Løbende opsummering i SQL
Fra : R-\)

Dato : 15-06-06 14:16

Forestil jer at man har noget i retning af
SELECT Salgspris, Rabat, (Salgspris - Rabat) as Total FROM VareTabel

Som genererer et output i stil med

--------------------------
Salgspris Rabat Total
100 -20 80
120 -10 110
80 -5 75
--------------------------

Hvis nu jeg gerne vil have en kolonne med en løbende opsumering, hvordan kan
man formulerer dette (hvis det overhovedet er muligt) som ville generere
dette output :

-----------------------------------
Salgspris Rabat Total LbSum
100 -20 80 80
120 -10 110 190
80 -5 75 265
-----------------------------------

Rune .-)

Fra : Michael Zedeler

Dato : 15-06-06 14:30

R-) wrote:
> [...]
> man formulerer dette (hvis det overhovedet er muligt) som ville generere

Hvis du har en server som understøtter subselects, kan det gøres ad den vej.

Prøv at Google efter "running total sql".

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : R-\)

Dato : 15-06-06 16:38

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> wrote:

> Hvis du har en server som understøtter subselects, kan det gøres ad den
> vej.
>
> Prøv at Google efter "running total sql".

Taxa - jeg vidste ikke man kunne oversætte det direkte

R-)