Sydpå for 1. gang
Fra : Mogens Dammand

Dato : 15-06-06 22:58

Hej alle

Vi har planer for en tur sydpå, måske kroatien.

Er der nogle ting der er værd at vide eller noget vi skal huske at have i
orden inden afrejse eller ordne på turen.

Kan huske noget om benzinkuponer for mange år siden, men det er sikkert
ovre, men andre ting?????

Mvh
Mogens

Fra : Jørgen L.

Dato : 15-06-06 23:18

> Hej alle
>
> Vi har planer for en tur sydpå, måske kroatien.

God ide
Vi rager selv til Kroatien.

> Er der nogle ting der er værd at vide eller noget vi skal huske at have i
> orden inden afrejse eller ordne på turen.

Ja.
ny olie på bilen
Dækkene på cv må ikke være for gamle (5 år)
rødt og grønt kort til bil og CV
div pas osv.
Solcreme
solbriller

> Kan huske noget om benzinkuponer for mange år siden, men det er sikkert
> ovre, men andre ting?????

Ja eks. 95 oktan bensin i slovenien er billig, mens diesel er dyrere end
både benzinen og og dieselen i Kroatien.

Hilsen Jørgen

Fra : Kaj L

Dato : 16-06-06 04:43

rugbrød og leverpostej

--
Mvh. Kaj L

Fra : Jørgen L.

Dato : 16-06-06 08:32

> rugbrød og leverpostej

Rugbrød kan faktisk købes mange steder efter hånden, men det er noget dyrere
end herhjemme
eks. hedder det i Tyskland Swartsbrot

Hilsen Jørgen

Fra : Anette

Dato : 16-06-06 23:42

Kaj L wrote:
> rugbrød og leverpostej

Man kunne da også bare spise som de lokale - og glæde sig til at komme hjem
til rugbrødet. Gøre rejsen til en kulinarisk oplevelse også. Det er da
herligt.
Der er da ikke noget ved at tage til udlandet hvis alt bare er som hjemme

/ Anette

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 19-06-06 14:22

Mon ikke spørgeren havde ventet nogle seriøse svar?

Ebbe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-06-06 19:47

Ebbe Rasmussen wrote:

> Mon ikke spørgeren havde ventet nogle seriøse svar?

Du har ikke været så længe hjemmefra at du har savnet leverpostej og
rugbrød.

De andre ting der er nævnt er skam alvorlige nok.

Du er ikke campist?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 19-06-06 21:38

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Du har ikke været så længe hjemmefra at du har savnet leverpostej og
> rugbrød.
>
> De andre ting der er nævnt er skam alvorlige nok.
>
> Du er ikke campist?

Jo jeg er campist, men tager da ikke til udlandet for at spise leverpostej
og rugbrød.
Ebbe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-06-06 08:22

Ebbe Rasmussen wrote:

> Jo jeg er campist, men tager da ikke til udlandet for at spise
> leverpostej og rugbrød.

Det er så fordi du kun er på korte ture ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 20-06-06 16:07

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Det er så fordi du kun er på korte ture ;)

Ja du må jo vide det, jeg vil da også gerne på lange ture, men må altså
nøjes med de 3 uger jeg har ferie i.
Ebbe

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-06-06 14:56

Per Henneberg Kristensen skrev i
4497a22b$1$90527$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Det er så fordi du kun er på korte ture ;)

Du er da vist en spøgefugl. Hørt nogen benytte ordet 'forandringsparat'?

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Mogens Dammand

Dato : 24-06-06 16:00

> Mon ikke spørgeren havde ventet nogle seriøse svar?

Må nok tilstå at jeg havde forventet andet end rugbrød og leverpostej

f.eks. hvor er det sikkert at overnatte på turen derned, det er jo ikke
sikkert at man kan komme ind på en plads kl. 23.00 eller er det bare at køre
derned og så er det det, uden nogen dikkedarre, ikke nogen fif for at gøre
det hele lidt nemmere???

Har så hørt noget om at man kan få et kort ved grænsen til Tyskland så man
må køre hurtigere, nogen der ved noget mere???

Mvh
Mogens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-06-06 16:15

Mogens Dammand wrote:

> [...]

> bare at køre derned og så er det det, uden nogen dikkedarre, ikke
> nogen fif for at gøre det hele lidt nemmere???

Jeg havde så forventet at du havde læst på lektien - som minimum. Men du har
åbenbart ikke læst om den endeløse mængde af diskussioner der er for holde
på rastepladser i forhold til at køre ind på en campingplads - den sidste
var for få dage siden ;)

> Har så hørt noget om at man kan få et kort ved grænsen til Tyskland
> så man må køre hurtigere, nogen der ved noget mere???

Dit vogntog skal til syn i en tysk synshal - TüV - google på "tempo 100", så
får du rigeligt med læsestof.

--
Per, Esbjerg