Offentligt .NET webservice
Fra : YJ

Dato : 14-06-06 15:57

Jeg er ved at teste SOAP og kan nu tilgå webservice på UNIX.
Men .NET webservices skulle der være problemer med fra UNIX siden af.

Kender I nogle offentlige nogle, som man kan tilgå?
Gerne nogle der tager strenge, arrays mm.?

YJ

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-06-06 17:42

"YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote in news:44902392$0$15782$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
>
> Kender I nogle offentlige nogle, som man kan tilgå?
> Gerne nogle der tager strenge, arrays mm.?

Jeg har en webservice, som ikke kræver argumenter og én som kræver en int
liggende på http://services.stocholm.dk/service.asmx

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk

Fra : YJ

Dato : 14-06-06 17:59

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message
> "YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote in

> Jeg har en webservice, som ikke kræver argumenter og én som kræver en int
> liggende på http://services.stocholm.dk/service.asmx

Tak, som forventet virker det fra php, men ikke fra Perl.
Jeg tester lidt videre.

MS anbefaler at man erstatter alle s: til xsd: i wsdl, men det virker som en
mærkelig løsning for jeg har jo ikke kontrol over wsdl'er ude i verden...

YJ

Fra : Michael Zedeler

Dato : 14-06-06 18:30

YJ wrote:
> "Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message

> MS anbefaler at man erstatter alle s: til xsd: i wsdl, men det virker som en
> mærkelig løsning for jeg har jo ikke kontrol over wsdl'er ude i verden...

Så vidt jeg kan se bruger Jesper slet ikke xsd-namespacet til noget, så
de namespace-deklarationer kan han lige så godt slette. Desuden lyder
det mærkeligt at Microsoft lægger op til at man skal bruge et bestemt
prefix. Hele pointen er jo at namespace-deklarationer er noget man
definerer lokalt. Hvis man f. eks. skriver en applikation, som reagerer
på præfixet xsd uanset om der har været en tilhørende deklaration af
hvilket namespace det tilhører, er man helt galt afmarcheret.

Mvh. Michael.

Fra : YJ

Dato : 14-06-06 19:15

> Desuden lyder
> det mærkeligt at Microsoft lægger op til at man skal bruge et bestemt
> prefix.

xmlns:s="http://www.w3.org/2001/XMLSchema"
You should edit it as follows:
xmlns:xsd=http://www.w3.org/2001/XMLSchema

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308438

Hvad jeg finder mere mærkeligt er dette:

4. Remove all elements that involve the HTTP GET and HTTP POST
messages, portTypes, bindings, and service ports.

Så er der da ikke ret meget tilbage?

YJ

Fra : Michael Zedeler

Dato : 14-06-06 19:34

YJ wrote:

> xmlns:s="http://www.w3.org/2001/XMLSchema"
> You should edit it as follows:
> xmlns:xsd=http://www.w3.org/2001/XMLSchema
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308438

Ja. Det er noget skidt. Og så endda noget skidt i perl. Jeg græmmes.

> Hvad jeg finder mere mærkeligt er dette:
>
> 4. Remove all elements that involve the HTTP GET and HTTP POST
> messages, portTypes, bindings, and service ports.
>
> Så er der da ikke ret meget tilbage?

Jeg kender ikke SOAP godt nok til at kunne sige noget fornuftigt om det.

Mvh. Michael.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-06-06 21:15

Michael Zedeler <michael@zedeler.dk> wrote in

> Så vidt jeg kan se bruger Jesper slet ikke xsd-namespacet til noget,

Det er et par webservices, der er genererede 100% via VisualStudio 2005. Så
vidt jeg kan huske, så er det eneste, jeg har ændret, et par fjernelser af
referencer til tempuri.org .

Fra : YJ

Dato : 14-06-06 19:25

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message
> "YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote in

> Jeg har en webservice, som ikke kræver argumenter og én som kræver en int
> liggende på http://services.stocholm.dk/service.asmx

Whoa - Jeg går helt kold på Perl's og SOAP::Lite's måde at håndtere det på.
Det virker som sagt perfekt fra PHP, men her er et fungerende eksempel på en
anden webserivce der virker med Perl, men jeg kan slet ikke overskue hvad
der skal rettes til før det burde virke med Jespers:

my $s = SOAP::Lite
-> uri('http://www.PerfectXML.com/NETWebSvcs/BookService')
->
proxy('http://www.PerfectXML.NET/WebServices/SalesRankNPrice/BookService.asm
x')
-> on_action(sub{sprintf '%s/%s', @_ })
;

my $ISBN = SOAP::Data
->name('ISBN' => 1861005466)
->type('string')
->uri('http://www.PerfectXML.com/NETWebSvcs/BookService');

warn Dumper ($s->GetAll($ISBN)->result);

Den første URI findes slet ikke, men ændrer jeg den til noget bogus virker
scriptet ikke.
Hvad pokker skal den så bruges til?
Og hvad er den anden URI til?

YJ

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-06-06 21:17

"YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote in

> [...]
> eksempel på en anden webserivce der virker med Perl, men jeg kan slet
> ikke overskue hvad der skal rettes til før det burde virke med

Tja, nu er det jo en ASP-gruppe du spørger i - og jeg er i hvert fald
ikke specielt stærk i PHP eller Perl. Men hvis du har brug for flere
eksempelservices, der fx tager nogle andre parametertyper eller
returværdier, så skal jeg gerne hjælpe med at strikke noget nyt sammen
til dig.