Tandpine?
Fra : Jette Jochumsen

Dato : 17-06-06 12:52

Jeg har lige opdaget at min kat mangler et stykke af hjørnetanden i
undermunden. Jeg må nok indrømme at den nok har været sådan et stykketid,
for jeg syntes at jeg så noget en dag, men har så glemt det igen. Sikke en
elendig katteejer jeg er - øv!

Men jeg vil lige høre jer om han så kan have ondt i den tand? Adfærdsmæssig
er han som han plejer, spiser og drikker fint. Måske mijaver han mere, men
det plejer han nu på denne årstid, da han gerne vil ud og lege.

Jeg skal til sundhedstjek i næste uge, men ville nu alligevel høre jer om I
har nogle erfaringer med det. For hvis han skal have en operation eller
lignende vil det være smart lige at høre om de har tid samme dag......

På forhånd tak
Jette

Fra : Steen Eugen Poulsen

Dato : 17-06-06 14:06

Jette Jochumsen <jette wrote:
> [...]
> for jeg syntes at jeg så noget en dag, men har så glemt det igen. Sikke en

Engang imellem smutter det, blev nød til at få min kort håret kat
trimmet, fordi han fik en lang stribe filteret hår på ryggen, jeg følte
selv det skete fra den ene dag til den anden, men sådan noget taget væld
lidt tid og jeg har bare ikke holdt ordentligt øje med ham.

> Men jeg vil lige høre jer om han så kan have ondt i den tand? Adfærdsmæssig
> er han som han plejer, spiser og drikker fint. Måske mijaver han mere, men
> det plejer han nu på denne årstid, da han gerne vil ud og lege.

Når det gælder katte og smerte er det kun en dyrlæge der kan finde dens
hjerte.

De små uld totter skjuler det for godt.

Fra : LH

Dato : 17-06-06 17:54

En kat får tandpine på lige fod med os mennesker. Jeg fik det forklare på
Karlslunde Dyreklinik da jeg selv for et stykke tid siden fik behandlet en
kat med dårlige tænder derinde. Kattens nervebaner i forbindelse med
tænderne ligger lige som hos os. Men om din kat har ondt i en knækket tand
kan være svært at se, man kunne jo forestille sig det isnede i den - kun et
gæt. Havde den mange smerter fra tænderne, tror jeg du ville kunne se det på
at den ikke rigtig spiste, savlede og lign. Lad din dyrlæge bedømme det.

LH.

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-06-06 22:32

Den kan sagtens have smerter. Og det modsatte kan også være tilfældet. Lad
en dyrlæge med speciale i tandpleje se på den og han/hun vil sikkert kunne
give en god vurdering af det

Med venlig hilsen
Gainsbourg