Skoldkopper... Hjælp!
Fra : Anja

Dato : 18-06-06 06:30

Min søn har som så mange andre børn fået skoldkopper... men han er så hårdt
angrebet at han ikke har en millimeter på ryggen og brystet uden
skoldkopper. De sidder sågar i øjnene, endetarm - det eneste sted hvor der
plads til lidt flere er på armene. Efter 2 døgn uden søvn er vi lidt opkørte
og mener at han har brug for hjælp i form at noget som kan tage bare lidt af
kløen. Et opkald til vagtlægen i går aftes hjalp ikke meget, her blev han
anbefalet børnepanodil men det var helt uden effekt. Heller ikke sink
hjælper...
Er der ikke et godt råd til hvad vi kan gøre for ham inden han flår sig helt
til blods.
På forhånd tak
Anja

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 18-06-06 06:56

"Anja" <salgXXX@holdum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke sink hjælper...
> Er der ikke et godt råd til hvad vi kan gøre for ham inden han flår sig
Hej Anja !

Vi har lige været turen igennem, og den var også meget slem. Efter to døgn
uden søvn, gav min læge mig lov til at give ham antihistaminer til at tage
kløen. Hun anbefaldede dem der hedder Alnok 10 mg og de kan fåes i håndkøb
på apoteket. Samtidig købte jeg Adermas zinklinement, og det blev altså
vores redning.

Pillerne tog det værste af kløen indefra og Adermas Zinklinement var bare så
godt, det kan sprayes på, så man ikke behøver at skulle røre for meget ved
alle de ømme skoldkopper.

Rigtig god bedring til ham.

Mange hilsner Dorthe

Fra : Anja

Dato : 18-06-06 08:13

"Dorthe Eshington" <Dorthe@ingenspamEshington.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så godt, det kan sprayes på, så man ikke behøver at skulle røre for meget

Tak for dit svar
Vi har endnu engang talt med vagtlægen og han kunne godt høre at vores søn
er mere end bare angrebet af skoldkopper så nu har vi fået indtelefonet
noget til apoteket men vi vil helt klart også købe Adermas Zinklinement -
endnu engang tak.

Anja

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 18-06-06 11:49

> [...]
> er mere end bare angrebet af skoldkopper så nu har vi fået indtelefonet
> noget til apoteket men vi vil helt klart også købe Adermas Zinklinement -

Velbekommen

Godt at høre, at lægevagten nu sørger for, at han får noget for det.

Vores læge var også ret overrasket, da hun så hvor hårdt angrebet vores søn
var.

Håber at han snart får det lidt bedre, så I også får lidt ro.

Mange hilsner Dorthe

Fra : Leif Neland

Dato : 18-06-06 17:09

Anja wrote:
> [...]
> helt uden effekt. Heller ikke sink hjælper...
> Er der ikke et godt råd til hvad vi kan gøre for ham inden han flår

En "økologisk" kur er at opløse 1 dl havregrød i et babybadekar, bade barnet
i det, og tørre forsigtigt bagefter. Bruges meget i USA, siger kæresten, der
er pædiater.

http://babyparenting.about.com/cs/healthissues/a/oatmealbath.htm

Nu har du ikke sagt noget om alderen, så jeg ved ikke om han kan være i et
babybadekar

Leif