Afføring på gulvet!! GODE RÅDE SØGES.
Fra : Trine

Dato : 14-06-06 20:44

Hejsa!

Min hellige birma på et år er pludselig begyndt at efterlade sin
afføring ved siden af sin kattebakke. (Den tisser stadig i bakken.)
Problemet startede da hun fik diarré, men nu har hun været rask i næsten
3 uger, og det fortsætter stadig. Jeg har prøvet alverdens forskellige
metoder til at få hende til at benytte bakken, men intet synes at virke.
- Jeg har skiftet til et nyt mærke grus og købt et nyt toilet til den.
Hun har nu både en åben og to lukkede bakker. Hun vælger stadig at gøre
det lige foran de to lukkede bakker!! Den åbne bakke rører hun
overhovedet ikke.
- Jeg gør rent med Rodalon, som skulle fjerne luften i området omkring
bakkerne. I en kort periode derefter vælger hun bare et nyt område ved
det andet toilet eller på badeværelsesgulvet. Så gør jeg rent der, og
hun vælger bare et nyt område... osv.
- Jeg har forsøgt at ændre hendes adfærd ved at flytte toiletterne og
forhindre hende i at komme ind i det rum, hvor hun plejede at besørge.
Resultatet var, at hun stadig gerne vil tisse i bakken men valgte at
bruge min seng, når den skulle lave stort. Det er først og fremmest
enormt ulækkert, og samtidig forstår jeg det ikke, da den plejer at sove
i min seng. Efter sigende er katte jo meget renlige og vil helst ikke
besørge i nærheden af deres opholdssteder?!
- Jeg har flere gange fanget hende i at sidde på gulvet og besørge, og
har sat hende ind i toilettet. Resultat: hun hoppede bare ud og satte
sig på gulvet igen. (Det er desværre svært at holde øje med hende
konstant, da jeg arbejder til hverdag.)

Så summa sumarum: hvad skal jeg dog gøre?????! Om en måned får jeg en
birma mere, og den nye killing skulle jo nødigt lære af den dårlige
opførsel.

På forhånd tusind tak for hjælpen!
Med venlig hilsen
Trine
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 21:08

"Trine" <trinevindingKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3 uger, og det fortsætter stadig. Jeg har prøvet alverdens forskellige
> metoder til at få hende til at benytte bakken, men intet synes at virke.

*Opremsning af en masse ting der er prøvet*

> Så summa sumarum: hvad skal jeg dog gøre?????!

Har du været rundt om dyrlægen med katten? Der kan være andet galt end blot
en dårlig vane.

Tina

Fra : Hanne Engermann

Dato : 14-06-06 21:21

Hun har oplevet "stort" toiletbesøg som meget ubehageligt, måske
smertefuldt, på grund af diarré, og "klog af skade" undgår hun
gentagelser. (Ingen ubehag ved tisse-besøg, så der er ingen fare ved det).

Prøv at tage noget af hendes afføring og læg det ind *oven på* gruset i
bakken.
Der er så en mulighed for, at hun vil grave det ned, og at hun tror, hun
selv har leveret det dér. Håb så på, at hun også besørger på bakken
fremover.
Jeg tror, det vil lykkes!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 15-06-06 00:29

Hvis du ikke har været til dyrlægen, så er det bare med at komme afsted!
Vend tilbage når du har besked med, hvad han/hun siger

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Janne

Dato : 15-06-06 01:56

> [...]
> afføring ved siden af sin kattebakke. (Den tisser stadig i bakken.)
> Problemet startede da hun fik diarré, men nu har hun været rask i næsten

Hejsa.

Nu får du bare nogle "måskeèr" jeg føler der måske kan være grunden.

Fordi hun ikke går på bakken, kan være hun forbinder det med dengang hun
havde diarre og det har nok rigtigt sviget bag i, og det vil hun ikke
risikere igen.

> [...]
> Hun har nu både en åben og to lukkede bakker. Hun vælger stadig at gøre
> det lige foran de to lukkede bakker!! Den åbne bakke rører hun

Måske kan det være hun synes der pludselig er en masse uro omkring det
sted hun skal besørge. Nyt grus og nye bakker, rengøring (Ja det bliver
du jo nød til og du er måske meget mere på stikkerne, når hun
går der ud, så hun føler måske der er noget galt eller det er
irreterende og det hele ikke rigtig er som før hun fik diarre.

> [...]
> bakkerne. I en kort periode derefter vælger hun bare et nyt område ved
> det andet toilet eller på badeværelsesgulvet. Så gør jeg rent der, og

Rodalon skal bruges meget forsigtigt, da det er meget farlig for katte
hvis man ikke fjerner og skyller og skyller det grundigt væk, så de ikke
får noget på poterne og bagefter slikker dem. Det kan også være at hun
kan lugte rodalonen, (Jeg kan godt lugte den, hvis jeg gør rent med
det.) og derfor hun ikke vil være der, eller betræde disse steder.

> [...]
> Resultatet var, at hun stadig gerne vil tisse i bakken men valgte at
> bruge min seng, når den skulle lave stort.

Hun protestere måske over at hun er utilfreds med noget.

Men jeg ville da lige ringe og forklare det hele til dyrlægen, og så se
hvad han/hun siger, der kan jo være andre grunde til at hun gør disse
ting.

Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar