Underskifts indsamling
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-06-06 09:56

Hej

Jeg ved godt at dette indlæg måske ikke hører til i denne sektion, men jeg
synes det er en ok side/sag at støtte.

http://www.paedofili.skrivunder.dk/index.php

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-06-06 11:34

Thomas Rasmussen wrote:
> Hej
>
> Jeg ved godt at dette indlæg måske ikke hører til i denne sektion,
> men jeg synes det er en ok side/sag at støtte.
>
> http://www.paedofili.skrivunder.dk/index.php

Aner du/I overhovedet, hvad straframmen er, eller er det bare den sædvanlige
bevidstløse hylen op om strengere straffe, hver gang lejlighed byder sig?

Per V.

--
Det gode ved åndsfællerne Laban og Krarup er, at de giver os ateister
så mange gode argumenter

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 13:04

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Aner du/I overhovedet, hvad straframmen er, eller er det bare den
sædvanlige
> bevidstløse hylen op om strengere straffe, hver gang lejlighed byder sig?

Retspraksis i hvert fald betydeligt skarpere end for at splatte børn ud ved
grov uagtsomhed i trafikken ...

Mvh. Per

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-06-06 13:12

Per Vadmand wrote:

> Aner du/I overhovedet, hvad straframmen er, eller er det bare den
> sædvanlige bevidstløse hylen op om strengere straffe, hver gang
> lejlighed byder sig?
Giver Per ret. Det er efterhånden i tide og utide nogen vil have straffene
skærpet. Altså lige med undtagelse af når en af deres nærmeste er hjemfalden
til straf.

Pædofili er en vederstyggelig ting. Er så bare ikke overbevist om at
strengere straffe hjælper der.
--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 16-06-06 13:05

On 16/06/06 14:11, in article
44929ff7$0$38709$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Frank Leegaard"
<frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> [...]
> til straf.
>
> Pædofili er en vederstyggelig ting. Er så bare ikke overbevist om at

Næ, men så længe de er fængslede kan de ikke begå overgreb.

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-06-06 13:42

Charlotte D. Jensen wrote:

> Næ, men så længe de er fængslede kan de ikke begå overgreb.

Det "argument" kan man bruge om alle fængselsstraffe. Til gengæld er det
hverdagskost, at pædofile bliver mishandlet af medfanger i fængslerne,
hvilket allerede er en stærk skærpelse af straframmen i forhold til andre
forbrydelser.

Per V.

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 16-06-06 14:43

On 16/06/06 14:42, in article
4492a71d$0$38726$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Per Vadmand"
<perve@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> hverdagskost, at pædofile bliver mishandlet af medfanger i fængslerne,
> hvilket allerede er en stærk skærpelse af straframmen i forhold til andre

Enig, men for mig er det vigtigere at passe på børnene end de pædofile.

Fra : Leif Neland

Dato : 16-06-06 15:01

Charlotte D. Jensen wrote:
> On 16/06/06 14:42, in article
> 4492a71d$0$38726$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Per Vadmand"

> Enig, men for mig er det vigtigere at passe på børnene end de
> pædofile.

Hvad så med de, der er blevet falsk anklagede af emsige sagsbehandlere, og
får smadret deres liv på den måde. Det hender endda de tager deres eget
liv...

Leif

PS: Skil ikke sammensatte ord.

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 16-06-06 14:56

On 16/06/06 16:01, in article 4492b9be$0$15781$14726298@news.sunsite.dk,
"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote:

> [...]
> får smadret deres liv på den måde. Det hender endda de tager deres eget

Det er jo en helt anden snak, som ikke rigtig har noget med længden af
fængselsstraf til dømte at gøre.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-06-06 17:01

On Fri, 16 Jun 2006 16:01:27 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Hvad så med de, der er blevet falsk anklagede af emsige sagsbehandlere, og
>får smadret deres liv på den måde. Det hender endda de tager deres eget
>liv...

ja det sker jo - en skam jeg ikke ku det trix som barn - havde en lære
der var efter mig og grov i det hele taget - man skulle jo bare ha
sagt at han havde slæbt en med i kælderen for at røre ved hans penis
ringe til ekstra bladet poltiet og gå til skole inspektøren ... bare
det røre der ville være kommet om det - ville ha været nok til at han
skulle gå på ubestemt orlov - ja jeg ville sgu sikkert ku ha fået en
anden elev med på den.

Det simpelthend barnets trumf imod en hver voksen - ihvertilfælled
imod mænd - hvis man havde været så kreativ som barn Ohh du milde hvad
man dog ikke kunne have udrettet i kampen i mod de voksne tyraner

Working Class Hero
John Lennon
As soon as you're born they make you feel small
By giving you no time instead of it all
Till the pain is so big you feel nothing at all
A working class hero is something to be
A working class hero is something to be

They hurt you at home and they hit you at school
They hate you if you're clever and they despise a fool
Till you're so fucking crazy you can't follow their rules
A working class hero is something to be
A working class hero is something to be

When they've tortured and scared you for twenty odd years
Then they expect you to pick a career
When you can't really function you're so full of fear
A working class hero is something to be
A working class hero is something to be

--
MvH Bo M Mogensen
"i min flugt imod jorden flyver jeg dog frit et øjeblik"Camus

Fra : babylainews1203@baby~

Dato : 16-06-06 19:16

On Fri, 16 Jun 2006 18:01:02 +0200, Bo M Mogensen
<svar@i-gruppen.invalid> wrote:

>Det simpelthend barnets trumf imod en hver voksen - ihvertilfælled
>imod mænd - hvis man havde været så kreativ som barn Ohh du milde hvad
>man dog ikke kunne have udrettet i kampen i mod de voksne tyraner

Der er aktuelt en sag i Sverige, hvor en børnehave eller vuggestue
pædagog er dømt på et meget løst grundlag:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=552506

Læg mærke til, at det at man har en ble med sædspor på er et indicie
for at være pædofil.

Jeg skal ikke på noget tidspunkt forsøge at forsvare pædofile
gerninger, men jeg vil til enhver tid forsvare seksuelle fantasier
uanset hvad de drejer sig om. Sålænge de forbliver fantasier, eller
udleves med frivillige voksne.

Med venlig hilsen
"Babylai"

--
http://babylai.dk http://voksenbaby.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-06-06 20:03

On Fri, 16 Jun 2006 20:15:55 +0200, babylainews1203@babylai.dk wrote:

>men jeg vil til enhver tid forsvare seksuelle fantasier
>uanset hvad de drejer sig om. Sålænge de forbliver fantasie

sådan skal det være og ja enig !!!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-06-06 00:36

Charlotte D. Jensen wrote:
> On 16/06/06 14:42, in article
> 4492a71d$0$38726$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Per Vadmand"

> Enig, men for mig er det vigtigere at passe på børnene end de
> pædofile.

Det er en sund og forståelig rygmarvsreaktion.

Ikke desto mindre har vi nogen straffe og et retssamfund som skal fungere.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-06-06 16:52

On Fri, 16 Jun 2006 14:42:02 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>hverdagskost, at pædofile bliver mishandlet af medfanger i fængslerne,
>hvilket allerede er en stærk skærpelse af straframmen i forhold til andre

ja det er selvf stygt at en del af sraffen er at der kommer en
uskreven tillægs straf fra de andre indsatte.

men jeg formoder det står den dømte frit for at afsone i isolation.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-06-06 16:49

On Fri, 16 Jun 2006 14:04:57 +0200, "Charlotte D. Jensen"
<tullepostDELETE@paradis.dk> wrote:

>Næ, men så længe de er fængslede kan de ikke begå overgreb.

Hmm....det er korekt - men hvis man er pædofil uden for rehabilitering
så for man angiveligt en behandlings dom hvilket vil sige man bliver
anbragt på en lukket psykiatrisk afd. ind til en eller anden læge
skønner at der ikke længer er risiko for at den pædofile vil
praktisere sin last mere - det kan vare længer ind et fængselsophold -
nu er jeg lidt på tynd is her - men jeg ved f.eks i england der er man
på hospital til man er fri for sin sindsyge / trang til at begå f.eks
seksual forbrydelser - når man så er rask så for man lov til at afsone
sin dom - om samme rets praksis gæder her hjemme ved jeg ikke jeg
tviler - nu har jeg problemer nok i dk.videnskab.jura ellers er det et
oplagt sted at spørge - ja måske jeg det sener ....men jeg har pt en
3-4 klap hatte der er over de fleste af mine indlæg de for så godt nok
smæk i dan - men ....jeg skal lige se om jeg orker.

fordi det er da meget yndigt med en "underskrift" indsamling men hvis
der reelt ikke er nogen der ved hvad straffen er så er det en lidt en
absurd debat

Fra : CDJ

Dato : 17-06-06 01:17

On 16/06/06 17:49, in article 4bk59291fq4691fc3k4dn2v7gddosf0qrc@4ax.com,
> [...]

> seksual forbrydelser - når man så er rask så for man lov til at afsone
> sin dom - om samme rets praksis gæder her hjemme ved jeg ikke jeg

Der er ikke samme retspraksis i DK. Mange får ikke behandlingsdomme, men
ender i Herstedvester, hvor de er isolerede - sammen.
Straframmen er 10 år hvis der er tale om børn under 12 år, men i praksis
bliver straframmen sjældent udnyttet.

> [...]
> 3-4 klap hatte der er over de fleste af mine indlæg de for så godt nok
> smæk i dan - men ....jeg skal lige se om jeg orker.

Det lyder ikke godt ;)

> fordi det er da meget yndigt med en "underskrift" indsamling men hvis
> der reelt ikke er nogen der ved hvad straffen er så er det en lidt en
> absurd debat

Straframmen bliver ihvertfald sjældent udnyttet, og indsamlingen er nok et
udtryk for, at man vil have den slags forbrydelser takseret væsentligt
højere, samt have straframmen udnyttet lidt bedre. Det antager jeg
ihvertfald er formålet.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-06-06 16:51

On Fri, 16 Jun 2006 14:11:34 +0200, "Frank Leegaard"

> [...]
>til straf.
>
>Pædofili er en vederstyggelig ting. Er så bare ikke overbevist om at

det tror jeg heller ikke - men jeg tror på lange behandlings domme og
evt kemisk kastrasion som betingelse for løsladelse er er vejen frem.

Fra : Inger

Dato : 17-06-06 00:37

Per Vadmand skrev:

> Aner du/I overhovedet, hvad straframmen er, eller er det bare den sædvanlige
> bevidstløse hylen op om strengere straffe, hver gang lejlighed byder sig?
>
> Per V.

Jeg ved det personligt ikke, men indenfor "almindelige" voldtægts sager
er strafferammen ret høj, vist op til 8 år, den bliver bare aldrig
udnyttet til fulde. Det er fordi retten ikke bruger de muligheder de har
for at dømme hårdere.

Jeg har på fornemmeren (men det er kun mig og min fornemmelse!) at det
samme gør sig gældende i pædofili sager. Og det synes jeg er endnu mere
tragisk og grotesk end hvis strafferammen var lav. For det betyder
nemlig at der sidder nogle mennesker et sted, som skal dømme den
pædofile, og ikke synes det er slemt nok til at give den strengest
mulige straf!

Fy for pokker, jeg kan få det helt dårligt ved tanken.

Men mon ikke strafferammen bliver ydnyttet til maks, når Tøndersagen
engang kommer for? Jeg håber det ihvertfald. Hvis det ikke sker vil jeg
ihvertfald føle en meget meget grov krænkelse af min rets sikkerhed
(tror jeg nok det hedder - eller er det rets bevidsthed?). Og så mener
jeg helt sikkert at der må indføres en eller anden form for minimums
straf...

Mvh. Inger

Fra : CDJ

Dato : 17-06-06 01:26

On 17/06/06 1:36, in article 4493409a$0$15791$14726298@news.sunsite.dk,
"Inger" <nomail@me.com> wrote:

> Hvis det ikke sker vil jeg
> ihvertfald føle en meget meget grov krænkelse af min rets sikkerhed
> (tror jeg nok det hedder - eller er det rets bevidsthed?).

Retssikkerhed :)

Jeg er også spændt på, om straframmen for en gangs skyld vil blive udnyttet
i Tønder-sagen.

Fra : Inger

Dato : 18-06-06 10:16

CDJ skrev:

> Retssikkerhed :)

Tak

I aften er der også noget om det i Dags Dato.

Citat TV2 programmer:
"Jennifer Chapman er mor til to små piger, der har været udsat for
gentagne seksuelle overgreb. Gerningsmanden er netop dømt. Ikke for
første gang, men for fjerde gang. Nu anklager hun retssystemet for ikke
at fungere. Hun er rystet over, at pædofilidømte, der gentagne gange
bryder loven, ikke tvinges i behandling. I den hårdeste gruppe af
pædofilidømte, falder hver fjerde tilbage til lignende overgreb.
Alligevel kan de i de fleste tilfælde selv vælge, om deres fængselsstraf
skal suppleres med behandling."

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-06-06 15:47

Inger wrote:

> [...]
> Alligevel kan de i de fleste tilfælde selv vælge, om deres
> fængselsstraf skal suppleres med behandling."

At dømme efter navnet handler det ikke om danske forhold, så hvad er
relevansen i denne diskussion? Udover at TV" som sædvanligt rider med på den
første, den bedste "folke"stemningsbølge.

Per V

Fra : Inger

Dato : 19-06-06 21:06

Per Vadmand skrev:

> [...]
> relevansen i denne diskussion? Udover at TV" som sædvanligt rider med på den
> første, den bedste "folke"stemningsbølge.

Hun var dansk. Det kunne jeg i øvrigt se på traileren til udsendelsen,
ellers havde jeg selvfølgelig ikke bragt det op i denne tråd, da det jo
så ikke havde haft relevans!

Inger

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-06-06 18:14

On Sun, 18 Jun 2006 11:15:56 +0200, Inger <nomail@me.com> wrote:

>Tak
>
>I aften er der også noget om det i Dags Dato.

æhmm ved 20 tiden ?

> [...]
>gentagne seksuelle overgreb. Gerningsmanden er netop dømt. Ikke for
>første gang, men for fjerde gang. Nu anklager hun retssystemet for ikke

jamen det gør det da bevisligt så heller ikke ...jeg for en begriber
heller ikke folk der ikke er rehabilitere ikke bliver enten medicinsk
kastreret eller opbevaret på ubestemt tid på en lukket afd.

men problemet med de aktive pædofile er derres måde at tænke på -
de er af den klare overbevisning at man sagtens kan have et seksulet
forhold til et barn uden at det lider nogen overlast af den grund.
Ja Bo Warming har skrevet mange indlæg om det ligefrem er gavnligt og
harmløst - nå men de tror reelt ikke de gør nogen skade og de slet og
ret er belastet af et samfund og et retsystem der ikke forstår dem.

> [...]
>pædofilidømte, falder hver fjerde tilbage til lignende overgreb.
>Alligevel kan de i de fleste tilfælde selv vælge, om deres fængselsstraf

jo men hvis den pædofile selv mener han er kærne sund - hvorfor skulle
han så lade sig behandle :) ? frvilligt .

--
http://www.hollymariecombs.dk/ ofte gratis telefoni :
http://www.voipdiscount.com/en/rates.html (husk lande kode f.eks +45 til dk)

Fra : Kent Friis

Dato : 18-06-06 19:50

Den Sun, 18 Jun 2006 11:15:56 +0200 skrev Inger:

> [...]
> at fungere. Hun er rystet over, at pædofilidømte, der gentagne gange
> bryder loven, ikke tvinges i behandling.

Det kan mig bekendt ikke behandles, og så kan det vel ikke overraske
at man ikke gør det...

Set fra et "behandlings-synspunkt" er det en seksuel orientering
præcis ligesom homo- og hetero-seksuelle. Og præcis som homoseksuelle
ikke kan behandles, kan pædofile altså heller ikke.

Mvh
Kent

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-06-06 20:15

On 18 Jun 2006 18:49:58 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Set fra et "behandlings-synspunkt" er det en seksuel orientering
>præcis ligesom homo- og hetero-seksuelle. Og præcis som homoseksuelle
>ikke kan behandles, kan pædofile altså heller ikke.

næppe !!!

men derfor kan man selvf ikke have dem til at gå frit rundt og
praktisere derres præferance.

hvorfor de enten må være på en lukket institusion eller lade sig
kemisk kastrere - altså dem der ikke kan leve i afholdenhed.

perosnligt kan jeg da godt se noget frækt i sådan en 13 års pige der
lige har fået små bryster og kønsbehårding - men jeg ku sgu da aldrig
drømme om at have omgang med en sådan - men derfor synes jeg da
stadigt de er sexede.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-06-06 23:02

Bo M Mogensen wrote:

> næppe !!!

Man kan faktisk behandle mange pædofile tilstrækkeligt til, at de forstår,
at deres seksualitet kan skade andre, og at de derfor må nøjes med at udøve
den i fantasien.

Der findes faktisk mange pædofile, som allerede ved dette uden behandling og
derfor aldrig skader nogen.

Per V.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-06-06 23:56

On Mon, 19 Jun 2006 00:02:12 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Man kan faktisk behandle mange pædofile tilstrækkeligt til, at de forstår,
>at deres seksualitet kan skade andre, og at de derfor må nøjes med at udøve
>den i fantasien.

ja ja men guds fred med dem ...

>Der findes faktisk mange pædofile, som allerede ved dette uden behandling og
>derfor aldrig skader nogen.

som sagt det er mennesker med samme ret som alle andre.

Fra : Kent Friis

Dato : 19-06-06 15:54

Den Mon, 19 Jun 2006 00:02:12 +0200 skrev Per Vadmand:

> [...]
> den i fantasien.
>
> Der findes faktisk mange pædofile, som allerede ved dette uden behandling og

Det må da hedde "opdragelse" og ikke "behandling"? Den genetiske defekt
forsvinder jo ikke, personen skal bare lære at lade det øverste hovede
styre...

Men kan folk acceptere at den pædofile fortsætter med at udøve sin
seksualitet i fantasien? Der har flere gange været snak om at forbyde
tegnet børneporno, som jo netop er fantasi og ikke skader børnene (da
der jo ikke er nogen børn involveret) - hvis det da ikke allerede er
blevet forbudt.

Mvh
Kent

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-06-06 16:16

Kent Friis wrote:

> Det må da hedde "opdragelse" og ikke "behandling"? Den genetiske
> defekt forsvinder jo ikke, personen skal bare lære at lade det
> øverste hovede styre...

Det gælder vel egentlig også for mange andre former for
psykiatrisk/psykologisk behandling.

> Men kan folk acceptere at den pædofile fortsætter med at udøve sin
> seksualitet i fantasien?

Det bør de. Det skader jo ikke nogen.

> [...]
> tegnet børneporno, som jo netop er fantasi og ikke skader børnene (da
> der jo ikke er nogen børn involveret) - hvis det da ikke allerede er

Det er i hvert fad tåbeligt at forbyde det.

Per V.

Fra : Kent Friis

Dato : 19-06-06 16:21

Den Mon, 19 Jun 2006 17:15:40 +0200 skrev Per Vadmand:

> Det gælder vel egentlig også for mange andre former for
> psykiatrisk/psykologisk behandling.

Ingen anelse, så meget forstand på psyko-fiduser har jeg ikke.

> Det bør de. Det skader jo ikke nogen.
>
> Der har flere gange været snak om at forbyde
>
> Det er i hvert fad tåbeligt at forbyde det.

