Binære grupper
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 17-06-06 09:00

Kunne en venlig og forstående sjæl fortælle mig, som er lidt dårlig
til disse ting, om hvordan jeg kommer til at kigge i de såkaldt binære
grupper. Der er ofte henvisninger til de dem, så jeg har ofte været
spændt på at kunne kligge.

Hilsen
Jørgen L.

Fra : Ole Grau

Dato : 17-06-06 09:36

"Jørgen Lehnemann (slet 1KEUN)" <prenslev-lehnemann@1KEUNmail.dk>
skrev i en meddelelse
> [...]
> binære
> grupper. Der er ofte henvisninger til de dem, så jeg har ofte været

Hej
Du skal abonnere på de binaere grupper, du ønsker at se.

I Outlook Express:

Klik på Crlt+W , skriv i feltet "Vis nyhedsgrupper, som indeholder:"
dk.bi

Der kommer nu en liste med danske binære nyhedsgrupper.

Marker de grupper du ønsker at abonnere på og klik på "Abonner".

Iøvrigt samme fremgangsmåde som tilmelding til alle andre
nyhedsgrupper.

Ole Grau
9800 Hjørring
E-mail: ole . grau snabel stofanet dk
http://home1.stofanet.dk/olegrau

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 17-06-06 12:30

"Jørgen Lehnemann skrev
> hvordan jeg kommer til at kigge i de såkaldt binære grupper.

Når du buger
TDC Online Nyhedsgrupper
direkte fra en webbrowser
kan du IKKE se de binære grupper.

For at kunne se de binære nyhedsgrupper,
skal du bruge et program, f.eks. Outlook Express,
som du måske allerede har på din PC.

Outlook express skal indstilles til at modtage fra
en server som tilbyder binære grupper.

Hvis du får internet fra TDC, så er kan du vælge mellem 2
servere,

1. een som IKKE har de binære grupper,
men som er hurtig, og fri for mange ubehagelige binære virusindlæg,
nemlig dtext.news.tele.dk

2. een som har alle grupper, også de binære,
såsom dk.binaer.historie

Opsætning af nyhedsgrupper i Outlook Express
se
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=71492

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-06-06 13:05

"Jørgen Lehnemann (slet 1KEUN)" <prenslev-lehnemann@1KEUNmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11505314780.637032510874111@dtext.news.tele.dk...
> Kunne en venlig og forstående sjæl fortælle mig, ....

Hvis du ikke selv vil sende billeder/programmer, så burde du ikke have behov
for at abonnere på de binære grupper, forudsat at de der lægger ting ind på
de binære grupper også tilføjer link til meddelelsen med indholdet.

Desværre er praksis ikke sådan - så det kan være nødvendigt at hente
gruppen, for også at kunne se de ufuldstændige meddelelser, hvortil
afsenderen ikke har tilføjet linket i debatgruppen (som fundatsen
anbefaler).

Hvis man bruger web-baserede indgange til nyhedsgrupperne som Google, Kandu,
etc. kan man ikke læse de binære grupper. Der skal en decideret newsreader
til - som de fleste computere jo er født med.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : egon

Dato : 19-06-06 08:49

Jørgen Lehnemann skrev:

> [...]
> til disse ting, om hvordan jeg kommer til at kigge i de såkaldt binære
> grupper. Der er ofte henvisninger til de dem, så jeg har ofte været

Jeg bruger Google til at se og læse grupperne i. Hvis du opretter dig
som bruger på Google har du adgang til grupperne via Google, men det
det kræver at du du er logget på som bruger.

Egon