Findes der "rigtige" hundeviskere?
Fra : Kai I.

Dato : 14-06-06 11:53

Jeg har hørt/læst om folk, som kan kommunikere med hunde og andre
dyr, sådan mere clairevoyant eller telepatisk, eller hvad ved jeg.
Jeg er egentlig ikke i tvivl om, at sådanne personer findes, men lige
hvor finder jeg sådan en og meget gerne i det nordlige Jylland.

Jeg har set tråden her om TV-serien "Hundeviskeren", men det er ikke
lige det, jeg forstår ved ordet "hundevisker".
Ham i TV er jo "bare" hundepsykolog, adfærdsekspert, dygtig træner
eller hvad ved jeg, og hatten af for ham, for jeg tror da helt sikkert,
han er meget dygtig.

Men jeg er altså på udkig efter een, som virkelig KAN kommunikere med
dyr (især hunde)

M.v.h. Kai

Fra : Jesper HVL

Dato : 14-06-06 12:06

Kai I. wrote:
> [...]
> han er meget dygtig.
>
> Men jeg er altså på udkig efter een, som virkelig KAN kommunikere med

Ja - for hvorfor dog bruge en hundepsykolog, adfærdsekspert eller en
dygtig træner. Det er da ikke andet end snyd og bedrag. Flere års
arbejde med hunde og deres adfærd... Pha! Humbug - I say - Humbug!

Nææææ... tal du heller med en kan kommunikere telepatisk med din hund.
Så er du helt sikker på at få noget for pengene!

Har du prøvet de her:
- Whisper@bogus.com
- Fary@tale.forever
eller
- hokus.pokus@magic.net
?

Bare min mening

Mvh Jesper

Fra : jopa

Dato : 14-06-06 12:40

Kai I. skriblede bla:

> Men jeg er altså på udkig efter een, som virkelig KAN kommunikere med
> dyr (især hunde)

Findes lige så lidt som Julemanden, men hvis du tror på ham skal der nok
findes nogen der påstår de kan "snakke" med hunde
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-06-06 13:00

jopa wrote:
> Kai I. skriblede bla:

> Findes lige så lidt som Julemanden,

Hvad mener du med at julemande ikke skulle findes,
har Milo da ædt ham

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-06-06 14:08

pwh skriblede bla:

> Hvad mener du med at julemande ikke skulle findes,
> har Milo da ædt ham

Milo tror ikke på sådan noget fis, der er en der har "hundehvisket" ham det
i øret
Skal da nok være nogen forvirrede kvindemennesker der tror på hundehviskere
og Julemænd.
Rigtige mænd som Milo og jeg tror ikke på sådan noget bavl.
Har du mødt sådan en hvisker nede på engen ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-06-06 14:22

jopa wrote:
> Har du mødt sådan en hvisker nede på engen ?

Næh, men til gengæld har jeg mødt en del hunderåbere dernede.
Det er i mine øjne og ører ligeså latterligt når folk råber og skriger
efter deres hunde, ved de ikke at hunde normalt hører ret godt,
det hjælper da ikke en hujende fis at råbe højere hvis hunden alligevel
vælger at overhører en.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 14-06-06 15:13

> [...]
> efter deres hunde, ved de ikke at hunde normalt hører ret godt,
> det hjælper da ikke en hujende fis at råbe højere hvis hunden alligevel

Det giver hunden en indikation af hvor vred "far" er blevet.

Kim

Fra : pwh

Dato : 14-06-06 15:33

> Det giver hunden en indikation af hvor vred "far" er blevet.
>
> Kim

Så må der værer mange vrede hundeejere.
Jeg klarer mig glimrende med ikke at råbe af mine hunde og
de er udemærket godt klar over det hvis jeg er sur på dem.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 14-06-06 15:57

> Så må der værer mange vrede hundeejere.
> Jeg klarer mig glimrende med ikke at råbe af mine hunde og
> de er udemærket godt klar over det hvis jeg er sur på dem.

Hvis hundene er ordenlig opdragede, er der heller ingen grund til at råbe.
Råben er for de folk der ikke har opdraget deres hund til at lystre, men
lader hunden slippe, uden at udføre kommandoen der er givet. Disse folk får
problemer med at hunden vælger at ignorere dem, når kommandoen ikke passer
hunden, og der er råben mange gange deres eneste mulighed for at fortælle
hunden, at denne gang mener de deres kommando.
Dette er selvf. ikke hundens skyld, men udelukkende ejerens fordi man ikke
har været konsekvent i opdragelsen.

Så 99,9% af de gange hundeejere råber af deres hunde, fortæller de bare alle
andre, at de ikke rigtig har magtet deres opgave med hundeopdragelsen.

Kim

Fra : pwh

Dato : 14-06-06 18:44

Kim H. wrote:
> Så 99,9% af de gange hundeejere råber af deres hunde, fortæller de
> bare alle andre, at de ikke rigtig har magtet deres opgave med
> hundeopdragelsen.

Jeg kunne ikke værer mere enig.

/Jens

Fra : Holm

Dato : 15-06-06 08:30

> [...]
> efter deres hunde, ved de ikke at hunde normalt hører ret godt,
> det hjælper da ikke en hujende fis at råbe højere hvis hunden alligevel

Hvor har du bare ret Jens!!! Bravo!
Jeg fatter det heller ikke..al den råben højt.

Hilsen Holm

Fra : pwh

Dato : 15-06-06 08:45

> Hvor har du bare ret Jens!!! Bravo!
> Jeg fatter det heller ikke..al den råben højt.
>
> Hilsen Holm

Har du så ikke også prøvet at følges med folk der konstant
skal gå og kalde og rette på deres hunde.
Det er til at blive idiot af, man kan slet ikke fører en normal
samtale med de mennesker. Og deres hunde er som regel
bedøvende ligeglade med at de kalder på dem, jeg tror
bare at hundene opfatter deres kalden/korrigeren som baggrundsstøj
da det alligevel ikke har nogen konsekvenser at lade værer med at adlyde.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-06-06 13:56

> Hvad mener du med at julemande ikke skulle findes,
> har Milo da ædt ham
>
> /Jens

Så hedder det fandtes, medmindre Milo har brækket ham op igen...

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-06-06 14:24

Kai I. wrote:
> [...]
> han er meget dygtig.
>
> Men jeg er altså på udkig efter een, som virkelig KAN kommunikere med

Igennem de sidste år er deet blevet meget moderne med hviskeri af al
mulig slags, både når det gælder hunde og heste.
Der findes nogen få der har forstand på dyrs adfærd, og behandler
dem ud fra det.

Nogen af dem pakker det ind en eller anden form for show, der giver dem
nærmest overnaturlige evner. I virkeligheden har de bare lært sig
f.eks kropssprog som dyr kan forstå. Og dermed ikke andet end en
adfærdskonslent.

Derudover findes der en hel bunke eventyrlystne der lige har lånt en
bog på biblioteket, og derefter anser sig som fuldbefarne eksperter i
adfærd hos den ene eller anden art. Dem skal man tage sig godt i agt
for.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 14-06-06 14:37

Kim Christensen skriblede bla:

> [...]
> bog på biblioteket, og derefter anser sig som fuldbefarne eksperter i
> adfærd hos den ene eller anden art. Dem skal man tage sig godt i agt

Der findes faktisk en del mennesker der har opnået en ganske "givende"
ekstraindtægt på ulykkelige menneskers bekostning.
Bla nogen der påstår at de kan fjernheale syge hunde.
Man skal blot sende en tot af hundens hår til vedkommende og den "smarte"
behandler healer så hunden rask og pengepungen tom.
Der findes desværre ulykkelige mennesker der som sidste udvej prøver noget
sådant.
Der er ovenikøbet nogen der tror det har hjulpet deres hund og derfor
foreslår det til andre, også herinde.

Dem der tilbyder disse alternative behandlinger, det være sig for meget syge
mennesker, eller dyr har nogen lette ofre, og disse såkaldte alternative
behandlere skulle have et møde med min hund på gårdspladsen og de ville så
selv trænge til alvorlig healing

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-06-06 21:33

"Kai I." <kai.i@privat.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Kai

Jeg skal undlade at udtale mig om hviskere, råbere, tro, bedrag,
overbevisningen om at der er mere mellem himmel og jord og andre
herligheder.
I stedet har jeg et forslag til hvordan du finder hvad du søger.

Det nemmeste er at søge under "dyrehealer" på google.dk - her dukker der
alverdens muligheder op og du kan helt sikkert finde en der bor tæt på dig.
Jeg kan ikke anbefale nogen i Jylland, men skriv eventuelt til dyrehealer
Celie MacDonald celie_macdonald@hotmail.com - (underscore _ mellem celie og
macdonald) måske kan hun anbefale dig en.

Mvh Winnie

Fra : Elsebeth

Dato : 21-06-06 13:02

Du kan prøve Tove Due. Jeg anbefaler ikke, da jeg egentlig ikke tror på det.
Men Tove Due fra Naturgården i Ars/farsø el. taler med hundene.

KH
Søs

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 16:23

On Wed, 21 Jun 2006 14:01:50 +0200, "Elsebeth"
<elsebeth.skovdal@privat.dk> wrote:

>Men Tove Due fra Naturgården i Ars/farsø el. taler med hundene.

