Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Ny Bank
Fra : Poul Nielsen

Dato : 14-06-06 22:01

Jeg overvejer at skifte bank fra sydbank, findes der nogle gode tips eller
undersøgelser omk dette.

Fra : Deka

Dato : 14-06-06 23:11

Det kommer naturligvis an på hvad fordele eller muligheder Du søger.

Jeg har et ekstremt positivt syn på Nykredit netbank, der giver en rigtig
god indlåns rente og altid med mulighed for at komme i kontakt med dem.

Fra : Morten

Dato : 16-06-06 19:17

Poul Nielsen wrote:
> Jeg overvejer at skifte bank fra sydbank, findes der nogle gode tips eller
> undersøgelser omk dette.

mybanker.dk

Fra : jimmi1311

Dato : 19-06-06 13:30

Poul Nielsen skrev:

> Jeg overvejer at skifte bank fra sydbank, findes der nogle gode tips eller
> undersøgelser omk dette.

Jeg har lige skiftet til sydbank. De var meget billigere en fx nordea
som jeg havde før, selvomjeg er fordel+ kunde i nordea

Synes du sydbank er for dyre eller det pga. betjeningen eller noget
helt andet??

MVH
Jimmi

Fra : Peter

Dato : 19-06-06 19:16

"jimmi1311" <wolff13@gmail.com> skrev i en meddelelse

Poul Nielsen skrev:

> [...]

som jeg havde før, selvomjeg er fordel+ kunde i nordea

Synes du sydbank er for dyre eller det pga. betjeningen eller noget

De lokkede mig til at investere en mindre formue i sydbank invest (STOR
FEJLTAGELSE!!!) Jeg tjente da også en del penge i starten, men hver gang jeg
kontaktede min investeringsrådgiver afspillede han den samme grammofonplade
der lød sådan "vent lidt det bliver snart bedre, eller hvis markedet gik i
minus så sagde han "bare vent det retter sig op igen" og så rettede det sig
op igen og til sidst stolede jeg blindt på hans råd (endnu større
fejltagelse) for da markedet for alvor gik i minus afspillede de den samme
grammofonplade og først røg fortjenesten og derefter røg der en 25.000 af
min egne penge før end sandheden gik op for mig.

Jeg mener at når jeg skal vurdere sydbanks rådgivning i dag så opfatter jeg
den som manipulerende altså at jeg var til grin. Forstået på den måde at jeg
betalte Sydbank for at give mig råd der i realiteten varetog sydbanks
interesser og ikke mine. Hvis investeringsrådgiveren ikke har ordet "sælg" i
sin ordbog, jamen så svarer det til at du kører i en bil uden bremser, det
kan kun gå galt, det gjorde i hverfald for mit vedkommende, jeg mistede
30-40.000 plus 25.000 af mine egen kapital.

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 20-06-06 09:12

"Peter" <wega@llan.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan kun gå galt, det gjorde i hverfald for mit vedkommende, jeg mistede
> 30-40.000 plus 25.000 af mine egen kapital.

Aktier, betyder risiko villig kapital, altså skal man være forberedt på at
man kan miste penge

Fra : jens v

Dato : 21-06-06 08:28

"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter" <wega@llan.com> skrev i en meddelelse

> Aktier, betyder risiko villig kapital, altså skal man være forberedt på at
> man kan miste penge
Var det ikke Sydbank som løb med, "størst afkast pr krone" i 2005?

mvh jens v

Fra : Peter

Dato : 21-06-06 14:09

"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Aktier, betyder risiko villig kapital, altså skal man være forberedt på at
> man kan miste penge

Jamen det er helt korrekt, men da jeg dukkede op til møde i Sydbank fortalte
jeg dem at jeg havde en slægtning der havde været ansat i et børsmæglerfirma
og hun havde fortalt mig hvilken en svinsk branche det er.

Jeg fortalte dem at at jeg ville investere i sikre papirer udelukkende. De
gav udtryk overfor mig at med den løsning de havde til mig, da sad jeg med
sikre kort på hånden. De bildte mig endda ind at de ville holde øje med mine
papirer og at de ville kontakte mig hvis det blev nødvendigt at skifte til
mere sikre papirer, de brugte vist udtrykket at jeg sad med livrem og seler
på. Hold kæft hvor jeg dog var til grin. Så var der alt det med de små
bogstaver altså alt det de ikke fortalte mig om og hvad var så det ??.

1. Aktier, betyder risiko villig kapital, altså skal man være forberedt på
at man kan miste penge, Det undgik
de meget klart at informere om

2.De holdt ikke øje med mine papirer ihvertfald hørte jeg intet somhelst fra
da dem da det gik galt. Ligesom de heller ikke flyttede mine penge til mere
sikre aktier eller oblikationer som de have lovet.

3. Samme dag som Tv avisen spurgte en en bred vifte af finansielle
analytikere der alle kunne fortælle at nu var aktiefesten ifølge deres
vurdering ved at være slut og at prisfaldene på værdipapirer var udtryk for
den reelle kurs ringede jeg til sydbank og spurgte dem "er prisfaldet udtryk
for den relle pris??" det benægtede de!!.

4. De fortalte mig intet om at aktiefesten havde været igang i 3 år og at
risikoen for at miste penge derfor måtte være ganske reel.

Fra : Peter

Dato : 21-06-06 14:44

> [...]
> man kan miste penge

Jamen det er helt korrekt, men da jeg dukkede op til møde i Sydbank
der fortalte jeg dem at at jeg ville investere i sikre papirer udelukkende.
[...]

2.Jeg tvivler på at de holdt øje med mine papirer, ihvertfald hørte jeg
intetsomhelst fra dem da det gik galt. Ligesom de heller ikke flyttede mine

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-06-06 06:26

In article <44994d3e$0$38700$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Peter wrote:
> 4. De fortalte mig intet om at aktiefesten havde været igang i 3 år og at
> risikoen for at miste penge derfor måtte være ganske reel.

Danical Invest, ØstEuropa gav 71.6% afkast sidste år. Har kun tabt 3.9%
i år. Det synes jeg ikke er så dårligt.

Der er også en 100% aktier pulje jeg har min pension i. Den gav kun
40.9% sidste år, og har smidt 3.1% i år. Det er også indenfor rimelig-
hedens grænser.

Aktieinvesteringer er langsigtede. Og over en årrække giver det mere
end obligationer.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)