Køb af køleboks som virkelig kan køle ?
Fra : kim jensen

Dato : 16-06-06 14:56

Vi skal sydpå om godt 1 måned, og regner med rigtigt varmt og godt vejr

Men på campingpladsen har det indbygget køleskab i vognen har store
problemer med at holde temperaturen nede selvom jeg har monteret en blæser
bag skabet.

Jeg har set flere forskellige kølebokse både kompressor og absorbition, et
absorbitionskøleboks er jo ikke anderledes end køleskabet i campingvognen,
og det kan jo ikke køle nok. Nu vil jeg høre jeres erfaring, hks-camping har
en model til godt 1800,00 med indbygget kompressor, og som køler ned til
ca. -15 grader uanset udetemperatur
Men et kompressorskab er jo følsom overfor rystelser, og kan derfor ledt gå
i stykker undervejs.
Og en anden ulempe ved kompressor er at det larmer lidt.
Og et absorbitionskab er totalt lydløst og har nogle fordele at man som regl
også kan køre med gas
At det skal kunne køre 12-24volt og gas er for mig lige meget det skal bare
kunne sættes til 220volt, og så kunne holde drikkevarene kolde nok.

Findes der evt. nogle gode absrbitionskølebokse som kan køle mere end 20-25
graden i forhold til ude
temperaturen og som er til at betale ?
Og er det bare rent hysteri mht. rystelser og larm fra et kompresorskab ?

mvh Kim

Fra : OM

Dato : 19-06-06 08:51

Hej
Uden at skal gøre mig alt for klog på køleskabe, så kommer jeg en del på
skibe, hvor rystelserne er store og konstante fra den store Diesel motor, og
de slag der kan komme fra søen og jeg har set masser af køleskabe der er
mange år gammel uden de har været i stykker. Det største problem er de
mennesker der ikke har behandlet dem pænt. Så mon ikke de små ting der
kommer fra en camping vogn er helt uden betydning.

Hilsen Ole

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-06-06 14:53

kim jensen skrev i 4492b889$0$178$edfadb0f@dread16.news.tele.dk dette:

> Men et kompressorskab er jo følsom overfor rystelser, og kan derfor
> ledt gå i stykker undervejs.
> Og en anden ulempe ved kompressor er at det larmer lidt.

Da vi camperede med vores unger havde vi altid et lille kompressorkøleskab
med (vi kørte i en 10 pers. bus, så vi havde masser af plads). Det holdt år
efter år og tilbragte vinter-to-trediedels-året på et uopvarmet loft. Så jeg
ville ikke gøre mig større bekymringer af den grund.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm