Kan 2 kasterede hankatte gå sammen
Fra : Familien Juul

Dato : 17-06-06 21:00

Vi har en kastereret han kat som er 1½ år, vil han kunne gå sammen med en
anden kastereret hankat eller skal vi anskaffe os en hunkat?

Fra : Sabina H.

Dato : 17-06-06 21:24

Familien Juul wrote:
> Vi har en kastereret han kat som er 1½ år, vil han kunne gå sammen
> med en anden kastereret hankat eller skal vi anskaffe os en hunkat?

i kan sagtens anskaffe en kastreret hankat.... hvorvidt kattene kan sammen
eller ej, når de er neutraliserede, afhænger mere af personligheder end af
køn....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Di B

Dato : 17-06-06 22:22

Familien Juul skrev:
> Vi har en kastereret han kat som er 1½ år, vil han kunne gå sammen med en
> anden kastereret hankat eller skal vi anskaffe os en hunkat?

Jeg har to kastrerede han katte på henholdsvis 7 og 6 år og det går
fint, de kan godt komme op at slås så hårene flyver omkring, men de kan
også ligge og putte, så der behøver ikke komme problemer ud af det, men
som før nævnt er det nok mere temperamentet der spiller ind.

Med venlig hilsen
Di B
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-06-06 22:30

En kastreret hankat kan lige så godt gå sammen med en anden kastreret
hankat, som med en neutraliseret hunkat.

Men med katte er det sådan, at man ikke altid kan regne med at kunne
sammenføre voksne katte.

Det vil derfor være LANGT mere uproblematisk for jer, at anskaffe en han
eller hun-killing på ca. 12 uger, som I så kan lade neutralisere inden alt
for længe. Anskaffer I en anden voksen kat, vil det kræve mere at få det til
at lykkes og der er altid en risiko for at det ikke går...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Sabina H.

Dato : 18-06-06 08:23

Gainsbourg wrote:
> [...]
> inden alt for længe. Anskaffer I en anden voksen kat, vil det kræve
> mere at få det til at lykkes og der er altid en risiko for at det

rent logisk ved jeg du har ret.... men jeg har altså stået i en situation
hvor vi fik en killing hjem til vores kastrerede hankat, og efter 14 dage
gad han bare ikke mere..... han forlod vores hjem og kom aldrig tilbage :(
jeg søgte højt og lavt og ringede til alle de rette instanser, men
ingenting.....
så jo, det burde være mere simpelt med en killing, men igen, man kan ikke
garantere at det altid går godt....

når det er sagt, så vil jeg da også klart vælge en killing, hvis valget er
helt frit ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 18-06-06 12:04

> .... når det er sagt, så vil jeg da også klart vælge en killing, hvis
valget er
> helt frit ;)
> --
> Knus, Sabina
>
> Se vores skønne persere på
> http://www.dkshadowfax.dk

Jeg kan ikke finde oplysninger om, hvorvidt jeres kastrat kun er inde-
eller også ude-kat, hvor han har oplevet andre katte., og om han, hvis
han er inde-kat, er vant til andre katte.

Hvis dette ikke er tilfældet, ville jeg - hvis valget ellers er frit -
og ud fra devisen "alle gode gange tre", helt klart vælge to killinger
(køn underordnet) og meget gerne kuldsøskende.

En killing, som jo stadig er vant til andre katte og søskende, vil hele
tiden søge den voksne for at få kontakt og lege fange/tumle-lege. Det
stresser den voksne, der vil undgå killingen og måske uddele øretæver,
når den bliver for nærgående.
Det er synd for begge parter.

To killinger kan afreagere deres killingemanerer på hinanden, og den
voksne kan på afstand betragte de små fjollerikker uden at blive
stresset og på et tidspunkt deltage i det omfang, den har lyst.

Som tiden går, og aldersforskellen udjævnes, vil I ende op med at have
tre gode venner. Og for at være realistisk: Skulle I af en eller anden
årsag miste den ene, har I stadig to gode venner.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Franch Helmuth-Søren~

Dato : 27-06-06 02:48

> [...]
> anden kastereret hankat eller skal vi anskaffe os en hunkat?
>
> To kastererede hankatte kan sagtens gå sammen. Her i katteriet har to
neutraliserede hankatte på henholdsvis 8 og 5 år. Ingen problemer. Vi har
endvidere fået en ny maine coon hankat på 7 måneder, og de tre går fint i
spænd med hinanden - no problems !!

Med venlig hilsen
Franch Helmuth-Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar