavisen, den ville være god at få forstand af, - for dem der har lyst
til det, - ikke mange, I know.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-06-06 23:00

Knud Larsen wrote:

> [...]
> er vigtigt for muslimer, så bør vi
> ændre vores ligegyldige kultur. Og disse hans indlæg er altså fra i

Du skal såmænd ikke undskylde. Jeg overser også aomme tider
krydspostninger - men helt ærligt: At flippe sådan ud over den "nyhed"
svarer til, at en tyrkisk avis skrev: Nu gør "danskerne" sådan og sådan,
hver gang Pia K eller Krarup kommer med et ildelugtende bøvs. At der findes
hjernedøde fanatikere i alle lande, er ikke nogen nyhed.

Kan du huske, dengang de censurerede Haddocks whisky og Lucky Lukes
cigaretter væk? Det var mig bekendt ikke muslimer eller tyrker, der stod bag
det. Hysteri er ikke noget, Islam har patent på.

> PS: Nu husker I vel på, at de børn I snakker om, skal leve den sidste
> del af deres liv i et Europa domineret af islam,

Mere hjernedød paranoia. Det er en utrolig mane på tiltro til den kultur,
hvis mereværd I islamofober ellers præker i tide og utide, at I tror, den
sådan uden videre kan løbes over ende. Der er faktilsk langt mere greund til
at frrygte indflydelsen fra katolse og amerikanske "kristne"
fundamentalister.

Per v.

Fra : GB

Dato : 18-06-06 23:04

> Du skal såmænd ikke undskylde. Jeg overser også aomme tider
> krydspostninger - men helt ærligt: At flippe sådan ud over den "nyhed"

Ja, nu xposter du for eksempel igen, din infantile båtnakke.

GB

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-06-06 09:15

GB wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in

> Ja, nu xposter du for eksempel igen, din infantile båtnakke.

Og du demonstrerer igen, at du argumenterer som en neanderthaler.

Per V.

Fra : GB

Dato : 19-06-06 10:32

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:44965d04$0$38727
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Og du demonstrerer igen, at du argumenterer som en neanderthaler.

Jeg argumenterer ikke - jeg gør dig opmærksom på, at du for Gud ved hvilken
gang korrekser andre for at crossposte - i en crosspost, du selv afsender.

GB

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-06-06 00:41

> [...]
> hver gang Pia K eller Krarup kommer med et ildelugtende bøvs. At der
> findes hjernedøde fanatikere i alle lande, er ikke nogen nyhed.

Jeg blev ikke ophidset over Tyrkiets bandlysning af grisefilmen, jeg brugte
bare lejligheden til at gøre lidt grin med Arne, som netop havde diskuteret
halal-kød og andre ting, som han mener danskere skal acceptere, fordi de
ikke generer os, men fryder muslimer. OG han havde lige serveret en
løgnehistorie om profeten, - igen -, og det irriterede mig lidt, at han
aldrig lærer at holde sig til sandheden.

> Kan du huske, dengang de censurerede Haddocks whisky og Lucky Lukes
> cigaretter væk? Det var mig bekendt ikke muslimer eller tyrker, der stod
> bag det. Hysteri er ikke noget, Islam har patent på.

Nej, men hvis det *skal* være, så hellere hysterisk med folkesundhed, end
med latterlige ting fra tusindårige haditter. Hvad bliver det næste i
Tyrkiet, de ER jo på vej mod mere radikale islamiske tilstande, som så mange
andre muslimske lande er.

> [...]
> sådan uden videre kan løbes over ende. Der er faktilsk langt mere greund
> til at frrygte indflydelsen fra katolse og amerikanske "kristne"

Jeg personligt prædiker nu ikke om vores kultur, men jeg KAN da bedre lide
den danske end fx den saudiarabsike, den iranske, sudanske eller
pakistanske, det skal da ikke være nogen hemmelighed, men det forbavser mig
ikke, at du sikkert har det på en anden måde.

Islam vil vokse og vokse i Europa, og muslimer *bliver* naturligvis
flertallet inden for vel 50 år, - som Norges statistikbureau har udregnet de
bliver i Norge, som ikke har mere end halvdelen af DKs antal nu.