Helt enig, men kan politikerne også indse det? Jeg mener faktisk at
have læst det er en eller anden FN-resolution om beskyttelse af børn
der kræver at også fantasi-tegninger forbydes.

Mvh
Kent

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-06-06 17:30

On Mon, 19 Jun 2006 17:15:40 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Det gælder vel egentlig også for mange andre former for
>psykiatrisk/psykologisk behandling.

ja da som alkoholiker kan jge da sige at erkendeslen af hvad en øl kan
gøre der tager det sin tid at lære - at den ene øl altså er = 1000 øl
og alt det lort der følger med ellers

>Det bør de. Det skader jo ikke nogen.

bestemt ikke ...

>Der har flere gange været snak om at forbyde
>
>Det er i hvert fad tåbeligt at forbyde det.

bestemt ...selv om jeg godt nok kun har set det meget få gange ...i
manars klk to rix også rangrock :0) ( anner ikke hvordan nogen af
delene staves )
rangsrock er stor slem :)))det er en meget maskulin maskin mand der er
omgivet af prostituerede på 7-11 år....det er godt nok mange år siden
jeg har kigget i den - men jeg tror ikke der er nogen sex scener i den
udover altså alm nøgenhed.

men det er jo ikke sådan at det flyder rundt omkring med pædofile
tegneserier - jeg har heller aldrig set en enste animeret film - søgte
på lolita på alle nyhedes grupper vi newsleacer og der kom well 11 000
hit jeg hentede hele dynen der var ikke et enste billed af en ikke
kønsmoden pige/kvinde - små bryster ja men ellers ikke.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-06-06 20:13

On 19 Jun 2006 14:54:19 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Det må da hedde "opdragelse" og ikke "behandling"?

Nope ...man vælger nu en gang ikke sin seksualitet guderne skal vide
hvis man kunne så ville jeg ha valgt en anden slet og ret fordi det
ville være praktisk.
jeg er til herresn pris ikke pædofil - men jeg er godt nok til
dominans af den væste skuffe og det er skide træls for jeg for 0 gavn
ud af en seksule relatoin med mindre jeg kan geare mig selv op til at
hende jeg er sammen med virkligt ikke kan li det eller at jeg synes
hun er en klam so der for hvad hun fortjener ... altså det ville sgu
da være dejligt at bare kunne stikke den op i en ganske almindelig
kvinde også¨var det frækt nok i sig selv.

>Den genetiske defekt
>forsvinder jo ikke, personen skal bare lære at lade det øverste hovede
>styre...

hmm ja det er rigtigt - men selv om man kan lære at undertrygge sig
drift præferance betyder det ikke at den ophøre med at eksistere.

>Men kan folk acceptere at den pædofile fortsætter med at udøve sin
>seksualitet i fantasien?

ja hvad skulle der være galt med det ...?

>Der har flere gange været snak om at forbyde
>tegnet børneporno,

ja det er noget pjat ...

>som jo netop er fantasi og ikke skader børnene (da
>der jo ikke er nogen børn involveret)

Det er der jo ikke.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-06-06 21:29

["Followup-To:" header set to dk.snak.]
Den Tue, 20 Jun 2006 21:12:31 +0200 skrev Bo M Mogensen:

> Nope ...man vælger nu en gang ikke sin seksualitet guderne skal vide
> hvis man kunne så ville jeg ha valgt en anden slet og ret fordi det
> ville være praktisk.

Netop, og fordi man ikke gør noget ved den genetiske fejl, mener jeg
ikke "behandling" er dækkende. Der er tale om opdragelse, at lære
personen at visse ting gør man bare ikke, uanset hvor meget man har
lyst.

Ligesom når børn lærer at man hiver ikke benene af edderkopper, uanset
hvor sjovt det er at se dem forsøge at gå med kun ben i den ene side.

> hmm ja det er rigtigt - men selv om man kan lære at undertrygge sig
> drift præferance betyder det ikke at den ophøre med at eksistere.

Netop.

> ja hvad skulle der være galt med det ...?

Nu var det ikke lige dig jeg tænkte på, men den flok der stiller sig
op og råber på strengere straffe uden at vide hvad straffen er. Folk
der ikke kan tænke logisk når emnet er pædofile.

Mvh
Kent

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 18-06-06 23:49

"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppen.invalid> skrev i melding

> [...]
>
> hvorfor de enten må være på en lukket institusion eller lade sig
> kemisk kastrere - altså dem der ikke kan leve i afholdenhed.

Ja slike gjør stor skade på barn, og det som dere har skrevet om her
kunne like gjerne vært i Norge. Vi har altfor lave straffer for slikt, og
behandlingen som tilbys har jeg ikke inntrykk av er så god som den
burde være. Slike burde jo ikke få behandling for sin egen del, men
for at sjansen skal bli mindre for at de gjør slikt mot barn igjen senere.
Hvis det kunne føre til at ett barn mindre fikk oppleve seksuelle overgrep
så er det verdt behandlingen mener jeg. Det er vel kanskje også vanskelig
å behandle slikt, og kjemisk kastrering eller opphold i lukket institusjon
burde det derfor være for slike.

Anne Lise Hovdal(som er norsk, bor i Norge, og har vært på dk.snak
siden høsten 2001).

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-06-06 19:16

On Mon, 19 Jun 2006 00:49:13 +0200, "Anne Lise Hovdal"
<anlih@online.no> wrote:

>"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppen.invalid> skrev i melding

ok du er norsk først troede jeg det var en der gjorede nar af mine
svigtene retstavnings evner .... men Øhh guds fred med det ..

> [...]
>kunne like gjerne vært i Norge. Vi har altfor lave straffer for slikt, og
>behandlingen som tilbys har jeg ikke inntrykk av er så god som den

Hmm jaee men uagtet hvor slemt et overgreb i mod barn er så kan man
well næppe straffe folk med 80 år s fængsel for det ....man kan der i
mod beholde dem varrigt på lukkede afdelinger for psykisk syge og det
synes jeg er en meget go ide ...så kan man overveje at lukke dem ud
når de fri viliggt lader sig kastrere.

> Slike burde jo ikke få behandling for sin egen del, men
>for at sjansen skal bli mindre for at de gjør slikt mot barn igjen senere.

ja det er jo pointen med behandlingen ...som det tidliger er fremgåt
af debaten så er det lige så naturligt for den pædpofile at have sex
med børn som hetro voksne mennesker har det med at have sex med
hinanden - men kan man gøre den begribeligt at derres præferance er en
ok fantasi men som faktisk begivenhed er en grusomhed de skal undgå og
hvis de så undgår den jamen så er behandlingen lykkedes.

