nokia 6111 fra debitel eller...?
Fra : taina

Dato : 17-06-06 01:32

Min kære gamle Nokia 8210 synger på aller, allersidste vers, og jeg leder
efter en værdig afløser. Jeg har kig på nokia 6111 og vil gerne høre, hvad I
synes om den og om I evt. kan anbefale lignende telefoner - skal dog være
nokia og til at betale sig fra.

Netop 6111 synes jeg er interessant, fordi den er lille og fordi jeg håber,
at det kamera, der sidder i, er okay. (1 megapixel tror jeg) Jeg er godt
klar over, at et mobilkamera aldrig kan erstatte et ordentligt
digitalkamera, men kan det tage billeder, der kan ses - også når de bliver
forstørret op?

Jeg overvejer at nappe en telefon på abonnement fra debitel, men hvordan ser
det ud med dem nu om dage? Vælter de forkerte regninger i nakken på gud og
hvermand, eller opfører de sig pænt?

Og kan jeg med sådan et tilbud få mit gamle nummer flyttet med?

på forhånd tak fra tina

Fra : søren poulsen

Dato : 17-06-06 10:36

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gud og hvermand, eller opfører de sig pænt?
>
> Og kan jeg med sådan et tilbud få mit gamle nummer flyttet med?

jeg er såmænd udmærket tilfreds med min 6111 dog har jeg lidt bøvl med
bluetooth og mit headset
debitel skal jeg ikke kloge i bruger selv telmore

mvh
søren p

Fra : taina

Dato : 17-06-06 13:08

"søren poulsen" <smeden36@NOmail.dk> skrev i en meddelelse

> jeg er såmænd udmærket tilfreds med min 6111 dog har jeg lidt bøvl med
> bluetooth og mit headset
> debitel skal jeg ikke kloge i bruger selv telmore

Telmore har jeg også overvejet. Er det ok? Kan man flytte sit nummer med
der?

mvh. tina

Fra : søren poulsen

Dato : 17-06-06 17:38

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "søren poulsen" <smeden36@NOmail.dk> skrev i en meddelelse

> Telmore har jeg også overvejet. Er det ok?
jeg har ingenting at udsætte på telmore er godt tilpas med dem de har det
jeg har brug for

Kan man flytte sit nummer med
> der?
det mener jeg godt man kan
men kig evt på www.telmore.dk

> mvh. tina
mvh søren p

Fra : A - 6400

Dato : 17-06-06 17:53

Det kan du sagtens, flyttede selv et nummer fra TDC til Telmore.
Men har så skiftet til Unotel, da jeg ikke vil tvinges til at bruge mit
nummer som man skal hos Telmore.....

/A

Fra : taina

Dato : 18-06-06 01:13

"A - 6400" <2662070m001xxxxFJERNESxxx@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan du sagtens, flyttede selv et nummer fra TDC til Telmore.
> Men har så skiftet til Unotel, da jeg ikke vil tvinges til at bruge mit
> nummer som man skal hos Telmore.....

Uff da, man skal godt nok sludre meget for at få telefonen billigt hos
Unotel Hvis man lader være med at købe telefonen hos dem ser
abonnementet ud til at være bygget op på samme måde som hos CBB - bare et
par øre billigere. Nå, men det er da rart, at man kan få sit gode gamle
nummer med til Telmore, det er jeg glad for at høre

mvh. tina

Fra : taina

Dato : 18-06-06 01:01

> jeg har ingenting at udsætte på telmore er godt tilpas med dem de har det
> [...]

Jeg kigger. Tak

mvh. tina

Fra : John

Dato : 17-06-06 10:42

taina skrev:
> [...]
> klar over, at et mobilkamera aldrig kan erstatte et ordentligt
> digitalkamera, men kan det tage billeder, der kan ses - også når de bliver

En kammerat købte den og returnerede den igen. Først og fremmest pga. en
elendig batteritid.

Kameraet er som det nu er ved 1 MP mobiler. Fint nok til MMS og lidt
sjov på computeren, men ikke noget jeg finder anvendeligt til print.

