Afhente tekstfil i PHP3
Fra : Lars Lindgren

Dato : 18-06-01 12:42

Hej allesammen,

Jeg ønsker v.h.a PHP3 at hente en tekstfil på denne adresse:

for senere at få isoleret/afkodet denne tekststreng inde i tekstfilen

"FRE Terekklire 1830-1900 Tissø v. Sæby kirke Arne H. Larsen via SEJ"

Men hvordan gør man det i PHP ? - når jeg forsøger at anvende flg. kode
får jeg fejl/warnings (failed opening http:/...)

<?
?>

Da jeg endnu er helt novice i PHP ville jeg være glad for ethvert tip
til hvilke kommandoer som kunne tænkes at være brugbare, det er åbenbart
ikke Include

Hilsen
Lars Lindgren

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 18-06-01 14:13

tegnestue@worldonline.dk (Lars Lindgren) wrote in

> Da jeg endnu er helt novice i PHP ville jeg være glad for ethvert tip
> til hvilke kommandoer som kunne tænkes at være brugbare, det er åbenbart
> ikke Include

Du skal have fat i noget fopen og fread.

http://php.net/fopen
http://php.net/fread

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 18-06-01 15:05

"Andreas Kleist Svendsen" <usenetnospam@nau.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal have fat i noget fopen og fread.
>
> http://php.net/fopen
> http://php.net/fread

....og jeg tilføjet lige et par regex-funktioner:
http://php.net/ereg
http://php.net/eregi
http://php.net/preg_match
http://php.net/preg_match_all

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" -Christian Jørgensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-01 23:03

On Mon, 18 Jun 2001 16:04:57 +0200, "Jonas Delfs"
<jonas@nospam.delfs.dk> wrote:

>...og jeg tilføjet lige et par regex-funktioner:
>http://php.net/ereg
>http://php.net/eregi
>http://php.net/preg_match
>http://php.net/preg_match_all

Endnu engang kan det nævnes, at det er værd at gå fra ereg til
preg_match.

Jeg har noget PHP-kode, der lige genererede lidt fikst output ud fra
en Apache-logfil. Udgangspunktet var en simpel regex til at matche
hvert led i hver logfil-linie. Skiftet fra ereg til preg_match
tredoblede omtrent regex-hastigheden. Noget af dette kunne måske tyde
på uhensigtsmæssigheder i regex'en i første omgang, men jeg er nu lige
så overbevist om at preg_match ganske enkelt er meget mere optimeret.

De fleste skift fra ereg til preg_match kan gøres ved yderst minimale
ændringer.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Peter Kjær Monsson

Dato : 18-06-01 15:38

Andreas Kleist Svendsen <usenetnospam@nau.dk> skrev:
> Du skal have fat i noget fopen og fread.

Jeg smider lige en lille tutorial ind... Det kan være lidt nemmere at forstå
for nogle (dvs. mig)
<http://www.php.dk/artikler/filsystem.php>