Underlig browserprobem
Fra : news.tele.dk

Dato : 16-06-06 11:48

Ups det var her jeg skulle have postet mit spørgsmål!

Hej

Jeg er faldet over et virkeligt underligt problem. Efter at have lavet et
hav af hjemmesider kommer der pludselig meldinger om problemer med visningen
hos visse kunder.

De bruger IE nyeste version alle sammen. På den ene maskine på samme kontor
er der ingen problemer, mens der er på den anden.

Der er nøjagtigt det samme installeret på maskinerne og jeg har forsøgt med
at tømme cache. Hos en er det ikke bare hjemmesider jeg har ansvaret for,
der er problemer med. Også foreksempel www.jp.dk.

Det er ofte baggrunde, men også links og knapper, der mangler formatering.
Noget af formateringen er typisk på plads, men ikke det hele.

Det er virkeligt underligt! Er der nogen der har et bud?

På forhånd tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-06-06 12:24

news.tele.dk skrev:

> De bruger IE nyeste version alle sammen.

6 eller 7?

Hvilket (hvilke) operativsystem(er) er der tale om?

Er alle maskiner fuldt opdateret fra Windows Update?0

> foreksempel www.jp.dk.
>
> Det er ofte baggrunde, men også links og knapper, der mangler
> formatering. Noget af formateringen er typisk på plads, men
> ikke det hele.

Kan du fortælle mere specifikt hvad der går galt. Meget gerne et
link til en side der fejler, kombineret med et skærmdump der viser
fejlen på siden.

Jeg har lige haft jp.dk oppe herfra (i IE7 og FF) - her kan jeg
ikke se nogen problemer.

> Det er virkeligt underligt! Er der nogen der har et bud?

Hvis det er formateringen der mangler, tyder det på problemer med
en css-fil. Et par mulige fejlkilder:

A) css-filen leveres med forkert mime-type
B) der er fejl i html- eller css-koden
C) referencen til filnavnet indeholder udvidede tegn
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter

Dato : 16-06-06 12:41

> 6 eller 7?

Version 6

> Hvilket (hvilke) operativsystem(er) er der tale om?

XP PRO

> Er alle maskiner fuldt opdateret fra Windows Update?0

åbentbart ikke - jeg vil lige forsøge dette

> Jeg har lige haft jp.dk oppe herfra (i IE7 og FF) - her kan jeg
> ikke se nogen problemer.

Jeg har heller selv problemer med det. Det kan muligvis være 'bare'
opdateringen der mangler. Ellers vender jeg tilbage.

Peter H.

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 16-06-06 16:26

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Jeg har lige haft jp.dk oppe herfra (i IE7 og FF) - her kan jeg
> ikke se nogen problemer.

kan man risikere at hente IE7 nu, jeg ser den er i beta2?
thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-06-06 22:10

ThomasD (dk) skrev:

> kan man risikere at hente IE7 nu, jeg ser den er i beta2?
> thomas

Hvis du med "risikere" mener om man kan få installeret IE7 direkte
fra Windows/Microsoft Update, er svaret nej. Så længe den er i
beta, skal man selv hente den fra MS' side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen