Fugt i vinduet.
Fra : Bekan

Dato : 14-06-06 19:49

Hvordan får man fugt ud fra mellem 'glassene' i et cv vindue?

Mvh og på forhånd tak for svar
B.K.

Fra : Gismo

Dato : 14-06-06 21:36

Bekan wrote:
> Hvordan får man fugt ud fra mellem 'glassene' i et cv vindue?

Rundt i kanten mellem vinduerne sidder der en prop, træk
den ud en tørvejrsdag, og sæt den i igen når dugge er væk.

Gismo.

Fra : Bekan

Dato : 15-06-06 09:50

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Rundt i kanten mellem vinduerne sidder der en prop, træk
> den ud en tørvejrsdag, og sæt den i igen når dugge er væk.
>
> Gismo.
Tak for svar.
Men vinduet har ingen prop nogen steder. Nogen idé om hvad man så gør?
Borer et hul?

BK

Fra : Kim Olsen

Dato : 15-06-06 22:31

> Men vinduet har ingen prop nogen steder. Nogen idé om hvad man så gør?
> Borer et hul?
>
> BK

Er du helt sikker. Har lige tjekket, og alle mine har en prop, jeg i øvrigt
aldrig havde set før.
Ellers må det være ok at bore et hul, og så sætte en prop i, når fugten er
fordampet.

Vær opmærksom på, at i varmt vejr, hvor der ofte er høj luftfugtighed, kan
det være svært at undgå at duggen kommer igen, når den varme fugtige luft du
lukker inde fortætter.
Det optimale er en frostklar dag. Der er fugtigheden som regel nede under
25%.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Bekan

Dato : 16-06-06 11:08

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> aldrig havde set før.
> Ellers må det være ok at bore et hul, og så sætte en prop i, når fugten er

Nej, den har ingen propper. Det er en tabbert og jeg ved ikke om det kan ha
noget med sagen at gøre. Så nu overvejer jeg at bore et lille hul som jeg
sætter en klat klar silikone i efter at den er udluftet.
Der er en meget smal ca 2 cm revne såvidt synlig i den øvre kant udenpå og
jeg formoder fugten har kommet ind her i frosten. Kan man trykke lidt klar
udendørs silikone ind i revnen for å få den tilstoppet?

Mvh
BK

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-06-06 13:28

Bekan skrev i 44928319$0$104$edfadb0f@dread16.news.tele.dk dette:
> Kan man
> trykke lidt klar udendørs silikone ind i revnen for å få den
> tilstoppet?

Silicone binder meget dårligt på plastik.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Carsten Stage

Dato : 16-06-06 15:53

Bekan wrote:

> ... Så nu overvejer jeg at bore et lille
> hul som jeg sætter en klat klar silikone i efter at den er udluftet.

Bor du bare et 2 mm hul, igennem det inderste "glas". Det er ikke
væsentligt, om du lukker det igen.

> Der er en meget smal ca 2 cm revne såvidt synlig i den øvre kant
> udenpå og jeg formoder fugten har kommet ind her i frosten.

Ikke nødvendigvis. Det plastik ruderne til campingvogne er lavet af, er
diffusionsåbent. Det betyder, at vanddamp kan vandre igennem "glasset, hvis
de rigtige temperatur og luftfugtighedsforhold er til stede. Af samme årsag
vil vandet sikkert forsvinde af sig selv.

Jeg ville ikke gøre et stort nummer ud af det, og det kan vel næppe kaldes
en fejl.

> Kan man
> trykke lidt klar udendørs silikone ind i revnen for å få den
> tilstoppet?

Nja, silicone er ikke det bedste, det binder ret dårligt på
plastik/PVC/acryl.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage