Hund halter
Fra : simon

Dato : 14-06-06 19:37

Kære NG.

I dag var jeg ude og bade sammen med min hund.

Og den hoppede rundt på stenene og var rimelig vild.

Han løb også uden problemer hjem.

Men nu her et par timer efter halter han helt VILDT på forbenet. Han kan
næsten ikke gå.

Det skete engang før forlænge siden. Der gik der et par timer og så var han
frisk igen.

Men nogle der måske ved hvad det er? Har han måske svage forben?
Eller er det bare en overanstrengelse?

Mvh. Simon

Fra : Kim H.

Dato : 14-06-06 22:38

"simon" <slime_006FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> han frisk igen.
>
> Men nogle der måske ved hvad det er? Har han måske svage forben?

Hvis man skal svare på om hunden/racen har svage forben, kunne det være
rart, at vide hvilken hund der er tale om?

Kim

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 15-06-06 08:31

> [...]
> han frisk igen.
>
> Men nogle der måske ved hvad det er? Har han måske svage forben?

Hej Simon

Vi har næsten lige haft et tilsvarende problem med vores 2 år gamle Golden.
Han er vildt med at rende rundt på sten, væltede træer osv. men en dag
begyndte han at halte, uden vi vidste hvad årsagen var. Han haltede mest når
han havde ligget og slappet af og så haltede han ca 5 minutter hvorefter han
gik normalt igen.
Da det havde stået på en måneds tid tog vi ham til kiroprator, hvor hun
fandt ud af at han brystben havde forskubbet sig og dermed var ribbenene
mere buet i den ene side en den anden. Og hun mente at det var opstået af at
han var landet skævt fra relativ stor højde.
Hun trak så lidt i ham på kryds og tværs og 15 min senere fungerede han
perfekt igen og vi var blevet 600 kr fattigere.

Så hvis det bliver ved kan jeg godt anbefale en kiropraktor, hende vi var
til var i hvertfald dygtig!

Thomas Mikkelsen

Fra : simon

Dato : 15-06-06 14:12

"Thomas Mikkelsen" <thmhomeNoSp@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> perfekt igen og vi var blevet 600 kr fattigere.
>
> Så hvis det bliver ved kan jeg godt anbefale en kiropraktor, hende vi var

ok det må jeg lige overveje.

og det er et gade kryds af en golden + labradore.

Tak for hjælpen :)