mobil + gps
Fra : www.hsp@gmail.com

Dato : 18-06-06 09:53

Hej.

Jeg er på udkik efter noget der kan lede mig
på rette kurs i landskabet , og nu hvor jeg aligevæld
er på jagt efter en mobil telefon , kunne jeg måske
være heldig at slå 2 fluer med ét smæk !!

PT. har jeg en Nokia 6100 ?
Det er ikke just en ( smart phone ) & der er
heller ikke specielt meget ram at gøre godt med , men
ellers en ganske udmærket model.

Er der en som kan anbefale mig en model
der er forberdt på GPS & som evt. har lidt flere
finesser som radio / mulighed for at afvikle mp3 musik !!
Det er naturligvis vigtigt med et godt display hvor
et kamera dog er af mindre betydning.

Vil navigations systemet ( tom tom mobil 5 ) være
et fornuftigt valg , eller er der andre alternativer
der virker bedre !!

Henrik.......

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 18-06-06 11:22

> Vil navigations systemet ( tom tom mobil 5 ) være
> et fornuftigt valg , eller er der andre alternativer
> der virker bedre !!

Med http://www.nav4all.com/ kan du næsten bruge enhver telefon sammen med en
lille GPS-sender. Der står en del om det her:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=75745

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Mikkel Lund

Dato : 18-06-06 19:12

Jeppe Vestergaard skrev:

> Med http://www.nav4all.com/ kan du næsten bruge enhver telefon sammen med en
> lille GPS-sender. Der står en del om det her:
>
> http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=75745

Shit, det ser fedt ud. Er der nogen der ved om man med software'et fra
nav4all kan se sin position i gps koordinator og eventuelt indtast
waypoints som med alm. håndholdt gps?
Eller kender til andet software til SE K750i det kan fungere som alm gps?

Mikkel

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 18-06-06 19:31

> [...]
> waypoints som med alm. håndholdt gps?
> Eller kender til andet software til SE K750i det kan fungere som alm gps?

Ja, jeg har også overvejet at købe det til min W800i, da man jo så har GPS
for kun cirka 800 kroner..

Mener du ruter med waypoints? Fordi såvidt jeg ved kan man lave ruter
præcist som ved almindelige GPS'er.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 18-06-06 20:17

Jeppe Vestergaard skrev:

> Ja, jeg har også overvejet at købe det til min W800i, da man jo så har GPS
> for kun cirka 800 kroner..

Ja det er så med mobilens pris!

> Mener du ruter med waypoints? Fordi såvidt jeg ved kan man lave ruter
> præcist som ved almindelige GPS'er.

Jeg vil gerne kunne indtaste:
N56 59.106
E09 31.845

for så at få regnet afstand og retning ud (som med en alm garmin).
Har nemlig en plan om at bruge den til geocaching.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 18-06-06 20:31

Mikkel Lund skrev:

> [...]
>
> for så at få regnet afstand og retning ud (som med en alm garmin).
> Har nemlig en plan om at bruge den til geocaching.

Jeg kunne jo også bare download programmet og kigge selv, det er jo
gratis, dooh.
Konklusionen er at den kan ALT, shit it is f..king amazing.

Mikkel

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-06-06 23:22

Mikkel Lund <mmlu03@space.aau.dk> wrote in news:4495aa00$0$15784$14726298
@news.sunsite.dk:

> Konklusionen er at den kan ALT, shit it is f..king amazing.

Træerne vokser ikke ind i himlen. Softwaren er ret beta agtig (version
6.2). Flere funktioner er endnu ikke aktive, nogle funktioner er aktive men
virker ikke, deres POI's i DK stinker osv.

Men det er gratis og til basal navigering er det faktisk ganske
imponerende. Bliver man træt af Nav4All kan man altid investere i f.eks.
Wayfinder. Man har stadig et meget billigt navi anlæg.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-06-06 23:17

Mikkel Lund <mmlu03@space.aau.dk> wrote in news:4495a6b5$0$15787$14726298
@news.sunsite.dk:

> Har nemlig en plan om at bruge den til geocaching.

Spot er fint til geocaching.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-06-06 23:15

> Shit, det ser fedt ud. Er der nogen der ved om man med software'et fra
> nav4all kan se sin position i gps koordinator og eventuelt indtast
> waypoints som med alm. håndholdt gps?

Jeg benytter selv Nav4All og det kan (endnu) ikke de ting du nævner. Men
softwaren opdateres jævnligt og der kommer hele tiden nye funktioner til.

> Eller kender til andet software til SE K750i det kan fungere som alm
> gps?

Skylabs Spot (skylab-mobilesystems.com).

Fra : Thomas Østerbye

Dato : 20-06-06 22:11

Hejsa,

Har selv lige brugt det (NAV4ALL) til at navigere fra Svendborg (Danmark)
til Le Mans (Frankrig). Og det var noget af en oplevelse... Jeg havde
installeret version 6.3.0 og havde derefter lagt version 6.4.0 oveni - det
skulle jeg aldrig have gjort...

Navigering gik fint igennem Danmark og Tyskland - i Tyskland rammer vi en
forkert afkørsel og den skal til at beregne ny rute. Det kan den så ikke -
og den forsøger igen og igen. Jeg finder ud af at den kan igennem Belgien -
men kun til den franske grænse også er det slut. Den beregner og beregner
forsat - jeg sidder og prøver den ene og den anden måde... får også kort
frem over Frankrig, nogle gange med veje andre gange uden, og sådan prøver
jeg i et langt stykke tid... - tilsidst beslutter jeg mig for at
afinstallere programmet og lave en ren installation af version 6.4.0.

Derefter virker det fint - og vi bliver guidet korrekt frem til Le Mans.
PRISEN blev over 700 kr. i GPRS opkald!!!!!!!!! Pis pis...

Turen hjem fra Le Mans til Svendborg kostede omkring 40 kr. og der fulgte vi
alle instruktioner korrekt og havde derfor ikke behov for at der blev
beregnet ny rute.

GPRS er bare p.... dyrt i udlandet - det skal man lige være obs på.

Men hvis man ser bort for prisen - så fungere det bare super godt. Det er
gode instruktioner - og man bliver adviseret i god tid om hvornår man skal
dreje.

Det kan klart anbefales - nu har jeg bare lært at bruge det på den hårde
måde

Mvh. Thomas

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 20-06-06 22:58

"Thomas Østerbye" <osterbye@mail.dk> skrev i en meddelelse news:44986480$0$13995$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> Derefter virker det fint - og vi bliver guidet korrekt frem til Le Mans. PRISEN blev over 700 kr. i GPRS
> opkald!!!!!!!!! Pis pis...

Det er netop hele fejlen ved systemet, at man som regel har mest brug for
det i udlandet og der koster det kassen at bruge GPRS. Men det vidste
du vel godt. Man kan hurtig spare sammen til en Garmin