Pels...
Fra : Doctor Tennant

Dato : 16-06-06 12:38

Heysa,

Er der grund til bekymring, når katten fælder meget? Hver gang jeg rører ved
ham ryger der hår af, og hver gang jeg har nusset ham i en stund, skal jeg
bruge en halv time på at få hår ud af næsten, etc.

HC

Fra : Brian

Dato : 16-06-06 12:56

"Doctor Tennant" <buggeroff@bloodyspammers.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved ham ryger der hår af, og hver gang jeg har nusset ham i en stund, skal
> jeg bruge en halv time på at få hår ud af næsten, etc.

Sandsynligvis ingen grund til bekymring. Det er meget normalt at de smider
en hel del pels så snart der bliver varmt. En indekat kan have 'problemet'
hele året rundt... vores kat fælder en smule hele året, men lige nu fælder
han rigtigt meget - hår over alt :)

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 15:13

"Doctor Tennant" <buggeroff@bloodyspammers.net> skrev i en meddelelse

> Er der grund til bekymring, når katten fælder meget?

Vores katte fælder også meget lige pt. Det er ikke noget, at bekymre sig om.
Du kan evt. børste eller kæmme katten lidt- også selvom den er korthåret.
Det tager de værste løse hår og katten vil sikkert nyde det.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Hanne Engermann

Dato : 16-06-06 19:50

> [...]
> Du kan evt. børste eller kæmme katten lidt- også selvom den er korthåret.
> Det tager de værste løse hår og katten vil sikkert nyde det.

Nemlig! Brug evt. en gummibørste (specielt til korthårskatte) eller
neglebørste af gummi. Du kan også bruge et par havehandsker med
"knopper" eller investere i en kæledyrshandske. Husk lige at følge
pelsretningen!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Brian

Dato : 16-06-06 20:55

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> neglebørste af gummi. Du kan også bruge et par havehandsker med
> "knopper" eller investere i en kæledyrshandske. Husk lige at følge

Hvorfor er det man skal følge pelsretningen? Tager katten skade af det?

Fra : Anette

Dato : 16-06-06 22:23

Brian wrote:

> Hvorfor er det man skal følge pelsretningen? Tager katten skade af
> det?

Nej, men de fleste katte finder det yderst ubehagelige at blive strøget mod
pelsretningen, især når der skal trækkes pelshår ud som med f.eks. en
havehandske. Bare en lille bitte smule filter og så hænger håret i - det gør
ondt.

/ Anette

Fra : Hanne Engermann

Dato : 16-06-06 22:18

> Brian skrev:

> Hvorfor er det man skal følge pelsretningen? Tager katten skade af det?

Ikke just skade, men katte HADER at blive strøget (børstet) MOD hårene,
og den skulle jo gerne forbinde processen med noget behageligt!

Fra : Steen Eugen Poulsen

Dato : 17-06-06 11:49

Brian wrote:
> "Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor er det man skal følge pelsretningen? Tager katten skade af det?

Jeg kan ikke finde min tekniske forklaring på dette, men kattens hår og
måden det sidder i skinnet, gør at det har meget stor chance for at
give katten ubehag og for nogen smerter, hvis du går mod hårets
naturlige retning.

Nu mere håret naturligt ligger ned, nu være er da at gå mod retningen,
der er ikke så meget retning på pelsen på hovedet og nakken, så der er
der mange katte du kan nusse, uden at bekymre dig om pels retningen, men
at stryge sin hånd fra hale roden til nakken er bestemt ikke en god ide.

Fra : CC

Dato : 18-06-06 10:14

> [...]
> neglebørste af gummi. Du kan også bruge et par havehandsker med
> "knopper" eller investere i en kæledyrshandske. Husk lige at følge

Engangs latexhandsker er også geniale til formålet - og så er de billige,
samt gode til et utal af andre formål.

hilsen
Claus

Fra : Leyna

Dato : 16-06-06 17:38

On Fri, 16 Jun 2006 13:37:36 +0200, "Doctor Tennant"
<buggeroff@bloodyspammers.net> wrote:

> [...]
>ham ryger der hår af, og hver gang jeg har nusset ham i en stund, skal jeg
>bruge en halv time på at få hår ud af næsten, etc.

*LOL* Sådan er det osse her. Hvordan bærer de sig ad med altid at få
al deres smidte pels til at samle sig i ens næsebor?

Men ingen grund til bekymring. Det er først hvis katten får bare
pletter, eller der er skæl i pelsen...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk