750i, Sonofon tema sidder fast!
Fra : Jan-Erik

Dato : 15-06-06 09:36

Hej gruppe,

Jeg købte en telefon fra Debitel, og brugte den med mit Sonofon abonnement
det første stykke tid.
Nu er jeg skiftet til Unotel (TDC net), men Sonofon har nærmest brændt sig
fast i min telefon!!
Når jeg nulstiller telefonen kommer der Sonofon start-skærme,
baggrundsbilleder, pauseskærme og menu'er i telefonen.
Jeg har prøvet at slette tema'et "Sonofon" og alle de billeder jeg kunne
finde i telefonen - men det hele bliver restoreret så snart jeg vælger
"nulstil alt".

Hjælp!, hvad skal jeg gøre??

/Jan-Erik

Fra : A - 6400

Dato : 15-06-06 12:32

Den skal lægges en anden menu ind i telefonen end den der ligger i fra
Sonofon's side

/A

Fra : Jan-Erik

Dato : 15-06-06 14:16

> Den skal lægges en anden menu ind i telefonen end den der ligger i fra
> Sonofon's side
>
> /A

Hvordan gør man det selv?
Jeg kan se at man kan gøre det med Davinci hvis man betaler for det - men er
der ikke andre løsninger? SonyEricsson vil vel heller ikke reparere den hvis
jeg piller uautoriseret?

Men det er da usselt at der står Sonofon alle steder på telefonen, når jeg
nu er på TDC's net`???

/Jan-Erik

Fra : A - 6400

Dato : 15-06-06 15:42

En prof. unlocker kan klare det for dig, men du skal nok regne med at det
koster omkr. 150-200,- da det er lidt besværligt at lave....

Fra : Peter

Dato : 15-06-06 17:20

Hej....

> En prof. unlocker kan klare det for dig, men du skal nok regne med at det
> koster omkr. 150-200,- da det er lidt besværligt at lave....

Øhhh.....
Hvad er det lige der er det "besværlige" ??

Til Jan-Erik:
Du kan gøre det selv, for 100.- (103.- ved betaling med Dankort)
www.seunlock.dk

Hvis du nøjes med at flashe din telefon til en K750i så er det precis det
samme som en unlocker kan gøre for dig.....
- men du kan jo også vælge at flashe den til en W800i, hvis du syntes det
kunne være sjovt....
Det er i øvrigt rigtig nemt at gøre selv, du har oven i købet fået
usb-kablet med som skal bruges, da du købte telefonen...
Min egen K750i er blevet til en W800i, via ovenstående link....

Men i alle tilfælde så bortfalder garantien hvis du eller en unlocker ændre
på firmwaren i en "branded" telefon.... det er brandningen der gør at du
syntes at det er en Sonofon-telefon....
- og ja, for at få brandningen væk, så ændre man i firmwaren i forhold til
den firmware som telefonen er købt med.... !

Mit råd:
Hvis du vil være sikker på at have garantien, så lev med sonofon logoer
osv., og hold dig fra at få den af-branded, uanset om du gør det selv eller
får en "prof" unlocker til det.....
Husk på at du skal indlevere din telefon til garanti-rep hos Sonofon, og de
vil på værkstedet mgående undre sig over at brandningen er væk, og afvise at
reperere din telefon.....
Hvis du absolut vil have brandningen væk, så gør op med dig selv om det er
vigtigere end garantien....

Mvh.
Peter

Fra : Jan-Erik

Dato : 15-06-06 19:08

"Peter" <pshdo@tele.to.adsl.dk> skrev i en meddelelse

Klip
> [...]
> afvise at reperere din telefon.....
> Hvis du absolut vil have brandningen væk, så gør op med dig selv om det er

Hej alle sammen,

Jeg har idag talt med det firma som solgte mig telefonen, og de fortæller
mig at de sikkert har givet mig en Sonofon branded telefon, fordi de var i
rest-ordre med Debitel telefoner. Men den var ikke sim-låst, og jeg fik
Debitel abonnement med.
De siger de har eget værksted som kan fjerne brandingen, så jeg skal blot
komme forbi eller sende den til dem, så ordner de det med det samme.