>Hvis det kunne føre til at ett barn mindre fikk oppleve seksuelle overgrep
>så er det verdt behandlingen mener jeg.

ja ja her i norden stiler vi heldigvis mere imod rehabilitering ind
straf for det meste.

>Det er vel kanskje også vanskelig
>å behandle slikt, og kjemisk kastrering eller opphold i lukket institusjon
>burde det derfor være for slike.

ja hvis de ikke kan behandlen så er det stedet.

>Anne Lise Hovdal(som er norsk, bor i Norge, og har vært på dk.snak
>siden høsten 2001).

Hmm jamen det er well godt nok ...

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-06-06 14:11

In news:C0B918A3.1D975%cdjjura@hotmail.com,
CDJ <cdjjura@hotmail.com> wrote:

> Jeg er også spændt på, om straframmen for en gangs skyld vil blive
> udnyttet i Tønder-sagen.

Jeg er især spændt på, om du og Inger gider gøre jer den ulejlighed at sætte
jer ind i de allerede afsagte domme i Tøndersagen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Inger

Dato : 19-06-06 21:14

Jens Bruun skrev:

> Jeg er især spændt på, om du og Inger gider gøre jer den ulejlighed at sætte
> jer ind i de allerede afsagte domme i Tøndersagen.

Så vidt jeg ved er sagen stadig under oprulning? Jeg var faktisk ikke
klar over at man allerede har dømt nogle, og jer er da meget
interesseret i vide hvilke domme der er givet...

Desværre har jeg ikke selv set det i TV, da jeg bliver fysisk dårlig
hver gang det bliver omtalt i TV, med billeder af "gerningsstedet" og
interwievs med diverse naboer. Derfor har jeg forladt stuen, når det har
været i TV og kun fulgt med via nettet. Det kan jeg så ikke i
øjeblikket, da min hjemmepc er i udu. Og jeg føler ikke den store trang
til at skrive ordet "pædofili" i google på min arbejdsplads på en PC der
også bliver brugt af andre...

Inger

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-06-06 21:22

In news:4497057f$0$15782$14726298@news.sunsite.dk,
Inger <nomail@me.com> wrote:

> Så vidt jeg ved er sagen stadig under oprulning? Jeg var faktisk ikke
> klar over at man allerede har dømt nogle, og jer er da meget
> interesseret i vide hvilke domme der er givet...

Værsgo':

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-18,GGLG:da&q=t%C3%B8ndersagen+domme

Den var meget, meget svær, og så endda uden brug af ordet "pædofili"!

> Desværre har jeg ikke selv set det i TV, da jeg bliver fysisk dårlig
> hver gang det bliver omtalt i TV, med billeder af "gerningsstedet" og
> interwievs med diverse naboer.

Hvorfra ved du, der er billeder af gerningsstedet og interviews med diverse
naboer?

> Derfor har jeg forladt stuen, når det
> har været i TV og kun fulgt med via nettet.

Underligt.

> Det kan jeg så ikke i
> øjeblikket, da min hjemmepc er i udu. Og jeg føler ikke den store
> trang til at skrive ordet "pædofili" i google på min arbejdsplads på
> en PC der også bliver brugt af andre...

Så det indlæg, jeg besvarer nu, er skrevet på din arbejdsplads?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Inger

Dato : 19-06-06 21:35

Jens Bruun skrev:

> [...]
>
> Den var meget, meget svær, og så endda uden brug af ordet "pædofili"!

Nå, ja... Sådan kunne det selvfølgelig også kringles... Men heller ikke
ordene tøndersag i google kan misforståes, så også det undgår jeg
helst... Forklaring følger længere nede.

> Hvorfra ved du, der er billeder af gerningsstedet og interviews med diverse
> naboer?

Det har jeg set, idet jeg forlod stuen. Jeg er jo ikke så synsk at jeg
kan se at det kommer lige om lidt, vel???
Min kæreste er så sød at råbe til mig, at nu er det og det på og nu er
det slut. Og så kan jeg komme tilbage i stuen.

> Underligt.

Hvorfor det? Jeg bliver dårlig af at se på det i TV. Første gang sagen
blev omtalt i TV kastede jeg op. Jeg kan bedre klare at læse om det, det
virker mere objektivt på mig. Hvori består det underlige?

> Så det indlæg, jeg besvarer nu, er skrevet på din arbejdsplads?

Nej, hos en veninde, hvor jeg "sitter". Og nej, heller ikke på hendes pc
vil jeg skrive ordene tøndersag og pædofili på google som hendes 8 årige
søn bruger... PC'ere har det med at huske de ord der er indtastet i
google og foreslå dem når du starter med at skrive de første bogstaver i
ordet.
Er det ok med dig?

Inger

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-06-06 21:50

In news:44970a9e$0$15784$14726298@news.sunsite.dk,
Inger <nomail@me.com> wrote:

> Hvorfor det? Jeg bliver dårlig af at se på det i TV. Første gang sagen
> blev omtalt i TV kastede jeg op. Jeg kan bedre klare at læse om det,
> det virker mere objektivt på mig. Hvori består det underlige?

Jamen det er da underligt, at du kaster op, når du hører en sag omtalt i TV.
Du mener måske, det er normal adfærd?

Får du så ikke kvalme og opkastningsfornemmelser, når du deltager i denne
tråd, eller er det kun ord på TV, der kan bringer dig i sådan affekt?

> [...]
> årige søn bruger... PC'ere har det med at huske de ord der er
> indtastet i google og foreslå dem når du starter med at skrive de

Hvad er problemet? At en 8-årig knægt kan se, at ordet "Tøndersag" er blevet
Googlet? Eller er problemet, at en 8-årig kan komme til at læse om
Tøndersagen på nettet? Underligt.

> Er det ok med dig?

Bevares.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : CDJ

Dato : 20-06-06 05:57

On 19/06/06 22:50, in article XLKdnQK-v7yQkwrZnZ2dnUVZ8qudnZ2d@giganews.com,
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Jamen det er da underligt, at du kaster op, når du hører en sag omtalt i TV.
> Du mener måske, det er normal adfærd?

Nej, det er ikke spor underligt at blive fysisk dårlig af så ulækre ting, og
især ikke hvis man er meget følsom. Det er mere underligt, at du har svært
ved at forstår det - i min verden.

> Får du så ikke kvalme og opkastningsfornemmelser, når du deltager i denne
> tråd, eller er det kun ord på TV, der kan bringer dig i sådan affekt?

Det er vel i overvejende billeder på tv der forstærker ubehaget, og derfor
forsøger Inger at undgå disse, naturligvis.

> Hvad er problemet? At en 8-årig knægt kan se, at ordet "Tøndersag" er blevet
> Googlet? Eller er problemet, at en 8-årig kan komme til at læse om
> Tøndersagen på nettet? Underligt.

Du er underlig. En 8-årig skal ikke læse om Tøndersagen...
De kan tids nok blive orienteret om den slags, de behøver ikke det ikke som
8-årioge!

> Bevares.

Det lyder ellers ikke helt sådan.

Fra : Inger

Dato : 20-06-06 18:10

CDJ skrev:

> [...]
>
> Du er underlig. En 8-årig skal ikke læse om Tøndersagen...
> De kan tids nok blive orienteret om den slags, de behøver ikke det ikke som

Tak, CDJ, du har sagt præcis hvad jeg tænker...

Inger

Fra : CDJ

Dato : 20-06-06 23:27

On 20/06/06 19:09, in article 44982bf1$0$15789$14726298@news.sunsite.dk,
"Inger" <nomail@me.com> wrote:

> Tak, CDJ, du har sagt præcis hvad jeg tænker...
>
> Inger

Sku´ det være en anden gang :)

Fra : Ulvir

Dato : 19-06-06 22:05

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-18,GGLG:da&q=t%C3%B8ndersagen+domme

Her hedder det at 3 mand fik "lange" straffe.. To fik 2 år og 3 måneder,
den tredje fik 2 år.. There's something rotten in the state of Denmark..

Ulvir.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-06-06 17:31

On Mon, 19 Jun 2006 23:04:35 +0200, "Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Her hedder det at 3 mand fik "lange" straffe.. To fik 2 år og 3 måneder,
>den tredje fik 2 år.. There's something rotten in the state of Denmark..

hmm nu kender jeg meget lidt til tønder sagen da nyhederne ikke er en
serie jeg følger med i så tit ...så jeg kender mest til det fra BW
berigede nærværende forum med at han mente der var gang i et
justitsmord :) men Øhh var det ikke noget med at pige prostituerede
sig friviligt ?

Fra : Kent Friis

Dato : 21-06-06 17:50

Den Wed, 21 Jun 2006 18:30:30 +0200 skrev Bo M Mogensen:

> [...]
> berigede nærværende forum med at han mente der var gang i et
> justitsmord :) men Øhh var det ikke noget med at pige prostituerede

Når forældre[1] fortæller deres barn hvad hun skal gøre, så kan du
ikke bruge begrebet "frivilligt" i normal forstand. Op til en vis
alder gør børn nærmest hvadsomhelst for at gøre forældrene glade, jo
yngre, jo mere kan skruppelløse forældre slippe afsted med. Det er
derfor vi betragter personer under 15 som ude af stand til at sige
ja til den slags.

[1] eller onkler, lærere eller endda voksne generelt.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-06-06 22:06

On 21 Jun 2006 16:49:36 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>ja til den slags.
>
>[1] eller onkler, lærere eller endda voksne generelt.

ok ....ja det er jeg sådan set enig i ...nu når jeg lige har fået den
vendt .... nu er min kilde så ydmyg som dommer ami /tv2 - sæbe opera)
og en erfaring .

men er der ikke noget med børn der bliver misbrugt også bliver mere
seksuelt aktive .... ( det er fra dommer ami )

så kan jeg huske vi fik besøg af en pige der legede med min søster da
jeg var barn - hun kom af et belastet hjem - hvor farens kone var
binde gal drak for meget og opførte sig skal vi ikke bare sige
abnormt.

Nå men jeg kan huske hun havde det med at smide alt tøjet foran mig og
en enkelt gang imens jeg lå på gulvet stillede hun sig over mig med
spredte ben og frit udsyn op til det spredte skød ( det er sgu da ikke
normalt ? ) hun har well været 7 år.
jeg tænker nu på om hun ikke sandsyneligtvis var incest offer ?

så var der hende jeg havde min seksuelle debut med da jeg var 13 - det
var fanme også nogen sære forældre - men selve deflorationen hvis man
kan bruge det ord om en mand der mister sin dyd - ? - var på hendes
initeritiv - hun havde det heller ikke nemt i skolen ...og fremtiden
var da heller ikke lang da hun skød sig en od heroin da hun var 25 år.

Fra : N/A

Dato : 24-06-06 21:55

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-06-06 21:55

On Sat, 24 Jun 2006 04:26:11 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Netop - hun var SELV INITIATIVTAGER og hun var selv med til at
>formulere blåavis-annoncen og hun er stadig sin far taknemlig for hans
>hjælp til hende og hun savner det glade glædespigeliv, hvor hun og far
>delte indkomsten

Hmm jaeee ... men nu er lovgivningen en gang sådan at det er forbudt
at have sex med børn på under 15 - måske netop for at beskytte
forvirede børn

>At loven er brudt er sandsynligt

ja ellers villde der netop være faldet dom ...

>- men at psykisk skade er sket på
>nogen, har jeg STILLET SPØRGSMÅLSTEGN VED , og ingen har fremlagt
>viden der tyder på at der var reel grund til at straffe (andet end
>§-fnidder).

skal man forstå det sådan at du mener godt man kan forestille sig
situationer hvor børn fra 3 til f.eks 14 år med fordel kan have sex
med ældre mænd ?

>At være nytænkende, kreativ, samfundsgavnlig i alder ti år,

ved at prostituere sig selv !

>- og beskrives forudsigeligt af eksperterne som noget
>afstumpet. Og eksperterne har magten, selvom de ikke har fornuften.

hvordan er fonuften så ...`?

>Er det sprogligt OK at sige at man kan "prostituere" en anden person
>end sig selv?

ja nu er det jo sådan at den der er den myndige over en ikke myndige
er mere eller mindre juridisk ansvarlig for denne.

>At man prostituerer sig selv betyder vel at man ikke handler i
>overensstemmelse med egne idealer, typisk om monogami, og skader egen
>integritet og trivsel/etik.

Hmm du mener simpelthend godt man kan være lykkelig luder som 10 årig?

>Men prostitution er en sag mellem dig og din samvittighed - ikke om
>at overtale andre til noget tvivlsomt og få del i indtægterne

Hmm du ser ikke noget galt i at der er nogen der tjener penge på at
andre yder seksuelt i mod penge ? selv børn !

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-06-06 20:04

On Mon, 19 Jun 2006 15:10:50 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Tøndersagen.

ja jeg dobelt svare dig lige sagen har såmænd fået sin egen hjemme
side
http://www.tondersagen.dk/

Hmm :
"http://www.tondersagen.dk/?cat=2

Vi var nødt til at forlade Tønder før der faldt dom over de fire mænd,
hvis sag vi havde fulgt i den forløbne uge. Men i går var dommens dag,
og tre af mændene blev idømt henholdsvis to år og tre måneders
fængsel, og så var der en som fik to år. Den fjerde anklagede, en
37årig mand med udenlandsk baggrund, som havde medbragt koranen, blev
frikendt.

Vi har hørt at statsadvokaten havde en mand siddende i retten, som var
klar til at anke på stedet hvis dommene var for milde.

I dag har den ældste af pigerne, altså den ene af de to søskende, som
er blevet misbrugt seksuelt, 12 års fødselsdag. "

mm.

Fra : Inger

Dato : 20-06-06 20:47

Bo M Mogensen skrev:

> [...]
>
> I dag har den ældste af pigerne, altså den ene af de to søskende, som
> er blevet misbrugt seksuelt, 12 års fødselsdag. "

Tak for opdateringen.

Hvad med faderen? Han er ikke dømt endnu, så vidt jeg har hørt?

Inger

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-06-06 21:32

On Tue, 20 Jun 2006 21:46:59 +0200, Inger <nomail@me.com> wrote:

>Tak for opdateringen.
>
>Hvad med faderen? Han er ikke dømt endnu, så vidt jeg har hørt?

Puhh nu sider jeg og har lidt travlt skal ha fingeren ud af rø..n og
lave hele 600 html sider + thumbs til hver af dem - så jeg må indrømme
jeg læste ikke hele siden igenem - men hvis du går på google og
skirver tøndersagen så kommer der en masse så mon ikke der dukker
noget op ...?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-06-06 19:35

On Mon, 19 Jun 2006 15:10:50 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Jeg er især spændt på, om du og Inger gider gøre jer den ulejlighed at sætte
>jer ind i de allerede afsagte domme i Tøndersagen.

peditteser peditesser ....BW har stået der længe med et stor skildt
sammen med Mosses Hansen og brølet jusititsmord

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 19-06-06 09:12

> [...]
> ihvertfald føle en meget meget grov krænkelse af min rets sikkerhed
> (tror jeg nok det hedder - eller er det rets bevidsthed?).

Det hedder "retsfølelse". Retssikkerhed er din sikkerhed for at blive
behandlet retfærdigt at systemet.

Lægfolk ønsker ofte at straffe langt hårdere end juridiske fagfolk.
Måske er det fordi lægfolk ikke gør sig særligt mange tanker om, hvad
straf er, og hvordan det virker på samfundet og den straffede.

Mvh
Kevin Edelvang (og ja, jeg læser jura, hvilket nok påvirker mit syn på
sagen)

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-06-06 09:38

Kevin Edelvang wrote:

> Lægfolk ønsker ofte at straffe langt hårdere end juridiske fagfolk.
> Måske er det fordi lægfolk ikke gør sig særligt mange tanker om, hvad
> straf er, og hvordan det virker på samfundet og den straffede.

Det sjove er, at når først de samme lægfolk sidder som nævninge eller
domsmænd og dermed får indsigt i de individuelle sager, dømmer de oftest
mildere end de juridiske dommere - hvilket nok er en væsentlig grund til, at
vores blodtørstige justits-Lene vil have begrænset antallet af den slags
sager.

Per V.

Fra : Blinkhinde

Dato : 19-06-06 10:16

Kevin Edelvang skrev:

> [...]
> Måske er det fordi lægfolk ikke gør sig særligt mange tanker om, hvad
> straf er, og hvordan det virker på samfundet og den straffede.

Ah, tak. Lige mine tanker (Jeg kunne bare ikke formulere dem, - men er
så heller ikke jurist (-: ).

Problemet med at skærpe straffe og indføre nye love (som fx
"rockerloven") er, at det rammer bredere end man som almindeligt
menneske går og tror. Retssikkerheden forringes generelt, - også for
de almindelige borgere.
Retssikkerhed er ikke noget givet, men noget, vi må værne om. Når
der går politisk panik i tingene sker der desværre ofte det, at
retssikkerheden forringes, ikke kun for pædofile, rockere m.m., men
for os alle sammen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-06-06 14:21

In news:1150708545.115052.91880@h76g2000cwa.googlegroups.com,
Blinkhinde <blinkhinde@hotmail.com> wrote:

> [...]
> "rockerloven") er, at det rammer bredere end man som almindeligt
> menneske går og tror. Retssikkerheden forringes generelt, - også for

Retssikkerhed er vel ikke en fast, universel størrelse? For mig at se bør
"størrelsen" af den aktuelle retssikkerhed afspejle det aktuelle samfund og
de aktuelle problemstillinger. I bund og grund ønsker de fleste mennesker
sikkerhed for sig selv og familien - og så må den ideelle retssikkerhed
komme i anden række. Det er sådan, de fleste almindelige borgere vil have
det, og det må du acceptere. Ingen vesteuropæisk centralmagt forringer
retssikkerheden med specielt lumske bagtanker. Vi har organiseret os i
samfund, hvor vi tidligere kunne holde "retssikkerhedsfanen" højt. Verden
ændrer sig. Nogen gange til det bedre - nogen gange til det værre.

> [...]
> der går politisk panik i tingene sker der desværre ofte det, at
> retssikkerheden forringes, ikke kun for pædofile, rockere m.m., men

Ja, men det får os til at føle os sikre(re), hvilket for de fleste mennesker
er et mere end acceptabelt kompromis.

Jeg synes ikke, du udviser særlig stor tillid til vort samfund, hvis du
tror, at politisk panik i længden styrer udviklingen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-06-06 23:17

Blinkhinde wrote:

> [...]
> der går politisk panik i tingene sker der desværre ofte det, at
> retssikkerheden forringes, ikke kun for pædofile, rockere m.m., men

Enig - såre enig. Rockere er en uskik, men at lave en lov der målretter sig
mod en enkelt persongruppe er ikke en retsstat værdig.

Fra : Ulvir

Dato : 20-06-06 00:06

Frank Leegaard wrote:

> Enig - såre enig. Rockere er en uskik, men at lave en lov der
> målretter sig mod en enkelt persongruppe er ikke en retsstat værdig.

Vil du hermed påstå at en lovgivning rettet mod mordere ikke er en retstat
værdig? Eller spritbilister? Eller hur?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-06-06 23:41

Ulvir wrote:

> Vil du hermed påstå at en lovgivning rettet mod mordere ikke er en
> retstat værdig? Eller spritbilister? Eller hur?

Jow .. men mig bekendt kan man sagtens være rocker uden at være kriminel.
Det er der ingen af de gruppper du nævner der er.

Der var den lille forskel !

Fra : Carsten H.

Dato : 21-06-06 18:50

"Thomas Rasmussen" <thomasjuulrasmussen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg ved godt at dette indlæg måske ikke hører til i denne sektion, men jeg
> synes det er en ok side/sag at støtte.
>
> http://www.paedofili.skrivunder.dk/index.php

GAAB!!!!
Hvad blev der af Red Hvalerne eller Nej til Atomkraft?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-06-06 22:09

On Wed, 21 Jun 2006 19:50:20 +0200, "Carsten H." <no@mail.thanks>
wrote:

>"Thomas Rasmussen" <thomasjuulrasmussen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>GAAB!!!!
>Hvad blev der af Red Hvalerne eller Nej til Atomkraft?

hvis debaten keder dig så følg en anden

Fra : Rado

Dato : 22-06-06 11:58

wrote:

>"Thomas Rasmussen" <thomasjuulrasmussen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>GAAB!!!!
>Hvad blev der af Red Hvalerne eller Nej til Atomkraft?

Som tingene er ved at udvikle sig biver det vel nok snart aktuelt med
en "Red de pædofile" kampagne....

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : Kent Friis

Dato : 22-06-06 17:09

Den Thu, 22 Jun 2006 12:57:38 +0200 skrev Rado:

> Som tingene er ved at udvikle sig biver det vel nok snart aktuelt med
> en "Red de pædofile" kampagne....

Ja, det er nok kun et spørgsmål om tid. Folk råber op om strengere
straffe uden at kende straffen (strengere end hvad?), og nogen har
allerede snakket om selvtægt...

Det kunne hurtigt gå lige så galt som i England (var det vist) hvor
en person blev nødt til at flytte efter der var opstået lynch-stemning
da folk havde set der stod "pediatrician" (det lyder lidt som pædofil)
på dørskiltet. (Desværre, kan ikke lige finde et link).

Mvh
Kent

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-06-06 22:38

Kent Friis wrote:

> [...]
> da folk havde set der stod "pediatrician" (det lyder lidt som pædofil)
> på dørskiltet. (Desværre, kan ikke lige finde et link).

Man håber så inderligt det er en vandrehistorie, men desværre når hysteriet
nogen gange dimensioner så man fristes til at tro på ægtetheden

Fra : Kent Friis

Dato : 23-06-06 15:17

Den Thu, 22 Jun 2006 23:37:42 +0200 skrev Frank Leegaard:

> Man håber så inderligt det er en vandrehistorie, men desværre når hysteriet
> nogen gange dimensioner så man fristes til at tro på ægtetheden

Der var mere held med google idag:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/wales/901723.stm

Mvh
Kent

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-06 09:27

Frank Leegaard wrote:

> [...]
> til straf.
>
> Pædofili er en vederstyggelig ting. Er så bare ikke overbevist om at

Det fjerner da krænkeren fra samfundet.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 23-06-06 10:45

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i melding
>Frank Leegard skrev:
> Pædofili er en vederstyggelig ting. Er så bare ikke overbevist om at
> strengere straffe hjælper der.

Det fjerner da krænkeren fra samfundet.

Det har du rett i, men det viktigste er at noen flere barn spares
for overgrep enn om overgriperen skulle være fri.

Anne Lise Hovdal

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-06-06 01:00

Christian B. Andresen wrote:

> Det fjerner da krænkeren fra samfundet.

Det gør det, men lange straffe gør måske mere syg end rask. Så mange år
afsoner de jo heller ikke. Så har du en mere syg person ude end før.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-06-06 15:43

On 23 Jun 2006 01:26:52 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Det fjerner da krænkeren fra samfundet.

så sandt så sandt ...og starffes skal der .... men jeg tror mere på
efter endt afsoning at samfundet / børnene er bedst tjent med at de
kroniske og uheldbredelige pædofile seksual forbryder - kommer under
en eller anden form for permanent opsyn - det kan være en psykiatrisk
afd. jeg har også set noget med en gård hvor man havde kriminelle
boende efter endt afsoning - hvor de arbejde på gården osv.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-06 09:28

Leif Neland wrote:

> Hvad så med de, der er blevet falsk anklagede af emsige sagsbehandlere, og
> får smadret deres liv på den måde. Det hender endda de tager deres eget
> liv...

Det er så få så det (næsten) ikke er værd at tale om.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-06-06 12:04

Christian B. Andresen wrote:

> Det er så få så det (næsten) ikke er værd at tale om.

Og det ved du hvirdan?

Per V.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-06-06 00:56

Christian B. Andresen wrote:

> Det er så få så det (næsten) ikke er værd at tale om.

og hvor ved du så det fra?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-06 11:14

Anne Lise Hovdal wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i melding
>
> Det fjerner da krænkeren fra samfundet.
>
> Det har du rett i, men det viktigste er at noen flere barn spares
> for overgrep enn om overgriperen skulle være fri.

Ja, hensynet til børnene må veje meget tungere end hensynet til
gerningsmanden.
Vedkomne er jo dømt skyldig og så er der IMO ikke andet end straf og
tvangsbehandling tilbage.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-06-06 01:02

Christian B. Andresen wrote:

> Ja, hensynet til børnene må veje meget tungere end hensynet til
> gerningsmanden.
> Vedkomne er jo dømt skyldig og så er der IMO ikke andet end straf og
> tvangsbehandling tilbage.

Jeps .. men i stedet for lange straffe for at folkedomstolen er tilfreds
skulle vi måske satse på at få folk til ikke at få tilbagefald.

Det savner jeg focus og interesse for.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-06 12:29

Per Vadmand wrote:

> Og det ved du hvirdan?

Det bedømmer jeg ud fra pressen, måske ikke så troværdigt, men dog
det sted hvor sådanne omtales.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-06-06 00:59

Christian B. Andresen wrote:

> Det bedømmer jeg ud fra pressen, måske ikke så troværdigt, men dog
> det sted hvor sådanne omtales.

Vrøvl. Ham med selvmordet bor 15 km fra mig af. Vi vidste da først rigtigt
at han havde begået selvmord i fængslet efter datteren stod frem og
indrømmede at hun var presset til anklagen. Der havde han været død i flere
år.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 22:49

er du ensomme ulv?, hvorfor svarer du ikke på indlægende?
mener du kun det er med pædofile at straffen skal skærpes? enig!
hvad med voldtægtsofre? hvis du mener det er jeg enig!
voldsofre? meget enig!

jeg vil på ingen måde nedgøre kampen mod pædofile, men man tør da snart ikke
have et billede af en nevø på 2 år med bar numse i albummet!

> [...]
> Hej
>
> Jeg ved godt at dette indlæg måske ikke hører til i denne sektion, men jeg

så du bryder etik/ regler for at fremme dine synspunkter?