indsæt i et form-text felt ??
Fra : Lars

Dato : 17-06-06 12:39

Hej

Jeg vil gerne kunne opdatere mine brugers oplysninger i databasen.
I den forbindelse vil jeg gerne have "navn", "adresse" osv. til at
stå i et form-text felt....
Men jeg synes ikke rigtig det lykkes for mig. Er der en der kan
fortælle
hvordan jeg skal skrive i value-feltet.

har forsøgt det her. Men det virker ikke rigtigt... Jeg mangeler
sikkert
et eller andet ??

value ="<%respons.write.ez("fornavn")%>"

mvh
Lars

Fra : finn elmgaard

Dato : 17-06-06 12:58

"Lars" <lkj002@hotmail.com> wrote in message
Hej

[...]

Hej Lars

Prøv sådan her, (idet jeg antager, at ez er navnet på dit recordset??):

value ="<% response.write ez("fornavn") %>"

Bemærk: response med e til sidst!

mvh
Finn

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 17-06-06 14:24

"Lars" <lkj002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

value ="<%= ez("fornavn")%>"

Hvis ez er recordset

Mvh Steen

Fra : Lars

Dato : 17-06-06 19:23

> Hej Lars
> value ="<%= ez("fornavn")%>"
>
> Hvis ez er recordset
>
> Mvh Steen

Der må være noget gjalt med min kode. Den ser sådan ud :

<%
Dim strID, strSQL
strID = Replace(Request.Form("opdate"),"'","''")

if strID ="" then
Response.redirect("hent.asp")
end if

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/db/database.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Select * From user where id = " & strID
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing

response.write strID
response.write ("fornavn")
%>

strID - bliver godt nok udskrevet... f.eks 61 - Den kommer fra formen
"opdate"
("fornavn") bliver IKKE udskrevet...
Det tyder på, at recorden med ID no. 61 ikke bliver læst. Og måske
er det derfor
at min "value" ikke virker...
Er der en venlig sjæl der kan/vil hjælpe ?

mvh
Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-06-06 19:36

On 17 Jun 2006 11:22:55 -0700, "Lars" <lkj002@hotmail.com> wrote:

>Der må være noget gjalt med min kode. Den ser sådan ud :
<snip>

>strSQL = "Select * From user where id = " & strID
>Conn.Execute(strSQL)

Det hjælper ikke noget bare at "execute" forespørgslen. Resultatet
skal også gemmes i et recordset:
Set objRs = Conn.Execute(strSQL)

strFornavn = objRs("fornavn")

' Luk recordsettet