Jeg spurgte angående garantien, men han fortalte mig at det ville være det
samme.
Jeg spurgte om jeg så ville kunne opdatere telefonen vis SonyEricsson update
tool, eller hvad det hedder, men det vidste han ikke så meget om.
Jeg kunne nemlig ikek opgradere til en nyere firmware, da jeg prøvede det
for noget tid siden, jeg gætter på at det var pga. brandingen, men hvem ved.

Gad vide hvad de gør på det værksted, siden de bare kan fjerne brandingen
uden det får indflydelse på garantien!

MVH
Jan-Erik

Fra : A - 6400

Dato : 15-06-06 19:26

Det har intet på sig, at man debrander (lægger anden menu ind) mens der er
gartanti på den.

Nu har du så det tilbudt at få det lavet gratis, så syntes jeg du skal få
det lavet, hvis du er int. i det.

Garantien bortfalder først når man åbner den indenfor garantiperioden.

Du kan sågar opgradere den til en W800i.

Fra : Peter

Dato : 15-06-06 19:40

Hej.

> Det har intet på sig, at man debrander (lægger anden menu ind) mens der er
> gartanti på den.

> Du kan sågar opgradere den til en W800i.

De påstande må du da gerne lige føre bevis for......!

Du kan få unlocket telefonen uden at garantien bortfalder, det er
korrekt....
- men kan de på serviceværkstedet bevise at der er pillet det mindste i
firmwaren, så er det "selvfølgelig" det der er skyld i at din telefon er
gået i stykker, og derfor bortfalder garantien.....

- og flasher du den til en helt anden og dyere model (eks. k750 -> w800), så
overtræder du også rettighederne på firmwaren....
Der er trods alt en grund til at S/E ikke lægger w800 ud som en "option" til
k750 på deres egen update-server, tror du ikke....

Og så lige igen:
Hvad er det lige der er det "besværlige" i at de-brande en telefon ??
- det fik jeg vist ikke svar på....

Mvh.
Peter

Fra : A - 6400

Dato : 15-06-06 20:35

Er det du kalder firmware = software ?

Det ''besværlige'' består i at du hvis du lægger den forkerte menu ind i
telefonen - for det kan jo ske, så kan telefonen faktisk gå i stykker af
det.

Telefonen kan flashes sådan, at den både kan bruges som en K750i og en
W800i. Det vælger man, når man tænder for den.

/A

Fra : Peter

Dato : 16-06-06 08:08

Hej igen.....

Ok der kom lige lidt flere påstande på listen....

> [...]

> Telefonen kan flashes sådan, at den både kan bruges som en K750i og en
> W800i. Det vælger man, når man tænder for den.

Igen:
De påstande må du da gerne lige føre bevis for......!

Links, beskrivelser el.lign. der kan give dig medhold i ovenstående påstande
?
Det må jo kunne findes hvis du har ret.....

Og ja, Firmwaren er det du måske kalder for softwaren, er det vi kan kalde
selve "styresystemet" på telefonen, men i elektronik som eks. dvd
afspillere, sattelitmodtagere osv. referere man bl.a. på serviceværksteder
til dette som værende firmware....
- men det tror jeg ikke at der er andre der har bare en smule forstand på
disse ting der er et sekund i tvivl om....

Software er i øvrigt noget som du selv putter i din telefon, som eks.
worldtime, monymanager osv. samt selvfølgelig diverse spil.

Mvh.
Peter

Fra : Peter

Dato : 16-06-06 08:41

@ Anders (A-6400)

> Det ''besværlige'' består i at du hvis du lægger den forkerte menu ind i
> telefonen - for det kan jo ske, så kan telefonen faktisk gå i stykker af
> det.

I følge dine egne udsagn så dækker garantien for ovenstående, så det giver
jo ingen problemer....
Du skriver nemlig:
"Garantien bortfalder først når man åbner den indenfor garantiperioden."

Lad os lige få kortene på bordet.....

Jeg har 2 stk. K750i her i familien, en som er lavet om til en W800i og en
der kun er de-branded, begge har jeg selv stået for.
- og ja, jeg har gjort op med mig selv at jeg er ligeglad med at garantien
bortfalder...!

Derudover har jeg flashet firmware i en del andre telefoner, DVD afspillere,
sattelitmodtagere osv osv..... så jeg har prøvet lidt af dette.....
- det gør mig selvfølgelig ikke til ekspert på telefoner, men jeg har i det
mindste lidt erfaring med tingene....

Og du har ret i at der kommer en menu når man starter sin W800i telefon, men
det er en menu hvor du kan vælge om det skal være en Walkman eller en
Telefon (med Walkman)...

Har du overhovedet en K750, eller er det bare løse rygter fra skolegården du
drysser ud her ?

Jeg faldt lige over at du ledte efter en unlocker til din Nokia 6060
d.10/05-06....
http://www.kandu.dk/unet563005.aspx

Mvh.
Peter

Fra : A - 6400

Dato : 16-06-06 12:40

Har haft flere K750i'ere, så jeg ved hvad jeg snakker om.

Og det med garantien, det er noget jeg har læst mig frem til her i gruppen
og dels noget jeg har fået at vide af andre der ved noget om emnet...

Det med Nokia'en, så kan jeg sige dig, at den er solgt for en tid siden i
simlåst stand....

/A

Fra : Peter

Dato : 16-06-06 13:52

Hej.

> Har haft flere K750i'ere, så jeg ved hvad jeg snakker om.

Omkring hvilket af dine agumenter, beviser du noget med dette udsagn ??
- at du har haft flere, beviser vel kun at du ikke har kunne få dem
repereret på garantien, eller ??

> Og det med garantien, det er noget jeg har læst mig frem til her i gruppen
> og dels noget jeg har fået at vide af andre der ved noget om emnet...

Jamen det er da flot, det vil så stadig sige at der ikke er hold i det, jeg
kan ikke med en link eller henvisning i hånden gå ned og banke en forretning
i hovedet, hvis de nægter at repererer en debranded telefon.... - så det var
altså udelukkende "varm luft".... ?

- men hvad med det du siger omkring:
· Det "besværlige" i at flashe ??
· At en K750i kan være både en K750i og en W800i via en menu ??
· At man kan opgradere til W800i, uden at garantien bortfalder ??
· At en de-branded telefon beholder garantien ??

Det vil jeg gerne stadig se links, eller konkrete beviser for....!
- hvis du kan frembringe beviser i form af links el.lign. til officielle
sider el.lign. så er jeg bestemt ikke for stor til at give dig en
undskyldning her i NG...

Bevis for at S/E ikke vil have at man opgradere sin K750i til en W800i,
kunne som sagt være, at de ikke tilbyder denne "service" på deres egen
update-server...

Hvis jeg mod forventning tager 100% fejl, så høre jeg da også meget gerne
fra jer andre her i NG....
- men jeg tager nu nok ikke helt fejl....

Kort og godt til i andre her i NG´en:
Hvem har ret, Anders (A-6400) eller mig ??

Mvh.
Peter @ Team-PsHdO
www.nokia.dyndns.dk

Fra : Peter

Dato : 15-06-06 19:27

Hej.
Det var da godt at høre at det hele løser sig for dig...

> Gad vide hvad de gør på det værksted, siden de bare kan fjerne brandingen
> uden det får indflydelse på garantien!

De gør precis det samme, nemlig flasher telefonen med u-branded firmware....
- men når det er gjort på et rigtigt service-værksted så er det jo gjort
officielt, og derfor kan garantien fortsat holdes....
Når du kommer ind med en telefon som officielt er blevet u-branded, så kan
de jo nemt finde ud af at de selv har gjort det, simpelthen ved at kikke på
din telefon´s emie-nummer og slå op i deres database og se hvad de har
fortaget dem tidligere med telefonen.....

- kan de mod forventning ikke se det i databasen (hvis en "prof" unlocker
har pillet i telefonen), så må de antage at det er noget der er gjort
uofficielt, og så bortfalder garantien.....

Mvh.
Peter

Fra : A - 6400

Dato : 15-06-06 19:37

En lille rettelse ...det hedder altså IMEI og ikke EMIE, men går ud fra at,
det er det du mener !

/A

Fra : Peter

Dato : 15-06-06 19:41

Hej.

> En lille rettelse ...det hedder altså IMEI og ikke EMIE, men går ud fra
> at, det er det du mener !

Ja, selvfølgelig....

Mvh.
Peter

Fra : Lars Raaby

Dato : 15-06-06 16:01

Jan-Erik skrev:
> [...]
> Jeg har prøvet at slette tema'et "Sonofon" og alle de billeder jeg kunne
> finde i telefonen - men det hele bliver restoreret så snart jeg vælger

Er din ven...

--
MVH Lars