Overvej også fordele og ulemper ved at det er en slide-telefon.
Personligt kan jeg ikke rigtig finde nogen fordele

Mvh

John

Fra : taina

Dato : 17-06-06 13:13

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En kammerat købte den og returnerede den igen. Først og fremmest pga. en
> elendig batteritid.

hmmm... det er træls!

> Kameraet er som det nu er ved 1 MP mobiler. Fint nok til MMS og lidt sjov
> på computeren, men ikke noget jeg finder anvendeligt til print.

Jeg har ikke de store planer om at debuttere som fotograf, og har ikke det
store behov for at printe fotos ud. Der hvor jeg specielt kan savne et
kamera er, når jeg har en dippedut til salg på for eksempel dba, og folk
gerne vil have et billede. Så vil det selvfølgelig være en fordel, hvis man
også kan se, hvad der er på det billede Kan man det på 6111?

> Overvej også fordele og ulemper ved at det er en slide-telefon. Personligt
> kan jeg ikke rigtig finde nogen fordele

Men du kan finde ulemper? Hvad er de?

mvh. tina

Fra : John

Dato : 17-06-06 14:51

taina skrev:

> [...]
> gerne vil have et billede. Så vil det selvfølgelig være en fordel, hvis man
> også kan se, hvad der er på det billede Kan man det på 6111?

Ja

> Men du kan finde ulemper? Hvad er de?

Mekaniske dele der bliver slidte.

Elendige taster, fordi de skal klemmes sammen (kan også være et problem
på andre telefoner, men er mere udpræget på slide-telefoner).
Den øverste række taster sidder ofte så tæt på overdelen, at det bliver
generende hvis man skriver mange SMS'er.

De er tykke og dermed trælse at have i lommen.

En ting mere der er skuffende ved Nokia 6111 er, at der ikke er mulighed
for at udvide hukommelsen med et hukommelseskort. Det gør i mine øjne
medieafspilleren værdiløs. De 23 MB er direkte til grin.
Men hvis man ikke er interesseret i dette, betyder det selvfølgelig ikke
noget.

Alt i alt vil jeg mene, at hvis batteritid ikke betyder det store, hvis
du kan leve med tasterne, hvis kameraet bare skal bruges til billeder
til DBA, E-Bay osv. og du ikke har brug for ekstra hukommelse ud over de
indbyggede 23 MB, så er den udemærket.

Du kan få den med et et Telia Xpress abonnement til 299 kr. iøvrigt.

Mvh

John

Fra : taina

Dato : 17-06-06 15:24

> [...]

> generende hvis man skriver mange SMS'er.
>
> De er tykke og dermed trælse at have i lommen.

Hm ja, jeg må vist ind i en forretning og pille lidt, inden jeg beslutter
mig...

> [...]
> medieafspilleren værdiløs. De 23 MB er direkte til grin.
> Men hvis man ikke er interesseret i dette, betyder det selvfølgelig ikke

Jeg er ikke engang nået til at være interesseret i, hvad mms er for noget
Lille telefon, lidt sms og ok kamera, så er jeg glad. Jeg ved slet ikke
hvad jeg skal bruge al den hukommelse til... arh, med mindre man kan koble
den på computeren og bruge den som en slags usb-nøgle også?

Men hvis du har alternative forslag, er jeg meget interesseret. Jeg har
kigget lidt på 6101 og 6103, men det ser ud som om, kameraet i dem er noget
dårligere? Alternative forslag behøver ikke at være med hverken klap eller
slide.

> Du kan få den med et et Telia Xpress abonnement til 299 kr. iøvrigt.

Det tjekker jeg lige ud

mvh. tina

Fra : John

Dato : 17-06-06 15:59

> [...]
> hvad jeg skal bruge al den hukommelse til... arh, med mindre man kan koble
> den på computeren og bruge den som en slags usb-nøgle også?

Mig bekendt ikke uden at der skal installeres driver, desværre. Men har
folk en kortlæser, er det jo bare at tage kortet ud og så overføre
filerne direkte til kortet.

> Men hvis du har alternative forslag, er jeg meget interesseret.

Skal det være Nokia?

Jeg har selv en Sony/Ericsson W810i. Den valgte jeg af følgende grunde:

Walkman-funktionen. (Så slipper jeg for at slæbe en almindelig
MP3-afspiller med mig også. Så har jeg også altid et hukommelseskort på
mig også, hvilket er meget rart synes jeg)
Gode taster
Fornuftig batteritid
Udemærket radio
Udemærket 2 MP kamera med autofokus

Den koster så også mere end 6111, og der må man jo vurdere sine behov.

En kammerat har en Nokia 6230i, som han er udemærket tilfreds med.

> Jeg har kigget lidt på 6101 og 6103, men det ser ud som om, kameraet i dem er noget
> dårligere?

Ja, der ville jeg så klart tage 6111 frem for de to andre modeller.
Først og fremmest har de udvendig antenne - og hellere slidetelefon end
klaptelefon - men det er jo igen en smagssag.

Mvh

John

Fra : taina

Dato : 17-06-06 16:29

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal det være Nokia?

Helst. Jeg har haft en sony ericcson t610, som jeg egentlig syntes var meget
fed, men jeg blev alligevel aldrig helt gode venner med dens opbygning af
funktioner, og specielt lærte jeg aldrig helt at skrive en sms på den uden
at kludre i det. Så hellere holde sig til det sikre

> [...]
> MP3-afspiller med mig også. Så har jeg også altid et hukommelseskort på
> mig også, hvilket er meget rart synes jeg)

Det lyder som en god fon Men ikke en nokia...

> Den koster så også mere end 6111, og der må man jo vurdere sine behov.
> En kammerat har en Nokia 6230i, som han er udemærket tilfreds med.

Den kigger jeg også lige på.

> Ja, der ville jeg så klart tage 6111 frem for de to andre modeller. Først
> og fremmest har de udvendig antenne - og hellere slidetelefon end
> klaptelefon - men det er jo igen en smagssag.

Nåja, den udvendige antenne har jeg slet ikke tænkt på. Det er ikke så
smart...

mange tak for input

mvh. tina

Fra : John

Dato : 17-06-06 16:52

taina skrev:
> [...]
> funktioner, og specielt lærte jeg aldrig helt at skrive en sms på den uden
> at kludre i det. Så hellere holde sig til det sikre

Jeg skiftede i sin tid selv fra Nokia til S/E T610 og der gik en 14 dage
inden jeg blev dus med telefonen. Det var lidt træls at SMS var
anderledes end på Nokia, men i dag ville jeg så ikke gå tilbage til
Nokia, da jeg har haft S/E lige siden T610, da jeg synes de giver mere
for pengene.

Skulle jeg jeg absolut købe Nokia, blev det nok en 6233. Den ser ret
spændende ud, men mangler dog kameralys.

http://www.nokia.dk/phones/6233/

Lidt gode sider at kigge:

www.mobilpriser.dk
www.mobilvalg.dk
www.esato.com
www.gsmarena.com
www.itavisen.no
http://www.mobile-review.com/index-en.shtml

Mvh

John

Fra : taina

Dato : 18-06-06 01:00

> [...]
> end på Nokia, men i dag ville jeg så ikke gå tilbage til Nokia, da jeg har
> haft S/E lige siden T610, da jeg synes de giver mere for pengene.

Jeg har også haft ericsson i de gode gamle dage, før de hed sony ericsson.
Dengang var jeg glad nok for dem, men jeg synes godt nok at nokias system er
lettere.

> Skulle jeg jeg absolut købe Nokia, blev det nok en 6233. Den ser ret
> spændende ud, men mangler dog kameralys.

Ja, den ser rigtig fin ud - men så vidt jeg kan se en 3G telefon...

> Lidt gode sider at kigge:
>
> www.mobilpriser.dk
> www.mobilvalg.dk
> www.esato.com
> www.gsmarena.com
> www.itavisen.no
> http://www.mobile-review.com/index-en.shtml

Så er der vist noget at kaste sig over Tak!

mvh. tina

Fra : John

Dato : 18-06-06 10:10

taina skrev:

> Ja, den ser rigtig fin ud - men så vidt jeg kan se en 3G telefon...

Ja, men den klarer også "almindelig" GSM uden problemer + 3G.

Mvh

John