Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan fjerner jeg datostemplet på billed~
Fra : Susanne

Dato : 15-06-06 15:51

Hej,

Jeg er blevet henvist herfra fra dk.fritid.foto med dette spørgsmål:

Jeg bruger et billedbehandlingsprogram der hedder Macromedia Fireworks 8 og
vil høre om der er nogle der ved hvordan man kan fjerne det datostempel som
automatisk kommer på billederne.

Hvis man f.eks. vil bruge det til at hænge på væggen ser det jo ikke så pænt
ud med sådan et stort datostempel på, så jeg håber på lidt hjælp....har
fundet noget der hedder en "magic wand" der ligesom indrammer tallene
separat, men jeg har været inde i søge-/hjælp-funktionen og kigge rundt men
er ikke blevet klogere på hvordan jeg skal gøre videre - hvis det
overhovedet er dette værktøj jeg skal bruge.....

På forhånd tak for hjælpen

Mvh.
Susanne.

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-06-06 18:47

"Susanne" <klmn2000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er ikke blevet klogere på hvordan jeg skal gøre videre - hvis det
> overhovedet er dette værktøj jeg skal bruge.....

Kender ikke Fireworks, men jeg bruger "Clone Stamp Tool" i Photoshop

Mvh
Jens

Fra : Michael Schrøder

Dato : 16-06-06 09:49

Susanne wrote:

> [...]
> søge-/hjælp-funktionen og kigge rundt men er ikke blevet klogere på
> hvordan jeg skal gøre videre - hvis det overhovedet er dette værktøj

I dk.fritid.foto har du sikkert fået at vide at du skal lade være med at
sætte dato stempel på billederne
- de er meget nemmere at skrive end at fjerne...

Datostemplet kan ikke bare fjernes for ingen ved hvad der var under
stemplet - det ville ellers være smart...

Uanset værktøj handler det om at kopiere en anden af billedet oven i
dato-stemplet - ikke en stort firkantet kopi men bare pixels nok til at
dække det der skal dækkes.

Hvordan du gør det afhænger at værktøjet, typisk hedder det "clone stamp
tool" eller "clone brush"...

mvh Michael