Der er en folkevandring i gang, og Mellemøstens befolkninger vil som bekendt
blive mere end fordoblede på de omtalte 50 år, og intet som helst tyder på,
at de vil finde ud af at få samfundene til at blive velfungerende og
velhavende, tværtimod. Allerede nu ønsker halvdelen af de unge arabere at
komme til Europa, og presset vil stige og stige, og der hjælper
ønsketænkning om vores "stærke kultur" overhovedet ikke. De indvandrende
kommer jo ikke til at overtage vores kultur, de er godt tilfreds med den de
kender, og jo mere, jo flere der vil være i landene. I følge Bernard Lewis
bliver vi allerede anset som dhimmier i islamistiske kredse, for der er
allerede så mange muslimer at de burde styre samfundene, mener man. Men de
må have lidt tålmodighed, - "mens vi venter på borgerkrigen" som Enzenberger
skrev, for der vil da nok være nogle, som ikke fredeligt vil overlade
territoriet til nye magthavere. Selv er jeg et ultra-fredeligt menneske, jeg
ville nok forsøge at komme til USA, der har man andre udsigter for
fremtiden, - deres problem er nok, at de kan komme til at ligne Brazilien,
hvis de ikke ændrer kurs og går mere ind for udjævning af goderne.

Vi ER dømt til at være "Aftenlandet", og vi vil naturligvis blive muslimske,
medmindre en naturkatastrofe eller en fugleinfluenza eller andet, ændrer
tingene radikalt.

Se det nu i øjnene, og glæd dig over at så fin en kultur som den
mellemøstlige, vil fjerne vores kedelige og racistiske socialdemokratiske
leverpostej og kartoffelfarvede lamme tonedøve- og helt forkerte kultur.

Masseindvandring "skubber os frem", som en herværende velmener skrev, jeg
tror jo, det bliver frem mod afgrunden, dvs mod kaos og opløsning af
velfærdssamfundet, men det bliver da også spændende at opleve, for dem der
lever så længe.

Men Allah ved bedst, til hverdag og til fest. Det må vi så slå os til tåls
med.

Iøvrigt er jeg ved at læse "Law and Power in the Islamic World", den kan
anbefales, og den er lige udkommet på dansk.

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-06-06 09:22

Knud Larsen wrote:

> Jeg blev ikke ophidset over Tyrkiets bandlysning af grisefilmen,

Det var godt, for der er ikke tale om, at "Tyrkiet" som sådan bandlyser
noget som helst, men om en historie i en enkelt tyrkisk avis, som bagefter
er blavet afvist af det pågældende tv-sekskab. Så meget suppe var der på de
grisetæer.

> [...]
> havde lige serveret en løgnehistorie om profeten, - igen -, og det
> irriterede mig lidt, at han aldrig lærer at holde sig til sandheden.

Det har han vist tilfælles med mange af sine modstandere.

> Nej, men hvis det *skal* være, så hellere hysterisk med folkesundhed,
> end med latterlige ting fra tusindårige haditter.

Muslimer mener vist også, at svinekød er sundhedsskadelig.

> [...]
> pakistanske, det skal da ikke være nogen hemmelighed, men det
> forbavser mig ikke, at du sikkert har det på en anden måde.

Og hvad får dig så til at tro, jeg ikke skulle foretrække dansk kultur? At
jeg ikke straks brøler med på den første, den bedste smædehistorie om islam,
men venter og ser, om det overhovedet har noget på sig? At jeg ikke hopper
på de paranoide rædselsscenarier bygget på statistikmanipulation om, at
"danskerne kommer i mindretal om 30 år"?

Prøv at forholde tdig til, hvad jeg skriver, i stedet for til, hvad du tror,
jeg tænker. Du er nemlig ikke nogen særligt god tankelæser.

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-06-06 17:19

> [...]
> er blavet afvist af det pågældende tv-sekskab. Så meget suppe var der på

OK, godt det ikke var mine tæer der blev ramt.

> jeg
>
> Det har han vist tilfælles med mange af sine modstandere.

Det er muligt, men det er heller ikke alle, jeg gider svare overhovedet. Det
ER da lidt pinligt, at en mand der roser sig selv for begavelse og viden,
hele tiden braser ud med lodrette løgne, åbenbart fordi han tror, der ikke
er nogen som kan gennemskue dem, - og muligvis pga en erhvervssygdom (som
min ven skolelæreren ofte nævnte). Jeg *gad vide* hvad hans omgangskreds er
løbet med af løgnehistorier om islam og muslimer, DE tror jo sikker på denne
retlinede mand, og kan nok ikke forestille sig bevidste løgnehistorier. Nå,
det er jo deres problem, - men KAN også blive vores, hvis der er for mange,
som er fuldstændig misinformerede i forhold til religionen islam.

> Muslimer mener vist også, at svinekød er sundhedsskadelig.

Og at det er sundhedsskadeligt at se på billeder af grise, eller at sige
ordet "gris"?

Der er intet inden for islam, som siger at svinekød er sundhedsskadeligt,
men lovskolerne har "fastslået" at hunde og svin er urene dyr, - og afkom
efter hunde og svin med andre dyr, er også urene, selv om de selv er "rene",
som der står i lovbogen. Hvilket minder mig om, at ham der nu er leder af
kulturinstituttet i Cairo, fortalte at han lærte meget af de lærdes
diskussioner om hvordan loven fx stiller sig til en person som er afkom
efter et dyr og et menneske, - fascinerende at man har tid til den slags
diskussioner, det er jo lige som her, i Middelalderen, med engle på en nål
osv osv. Og han er IKKE anti-islam, tværtimod.

> [...]
> hopper på de paranoide rædselsscenarier bygget på statistikmanipulation
> om, at "danskerne kommer i mindretal om 30 år"?

Du mener jo det er mistænkeligt, hvis folk foretrækker dansk kultur, og
mener den er bedre end den mellemøstlige.

Og hvad er det for smædehistorier du tænker på? Rædselsscenarier kan du
beholde for dig selv, - demografien i Europa og i Mellemøsten tilsiger at
muslimer vil immigrere til Europa i millionvis, og at vi ikke kan stoppe den
udvikling. Det har intet med statistikmanipulation at gøre, -
fremskrivninger af statistikken alene siger vel noget med 30 - 40% muslimer
om 50 år. Og det er jo også mere end nok til at ændre et samfund totalt, det
må selv du vel nødtvungent indrømme?

> Prøv at forholde tdig til, hvad jeg skriver, i stedet for til, hvad du
> tror, jeg tænker. Du er nemlig ikke nogen særligt god tankelæser.

Det mener du ikke? Så vidt jeg kan se, er der utrolig stort sammenfald i
hvad "velmenere" mener om emnet indvandring og islam, endnu er jeg da ikke
blevet overrasket. Lige som jeg da heller aldrig har fået det chok at se
Arne og Bjarne pludselig mene noget nyt i forhold til kommunismen og
østlandene, og det kommer jeg da formodentlig heller aldrig til. Derimod er
jeg sikker på at velmenere vil ændre deres tankemønstre inden for en 10 års
horisont, lige som mange af dem har gjort de sidste 10 år, - tvivlen er ved
at snige sig ind i forhold til det vidunderlige i at oprette et
multikulturelt samfund. Og det samme ses i alle europæiske lande, velmenere
har være naivt optimistiske, og indser det nu i de fleste tilfælde. Bedre
sent end aldrig.

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-06-06 18:15

Knud Larsen wrote:

> Du mener jo det er mistænkeligt, hvis folk foretrækker dansk kultur,
> og mener den er bedre end den mellemøstlige.

Vrøvl og sludder, det har jeg aldrig skrevet. Jeg har muligvis skrevet, at
folk tit bedømmer deres vurdering af mellemøstlige kulture (der er yderst
forskellige) på en god del uvidenhed og propaganda, og det står jeg ved. Og
den del af den danske kultur, Pia Kjærsgaard og Richard Ragnvald er
eksponenter for, kan jeg sagtens undvære.

> [...]
> alene siger vel noget med 30 - 40% muslimer om 50 år. Og det er jo
> også mere end nok til at ændre et samfund totalt, det må selv du vel

Fremskrivninger af statistikken på den måde er som regel noget vrøvl. I
1850'erne forudsagde statistikerne, at Londom om 50 år ville være druknet i
hestepærer - hilket var statistisk korekt, hvis man fremskrev tallene for
hestehold.

Somme tider er det også tilladt at bruge hovedet.

> Det mener du ikke? Så vidt jeg kan se, er der utrolig stort
> sammenfald i hvad "velmenere" mener om emnet indvandring og islam,
> endnu er jeg da ikke blevet overrasket.

Det kunne skyldes, at du udelukkende ser, hvad du forventer at se.

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-06-06 21:53

> [...]
> for hestehold.
>
> Somme tider er det også tilladt at bruge hovedet.

Men du foretrækker at trække den gamle hestepære af vognen, at man tog fejl
dengang, betyder jo ikke, at man gør det igen, og da slet ikke i forhold til
befolkningstal som ER sikre allerede, - se på FNs fremskrivninger. Som de
iøvrigt - helt uden belæg - *efter* den periode som de ikke kan komme
udenom, postulerer at de mellemøstlige lande lige pludselig får en lige så
lille befolkningsforøgelse som vi i Europa, ren ønsketænkning. Men altså
fordoblingen ER sikker, og allerede nu stiger presset på den sydlige grænse.

Hvorfor skulle iøvrigt fremskrivning af statistikkerne være "vrøvl"? Har du
noget som helst argument udover hestepæreargumentet? Det er jo langt snarere
sandsynligt at vi enten bliver tvunget til at droppe fx vores 24års-regel,
eller at den - som det ser ud nu - kan omgås. Du har stadig ikke forklaret
hvorfor du tror at befolkningspresset, og nedbrydningen af naturgrundlaget i
Mellemøsten og i fx Pakistan og Bangladesh, pludselig skulle stoppe? Mener
du at Gud vil gribe ind og ændre historiens og naturens gang? Eller er måske
Marx på færde med et eller andet historisk determineret? Dit
hestepæreargument ligner i kriminel grad de "argumenter" som Arne og Bjarne
skyder af fra hoften, når de ikke kan *bære* et eller andet i forhold til
ideologien. Det kan du forhåbentlig selv godt se?

> Det kunne skyldes, at du udelukkende ser, hvad du forventer at se.

Jeg håber hele tiden at blive positivt overrasket, men det er uhyre
sjældent, det sker, som regel hører man den identisk samme melodi hele
tiden, - "tonen" - "de sorte præster" "Pia K" og "Frevert" beviser et eller
andet om hele Danmarks forfærdelige indstilling til indvandrere, uanset at
disse selv føler sig mindre diskriminerede nu end for fem år siden, og
uanset at andre lande er langt mere kritiske over for indvandrere og
indvandring, - med fx officielle opfordringer til folk, som ønsker sharia,
om at forlade landene, som i Holland, Australien og Tyskland. Vi har taget
det utrolig fint at pludselig få en masseindvandring, som har ændret
samfundet på bare 30 år, og som vil ændre det totalt på de næste 30 år.

Det var det ene, og det andet er den konstante mangel på lyst til at indse
at islamismen er en farlig modstander, som hele tiden bliver stærkere. Her
hersker den Seidenfadenske idé om at islamismen er i småtingsafdelingen, og
at fordi muslimer er et mindretal i DK, så må man ikke kritisere islam "en
mindretalsreligion" som han altid siger.
Og man kan ikke lide "Demokratiske Muslimer", for dem kan de ortodokse
muslimer ikke lide, man finder alle mulige grunde til ikke at kunne lide DM.
Nå, jeg har jo skrevet længere om disse ting før, og den algierske forfatter
har jo ret, vi i Vesten fatter ikke en brik af hvad der foregår i de
muslimske lande, og fatter ikke at valpladsen for kampen mellem islamisme og
demokratiske muslimer kommer til at stå i Europa. Nogle af pingerne - som fx
Ellemann - er jo næsten stolte af at de intet som helst kender til islam, og
heller ikke de protesterende kunstnere ser ud til nogensinde at have
beskæftiget sig med emnet, de kører også på hvad de FØLER må være rigtigt.

Og ja, vi har jo kun måske 30 jihad-krigere i Danmark, som er parat til at
angribe os, som man kunne læse forleden.

Vi var bange for Indre Mission for 100 år siden, de ville fx forbyde dans og
munterhed, - nu har vi så et par gutter i UK, den ene
universitetsstuderende, som på bånd siger, at de vil bombe en natklub med
1800 mennesker i, og "Vi bliver ikke bebrejdet for at dræbe uskyldige, for
det er jo kun folk som danser" - og de havde gang i planer om at forgifte
drikkevandet og andet godt. Men seidenfaderne og velmenerne vil ikke se, at
vi er oppe imod noget, som vi aldrig før har oplevet, de stikker hovedet i
sandet, indtil den dag hvor det smælder, eller de kommer til at drikke
forgiftet vand. De vil hellere rase imod Naser Khader for at advare mod
udviklingen, forstå det hvem der kan, - ja, du kan sikkert

Islamismen vokser dag for dag, især derfor er den livsfarlig, og fordi
venstreorienterede flirter med samarbejde med den, blinde som de er af had
til den evige Pia Kjærsgaard, som de åbenbart ser som en middelalderlig
dæmon.

As John Donne said in 1622 - and Hemingway quoted in his novel from the war
of the Spanish people against fascism - ”never send to know for whom the
bell tolls; it tolls for thee”. Solidarity is one factor. But we all know
its limits both in our countries and among the ruling circles in the Middle
East.

Hvem ringer klokkerne for?

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-06-06 22:14

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in message

> [...]

> know its limits both in our countries and among the ruling circles in the

Og for en ordens skyld vil jeg lige gentage hvad Salman Rushdie og andre
skrev:

»Efter at have vundet over fascismen, nazismen, stalinismen står verden over
for en ny global og totalitær trussel, islamismen. Vi forfattere,
journalister og intellektuelle opfordrer til modstand mod den religiøse
totalitarisme og kamp for frihed, lige muligheder og sekulære samfund for
alle«

You better believe it !

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-06-06 23:36

Knud Larsen wrote:

> [...]
> forfattere, journalister og intellektuelle opfordrer til modstand mod
> den religiøse totalitarisme og kamp for frihed, lige muligheder og

Tror det gerne. Men hvor kæden knækker, er, når folk som du dårligt kan se
et sort overskæg eller et tørklæde på gaden uden at tænke "Hjælp! Nu kommer
de og tager os!"

Kender du eventyret om drengen, der råbte "Ulv!"?

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-06-06 09:01

> [...]
> kommer de og tager os!"
>
> Kender du eventyret om drengen, der råbte "Ulv!"?

Og kender du eventyret om indlæggeren, som har en fast figur i sit hoved,
som han hele tiden kolporterer, selv om den intet har med virkeligheden at
gøre.

JEG bliver - som jeg efterhånden har fortalt om i detaljer 500 gange - ikke
skræmt af hverken sorte skæg eller tørklæder. Og jeg har også over 500 gange
fortalt om, at det vi er oppe imod er en kulturkamp, som også deler
muslimer, "vi" er i samme båd som hovedparten af muslimerne, når det drejer
sig om faren ved den militante islamisme. Det er derfor jeg er støttemedlem
af Demokratiske Muslimer, og endog har betalt - ser jeg - hele 0,5% af alt,
hvad de har fået ind af bidrag

DU burde begynde at læse, hvad fx jeg skriver, og ikke gå i hjernekisten for
at finde en af dine beton-forudfattede meninger. Prøv at tænke selv, det
hjælper ofte.

Og NÅR det er uheldigt at Danmark bliver muslimsk om nogle årtier, så er det
jo ikke pga at den enkelte muslim man møder på gaden eller i sportsklubben
(selvom det er få som kommer der), men fordi islam er en så gennemgribende
og dominerende religion, som naturligvis vil ændre vores samfund
fuldstændigt, - og jeg kan altså bedre lide vores socialdemokratiske system
end det mellemøstslige eller det pakistanske, det må du meget undskylde.
Allerede når vi når op på 15 - 20%, vil politikere blive nødt til at kaste
lunser ud til de muslimske vælgere, lige som man i Israel bliver afpresset
af deres ortodokse ca 15% vælgere, som hovedsagelig lever af kontanthjælp og
af at producere børneflokke til deres religiøse skoler. Se hvor meget vi må
tage hensyn til islam allerede, og det er med 3% muslimer i landet, - hvem
vil turde kritisere noget islamisk, når vi er oppe på det tidobbelte?
Som du måske har bemærket så er de tidligere mere moderate muslimske lande,
som fx Malaysia, Indonesien og Egypten på fuld spring henimod mere sharia og
den rene vare, og denne verdensomspændende opflammen af troen får vi jo
vores del af, - så den med - som man engang troede - at muslimske
indvandrere bliver mere og mere sekulære - den viste sig altså ikke at holde
overhovedet, det går lige præcis modsat. Om islam så om 100 år er faldet til
ro igen, det er det jo umuligt at spå om, - hvis verden overhovedet består
på det tidspunkt, mange forskere mener jo at vores overlevelseschancer kun
er på omkring fifty-fifty. Vi er jo eksperter i selvdestruktiv adfærd fordi
vi åbenbart ikke er byggede til at se fremad og tage højde for konsekvenser
af vore handlinger, - vi blev jo ikke mere end en 30 år gamle indtil for
nyligt rent biologisk og genetisk.

Anyway, det er som om folk som dig ikke KAN udholde tanken om, at man på et
logisk og roligt grundlag kan være ked af masseindvandring, og især at
indførslen af en dominerende lovreligion, som alle andre steder i verden
undertrykker kvinder og mindretal, det SKAL partout være noget med at man er
sort reaktionær og paranoisk og helt forkert, - ellers bliver I formodentlig
bange for jeres egne tanker?

Nu har en burkaklædt kvinde i Egypten, smadret nogle af deres mest elskede
skulpturer, pga en fatwa mod tredimensionale skulpturer, - bare for at give
et lille blik ind i de troendes vanvittige verden. Og vi lever - som
klicheen siger - i en globaliseret verden, alt hvad DE har, får VI også. At
tro at vi kan leve som vi ønsker og som vi plejer selv om vi får store
minoriteter, ELLER når tiden er moden, en majoritet af muslimer som er
mindst lige så overbeviste som vores egne Indre-Missionere var for 100 år
siden, det er OleLukøje-tænkning og hovedet i sandet,

- efter mig syndfloden, bare jeg fremstiller mig selv som et ærkegodt
menneske, som kun kan se fordele ved at vores kultur udskiftes, så kan JEG
da i det mindste få et godt omdømme, mens jeg tuller rundt på jorden de
sidste år af mit liv, og jeg kan råhygge mig med "kunstnere", som med 100
pcts sikkerhed tænker de samme skønne gud-velbehagelige tanker om alle
ændringer af samfundsordenen, og om alle "fremmede", og som kun ser onde
mennesker i "regeringen", og især i det dæmoniske Dansk Folkeparti, - som
har den uhyrlige frækhed at være imod masseindvandring og imod for voldsomme
ændringer i samfundets måde at virke på. Disse mennesker er ikke bare naive,
de er direkte onde, når de ikke vil lukke grænserne op, og lukke øjnene i,
som de Radikale agiterer for, - osv osv osv

Mon ikke det er en nogenlunde dækkende beskrivelse af en lidt ældre
type-velmener?

Lad os se hvordan det står til om 10 - 15 år, når der er kommet tre til fire
gange så mange andengenerationsindvandrere ud i det pulserende samfund.
Foreløbig er færre af dem i arbejde end for fem år siden, OG vi har en
vanvittig og overophedet økonomi, - hvordan vi det gå når den vender. HVIS
ikke der sker mirakler inden for den periode, så bliver det vist med at
holde på hat og briller i København og i Århus, mon ikke?

"De vrede unge mænd er krudttønden, og islamismen er tændstikken"

For at slutte lidt negativt. Desværre KAN vi jo ikke banke "de vrede unge
mænd" til at passe deres skole, og til at undlade de tre måneders ekstra
ferie i Pakistan eller Tyrkiet, - og det ER da vores skyld, når de så ikke
kan læse og skrive, og derfor ikke kan få nogen uddannelse og derfor ikke
noget job, det er jo soleklart - for en velmener. For det SKAL være vores
skyld, ellers ramler jo hele vores moralske univers med Jesus og hele
baduljen, og det kan vi ikke have.

Men Allah ved det hele i forvejen, derfor keder han sig så det brager, og
gider ikke hjælpe sine muslimske lande.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-06-06 11:44

On Tue, 20 Jun 2006 10:01:21 +0200, Knud Larsen skrev:

Et fremragende indlæg der fortjener ros. Hermed givet.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-06 10:02

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> On Tue, 20 Jun 2006 10:01:21 +0200, Knud Larsen skrev:
>
> Et fremragende indlæg der fortjener ros. Hermed givet.

Mange tak !

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-06-06 12:02

Knud Larsen wrote:

> Og kender du eventyret om indlæggeren, som har en fast figur i sit
> hoved, som han hele tiden kolporterer, selv om den intet har med
> virkeligheden at gøre.

Har du set dig i et spejl for nyligt?

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-06-06 12:55

> Har du set dig i et spejl for nyligt?

Prøv ligefrem at LÆSE mit indlæg, til en forandring.

Men nu vil du måske til at påstå at "velmener" det har du *aldrig* været? -
selv om du er kommet med de samme typeafvisninger af alt hvad der hedder
kritik af masseindvandring og af islamisme, - i flere år. HVIS du har ændret
mig, bedre sent end aldrig.

En velmener vil hellere brække en arm på langs, end at gå med til at den
moderne idé om multikulturalisme kan vise sig at være en kæmpefiasko, - for
det mener Pia K. sikkert også, og så er det totalt fy-fyyyy at mene det
samme. Så meget vil du vel give mig ret i?

Fra : Hans Knudsen

Dato : 20-06-06 17:25

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4497d5a7$0$38644$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Har du set dig i et spejl for nyligt?
>
> Per V.
> --
> Det gode ved åndsfællerne Laban og Krarup er, at de giver os ateister
> så mange gode argumenter

Hvor ynkeligt et svar på Knud Larsens indlæg.

Hans Knudsen

Fra : Wilstrup

Dato : 20-06-06 21:07

"Hans Knudsen" <a@b.com> skrev i en meddelelse

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ynkeligt et svar på Knud Larsens indlæg.

Jeg vil nærmere sige: et passende svar!
--
Wilstrup

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-06-06 23:44

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Jeg vil nærmere sige: et passende svar!

I - hoved i sandet folk - HAR naturligvis overhovedet ingen svar.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-06-06 00:45

Den 20.06.2006 kl. 18:25:05 skrev Hans Knudsen <a@b.com>:

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ynkeligt et svar på Knud Larsens indlæg.
>
> Hans Knudsen

Perve *er* en kinky ynk

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-06 10:15

> Har du set dig i et spejl for nyligt?

Og kom der nogen tilbagevisning af mine pointer? Nej, som sædvanlig er det
ikke noget en "velmener" gør i, - som velmener behøver man overhovdet ikke
referere til virkeligheden, det er mere end nok at have sine "glorie om
hovedet" meninger, som ikke er baseret på andet end "Jamen, jeg tror jo" at
dette og hint MÅ være rigtigt.

