Fugt?
Fra : Jens

Dato : 17-06-06 15:34

Hej

Jeg har en næsten ny Adria (2005 model) stående på en campingplads. Sidste
weekend var alt som det skulle være (inkl. vejret!).

Da jeg kommer ud til CV i går, er der en sær "jordslået" lugt fra
køkkenvasken og skufferne under denne.

Jge kan ikke se/mærke at der er trængt vand ind nogen steder og havde
initielt mistanke om afløsvand stående i røreret under vognen. Jeg har hældt
kogende vand og Klorin igennem, men lugten er der stadig. Vejret er meget
klamt og fugtigt netop denne weekend, men lugten kommer fra dette bestemte
sted. Selv efter megen udluftning lugter det stadig.

Køkkensektionen vender ind i forteltet så hvis det er indtrægende vand, må
det være kommet fra samlingen mellem tag og væg.

Der er intet at se på gulv og væg m.h.t. mugpletter o.lign.

I morgen tager jeg der ud igen med en fugtmåler, så skal det vi sig om jeg
kan finde tegn på fugt.

Spg.: Hvor lang tid går der fra vand evt. er trængt ind i konstruktionen
indtil det begynder at lugte jordslået/råddent (det har ikke regnet i den
sidste uge her på de kanter hvor jeg bor)

Mvh

Jens

Fra : edob

Dato : 18-06-06 09:05

> I morgen tager jeg der ud igen med en fugtmåler, så skal det vi sig om jeg
> kan finde tegn på fugt.
>

> Mvh
>
> Jens

Hej Jens. Jeg er meget interesseret i at høre om resultatet med
fugtmåleren. Håber du vil give lidt feed-back her. Forhåbentlig er din
eventuelle fugt ikke slem.

V.h. Frank

Fra : Jens

Dato : 18-06-06 14:20

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jens. Jeg er meget interesseret i at høre om resultatet med
> fugtmåleren. Håber du vil give lidt feed-back her. Forhåbentlig er din
> eventuelle fugt ikke slem.
>
> V.h. Frank

Lugten i dag var klart meget mindre (men den var der!!).

Fugtmåleren viste ca 11-12%, præcis det samme som det måleskema
Adriaforhandleren lavede i marts måned da jeg købte vognen. Der er ikke tegn
på at det stammer fra indtrængende vand. En lokal Adriaforhandler (ikke ham
jeg har købt den af) siger at hvis der er fugt i vægen, kommer der skjolder
og pletter på vægen meget hurtigt - og han påstår jo selvfølgelig at en ny
Adria ikke kan være utæt (med det skal an jo sige

Jeg vil adskille afløbsrørerne og blæse dem igennem med en højtryksrenser!

Mvh

Jens

Fra : Jens Hansen

Dato : 18-06-06 17:49

"Jens"
> [...]
> weekend var alt som det skulle være (inkl. vejret!).
>
> Da jeg kommer ud til CV i går, er der en sær "jordslået" lugt fra

Vi "glemte" at putte salt i vasken før vinter og det gav næsten samme
problem med lugt.
Og en utæt pakning under vasken (frostsprængt) det kunne kun ses hvis man
havde fuldt vasken med vand og så lukket det ud,
så dryppet den ned i skabet.

Prøv om det ikke bare er det, ellers sæt prop i vasken så lugten ikke kommer
der fra, og se om den forsvinder

--
-Jens Hansen
(Slet det med STORT der er dårligt i min mail)

Fra : Søren

Dato : 20-06-06 14:07

> Spg.: Hvor lang tid går der fra vand evt. er trængt ind i konstruktionen
> indtil det begynder at lugte jordslået/råddent (det har ikke regnet i den
> sidste uge her på de kanter hvor jeg bor)

Det behøver vel ikke at være vand der lugter. Har du tjekket at der ikke er
rullet et æble eller lign. ind bagved køleskabet. Der er ofte åbent ind bag
køleskabet fra vaskeskabet, så hvis i har haft en skraldespand stående der
kunne det jo godt være sket.