En velmener bliver slået fuldstændig ud, hvis vedkommende begynder at
undersøge empirien. Man holder sig åbenbart - som Arne kommunist - til noget
om "fremtrædelsesform og væsen", og så behøver man ikke beskæftige sig med
virkeligheden overhovedet.

Men tillykke med det, og hyg da endelig videre med andre "gudvelbehagelige"
personager, jeg håber aldrig at I pludselig får virkeligheden lige midt i
hovedet, det ville være ondt og forkert, og sådan kan gud ikke behandle sine
mest trofaste tilhængere.

Jeg sætter min lid til Allah Tálla, HAN ved hvordan de onde DF-præster skal
straffes, - og det bliver i trillioner af år, de skal have kogende bly ned i
maven. Gud ER kæmpestor, og især er han en megastor humanist.

Omvend jeg dog allerede nu, alle I velmenende og guldrandede mennesker!
I ved jo godt hvor jeres ønsker og håb vil blive virkeliggjort, - i favnen
på islam ! så kom nu i gang, hvad tøver I efter?

Allahu akhbar ! Det KAN vi vel blive enige om.

Fra : GB

Dato : 20-06-06 11:25

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in

> Vrøvl og sludder, det har jeg aldrig skrevet. Jeg har muligvis

Psst - Per: Nu crossposter du igen!

GB

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-06-06 12:03

GB wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in

> Psst - Per: Nu crossposter du igen!

Det gør du på en anden side også.

Per V.

Fra : GB

Dato : 25-06-06 20:06

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:4497d5d6$0$38711
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det gør du på en anden side også.

Jada - du skal da ikke skjule dine mørkere sider for dem ovre i d.f.b.,
vel? Det er ikke mig, som brokker mig over crossposts, det er typisk dig,
mens du selv crossposter videre på livet løs.

Det er jo lige til Dansk MAD, mand...

GB

Fra : Malte Runz

Dato : 18-06-06 18:23

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

(snip)

> Om lidt vil Arne nok forklare os, at det også ville være mest naturligt,
> hvis vi i Danmark holdt op med at vise billeder af grise, - de generer
> muslimer og "vi" generes jo ikke af at grisefilm- og billeder forsvinder.

En stråmand. Den aller mest fortærskede af slagsen endda. Den, der fordummer
debatten i ulidelig grad.

> [...]
> DK, det er naturligt at vise hensyn. Der er sikker mange andre steder hvor
> vi, uden problemer, kunne blive mere halallende, - og det kommer nok

Mere af samme slags... Det er ikke bare irriterende dumt, men ved nærmere
efteranke faktisk også foruroligende, at man tilsyneladende har den
opfattelse, at det i et demokrati blot handler om at stille en række forbud
og en række påbud op, som den enkelte så skal overholde.

Hvis du endelig vil diskutere tørklæder (eller andre 'følsomme' emner), så
gør det som en god demokrat, og så vil du se, at problemstillingen faktisk
er mere kompleks, end som så.

--
Malte Runz

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-06-06 19:49

"Malte Runz" <malte_runz@stofanet.dk> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>>
> (snip)

> En stråmand. Den aller mest fortærskede af slagsen endda. Den, der
> fordummer debatten i ulidelig grad.

Jeg gør grin med Arne, som du måske har set, fremturer med løgnehistorier om
islam, - og som mener det er naturligt at "vi" indretter os på områder hvor
det betyder meget for muslimer og intet for os.

> [...]
> gør det som en god demokrat, og så vil du se, at problemstillingen faktisk

Jeg har flere gange diskuteret tørklæder, de skræmmer ikke mig, jeg går
almindeligvis til kassen med tørklædepigen i min Kvickly, - og forleden
havde jeg det sjovt med to indpakkede somaliske kvinder i en elevator på
hospitalet. Det MÅ vel for fanden være muligt at lave lidt pis med Arne, -
som er så frelst, uden at skulle gennem en "skoling".

Eller bør man indrette sig på selvcensur: "muslimske emner er for alvorlige
til at lave sjov med"?

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 21:40

> [...]
> islam, - og som mener det er naturligt at "vi" indretter os på områder
> hvor det betyder meget for muslimer og intet for os.

Som jeg allerede har forsøgt at forklare Anders Johnsenm så gad jeg ikke
svare på dine platheder - det undrede ham naturligvis, medens jeg godt var
klar over at du havde en skjult dagsorden.

Jeg er snart træt af at få ret.
--
Wilstrup

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-06-06 23:10

> [...]

> svare på dine platheder - det undrede ham naturligvis, medens jeg godt var
> klar over at du havde en skjult dagsorden.

Din stakkel, jeg føler med dig.

Jeg vidste ikke, at det var en "skjult dagsorden", at gøre lidt grin med
dig, troede faktisk at det var soleklart at det var formålet med min satire.

Fra : @

Dato : 18-06-06 14:03

On Sun, 18 Jun 2006 11:02:05 +0200, Lars Raaby
<Lars.Raaby@kabelmail.dk> wrote:

>Tyrkisk tv-station har bandlyst Peter Plys p.g.a. Grislings
>medvirken i historien…
>
>http://www.news.com.au/story/0,10117,19503274-1702,00.html?from=rss

og det land er der nogen som i ramme alvor ønsker optaget i EU

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : JBH

Dato : 18-06-06 16:53

> og det land er der nogen som i ramme alvor ønsker optaget i EU

Jada.. De var også blandt de højtråbende (imod Dk) da Muhammedsagen kørte
på det højeste...
Lad os da endeligt åbne grænserne for anatolske bjergbønder og muslimske
fanatikere. Dem er der stor mangel på i EU.

mvh
JBH

Fra : Svend Poulsen

Dato : 18-06-06 19:26

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Tyrkisk tv-station har bandlyst Peter Plys p.g.a. Grislings medvirken i
> [...]

Gaaaaaaaaaaaaaaaamel nyhed på samme måde som bankerne og offentlige
institutioner i England har måtte opfylde muslimske krav om at de ikke må
have grislingen som sparegris eller billeder af svin.

Mvh. Svend

Fra : xxx

Dato : 19-06-06 19:20

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Tyrkisk tv-station har bandlyst Peter Plys p.g.a. Grislings medvirken i
> [...]

Det har så vist sig at være LØGN (benægtet af alle, både tv stationen selv +
myndigheder) --- men nu har i fjolser jo sikkert fået mere næring til jeres
FREMMEDHAD! I er nogle sølle mennesker der tilsyneladende trives bedst på
had!

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-06-06 22:00

"xxx" <noplok@jskhkjgvdskj.kj> wrote in message

> [...]
> + myndigheder) --- men nu har i fjolser jo sikkert fået mere næring til
> jeres FREMMEDHAD! I er nogle sølle mennesker der tilsyneladende trives

ER du "Det Borende X"? Nu var jeg ikke blandt dem, der blev ophidset over
den lille gris, men hvis det kan trøste dig, så VAR der en rigtig sag med
samme søde dyr, på et kommunekontor i England, hvor alle griseletter blev
fjernet på foranledning af en knotten muslim. OG man har fjernet
grisebilleder fra hospitaler, - vist også i Danmark?

Da jeg var lærer på en muslimsk friskole hylede alle børnene, hver gang de
skulle læse ordet "gris". Måske kan du fortælle os hvorfor du tror at
muslimske børn hader grise så meget, de er jo dog søde og retskafne dyr?
;-=)

Jeg er meget imod GRISEHAD! - det må du til at arbejde noget mere med,
terapi er sikkert gratis under traume-loven.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 20-06-06 08:37

> [...]
> fjernet på foranledning af en knotten muslim. OG man har fjernet
> grisebilleder fra hospitaler, - vist også i Danmark?

Det viser jo bare hvor vattede og tåbelige vi generelt er!

> [...]
at
> muslimske børn hader grise så meget, de er jo dog søde og retskafne

Du skulle have spurgt hvorfor at grisen er uren - eftersom den jo også
er skabt af Allah burde den så ikke være perfekt (eller er det et
mandagsdyr)??

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-06-06 09:40

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote in message news:e788im$dmg$1@news.al.sw.ericsson.se...

> [...]

> Du skulle have spurgt hvorfor at grisen er uren - eftersom den jo også
> er skabt af Allah burde den så ikke være perfekt (eller er det et

Den er nok uren fordi den er uren i bibelen, og den snuppede profeten lige
med. Hunden derimod, er ikke erklæret uren i koranen, men i mange haditter
som så har dannet grundlag for de juridiske afgøreser. Sjovt nok er åbenbart
mange af de haditter som viser hunde som urene og dæmoniske dyr, forfattet
af en fyr som på arbisk hedder "Kattens Far", - så kan man jo tænke sit

Hunde har man et ambivalent forhold til i den muslimske verden, de bliver
slet ikke set som så "urene" som grisene. På min sidste dykketur i Egypten
kom et par hunde ombord på dykkebåden, og en hund fik sig en Coca Cola,
mens kaptajnen lå nogle meter væk og bad middagsbønnen,- sjovt
kultursammenstød.