......siger hun, og putter grinende dine ærligt tjente penge i lommen !

Fra : Kai I.

Dato : 16-06-06 19:55

Winnie Schildknecht skrev:

> [...]
> Celie MacDonald celie_macdonald@hotmail.com - (underscore _ mellem celie og
> macdonald) måske kan hun anbefale dig en.

Tak for det Winnie.
Rart at se, at der trods alt er nogle, som behandler dette forum
seriøst.

Mvh Kai.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 16-06-06 20:27

>Tak for det Winnie.
>Rart at se, at der trods alt er nogle, som behandler dette forum
>seriøst.
>
>Mvh Kai.

Det var da virkelig så lidt - jeg er glad for at kunne hjælpe
Når forummet er bedst (!?), er det et supergodt sted at indhente viden og
trække på andres erfaringer.
Det kræver jo blot som udgangspunkt, at spørgsmålet tages seriøst og at der
svares på det der rent faktisk spørges om. Kan man ikke det (svare eller
være seriøs), kan man jo vælge at undlade at reagere, hvilket mange
heldigvis gør. Og så er der dem der ikke undlader noget som helst og det er
der vist ikke så meget at gøre ved

Anyway - håber du finder hvad du søger!

Mvh Winnie

Fra : pwh

Dato : 16-06-06 20:53

Kai I. wrote:
> Rart at se, at der trods alt er nogle, som behandler dette forum
> seriøst.

Og du mener dermed at det er seriøst at efterlyse en hundehvisker.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 16-06-06 21:05

Winnie Schildknecht skrev:

> Mvh Winnie

Tak for det Winnie.
Rart at se, at der trods alt er nogle, som behandler dette forum
seriøst.

Hvis man vil tages seriøst, så er det nok ikke den slags "hokus pokus" man
skal efterlyse.

Kim

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 16-06-06 21:35

> Hvis man vil tages seriøst, så er det nok ikke den slags "hokus pokus" man
> skal efterlyse.
>
> Kim

Hmmm...

Egentlig er jeg lidt forundret over den hån de herrer demonstrerer.
Kai har et helt og aldeles enkelt og uskyldigt spørgsmål. Kai fortæller også
hvad han selv er overbevist om, så det behøver han jo ikke hjælp til at få
afklaret. Og egentlig efterlyser han heller ikke hvad vi andre mener og
syntes.

At det kan provokere i en sådan grad, det er i mine øjne ganske komisk
(useriøst!?), og siger vel egentlig mere om de provokerede/stødte/forargede
end om spørgeren.

Nu er det jo heldigvis sådan at vi alle er forskellige og har forskellige
præferencer og holdninger.
Jeg kan ikke komme i tanke om mange holdninger eller overbevisninger, der
retfærdigør hån og latterliggørelse.

Jeg er generelt glad for dette forum. Til tider tager trådene bare nogle
meget underlige og indforståede drejninger, hvor det bliver pudset glorier,
kommet med interne bemærkninger og peget fingre. Indrømmet, det kan da være
ganske underholdende, selv for en der ikke er en del af "kliken". Desværre
syntes jeg det nogle gange tager overhånd og bliver ganske upassende.

Og sidst men ikke mindst. Lad mig gratulerer de dygtige hundekyndige der med
lavmælt stemme - nærmest hvisken - og grimasser der passer, har helt og
aldeles kontrol over deres vovser. Det må være dejligt.

Mvh Winnie
- der stadig har en smule pudsecreme til glorien hvis nogen skulle mangle

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-06-06 23:02

Winnie Schildknecht skrev:

> [...]
>
> Mvh Winnie
> - der stadig har en smule pudsecreme til glorien hvis nogen skulle mangle

Godt indlæg, ganske enig i din betragtning.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : fam. Ager

Dato : 17-06-06 06:55

> [...]
>
> Mvh Winnie
> - der stadig har en smule pudsecreme til glorien hvis nogen skulle mangle

smukt indlæg!

ja, de kan være noget så uforskammede de herrer, men også ganske sjove til
tider, men her vil jeg da gerne være med til at dunke dem i hovedet..

jeg kender den hund, som jopa skrev om, hvis ejer havde haft under healing,
det var hos dyrlæge bente iversen, hun kan bare "noget". Hun fandt frem til
mange ting, som ikke bare var gætværk og tilfældige ord.
jeg skal ikke selv gøre mig klog på forskellen mellem meget dygtig
hundekyndig, og hvisker ,men jeg er da overbevist om, at der er nogle, der
kan noget, andre aldrig kommer til at lære.
jeg er ligeledes overbevist om, at der er mange der ikke egner sig inden
for den branche, og som tjener stort på andres uvidenhed, derfor bør man som
interesseret bruger, være kritisk.
og det er jo også i "vores" verden, aldrig har der været så mange
forskellige genre af alternative behandlere..selv min katteopdrætter er
sprunget ud som "healer"..jeg spruttede af grin..aldrig ALDRIG ville jeg
kunne tage hende seriøst, hun ejer ikke den form for evner, thats for sure!
fusk og humbug, men jeg har mødt andre der kan.

håber du finder noget du kan bruge!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 08:04

fam. Ager wrote:
> ja, de kan være noget så uforskammede de herrer, men også ganske
> sjove til tider, men her vil jeg da gerne være med til at dunke dem i
> hovedet..

Bare dunk løs
Når man kommer med et indlæg der er lidt ude i ekstremerne
må man altså forvente en vis reaktion.
Så hårdt synes jeg nu heller ikke at Kai er blevet behandlet i
denne tråd.

> [...]
> hundekyndig, og hvisker ,men jeg er da overbevist om, at der er
> nogle, der kan noget, andre aldrig kommer til at lære.

Det har du da helt ret i, men kunne man ikke lade værer med at skulle
pakke det ind i en aura af hokus pokus.
Det får altså de mere jordbundne af os op af stolen, og da jeg selv
hverken tror på gud eller fanden tror jeg heller ikke på at der findes
mennesker der har overnaturlige evner for at kommunikerer med dyr.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 17-06-06 08:58

> [...]
> må man altså forvente en vis reaktion.
> Så hårdt synes jeg nu heller ikke at Kai er blevet behandlet i
ikke hårdt, men måske hånligt?, folk er forskellige..
--------
jeg er da overbevist om, at der er

> Det har du da helt ret i, men kunne man ikke lade værer med at skulle
> pakke det ind i en aura af hokus pokus.
--------

jo helt enig,
-----

> [...]
> hverken tror på gud eller fanden tror jeg heller ikke på at der findes
> mennesker der har overnaturlige evner for at kommunikerer med dyr.

mine ben er nu solidt plantet på jorden og
jeg tror nu heller ikke på hverken det ene eller det andet, skulle måske
lige være john og hans hund som fanden og hans højre hånd... ((-;
nogle har bare denne her større føling og fornemmelse for andre og andet,
ligesom den 6. sans, den er der nogle der har, så må folk kalde det hvad de
vil.

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 17-06-06 09:31

On Sat, 17 Jun 2006 09:03:34 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det får altså de mere jordbundne af os op af stolen, og da jeg selv
>hverken tror på gud eller fanden tror jeg heller ikke på at der findes
>mennesker der har overnaturlige evner for at kommunikerer med dyr.

Hvem siger at evnerne er overnaturlige?
Mennesket benytter sig kun af en ganske lille del af hjernen, så hvem
ved hvad der egentligt ligger af muligheder i resten?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 17-06-06 09:35

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen
-----------

det er også min holdning til det, bare synd, at der er så mange der slår
plat på det, for at score kassen.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 09:45

> Hvem siger at evnerne er overnaturlige?

I min verden vil det værer en overnaturlig evne at kunne tale med dyr.

> Mennesket benytter sig kun af en ganske lille del af hjernen, så hvem
> ved hvad der egentligt ligger af muligheder i resten?

Ja det giver frit slag for at tro på de mest fantastiske evner

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 17-06-06 13:21

On Sat, 17 Jun 2006 10:45:02 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>I min verden vil det værer en overnaturlig evne at kunne tale med dyr.

Og i min verden vil det være en rigtig gavnlig evne!
Seiøst, så vil jeg kalde den speciel, og ikke overnaturlig.

>Ja det giver frit slag for at tro på de mest fantastiske evner

Og det står jo enhver frit for, men man behøver ikke gøre nar af dem
der rent faktisk tror på disse ting. Hvis alt skulle bevises, så kunne
der gøres grin med rigtigt mange mennesker, for der er endnu ikke
nogen der har bevist at der findes en gud, men der er millioner af
mennersker der tror på det alligevel.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 13:54

> Og i min verden vil det være en rigtig gavnlig evne!

Ja det ville værer ganske praktisk at kunne.
Min kat "snakker" jeg tit med, jeg aner bare ikke hvad vi siger til hinanden

> Seiøst, så vil jeg kalde den speciel, og ikke overnaturlig.

Du mener altså at det er helt naturligt at kunne tale med dyr :-?

> Og det står jo enhver frit for, men man behøver ikke gøre nar af dem
> der rent faktisk tror på disse ting.

Det er vi helt enige om, jeg mener heller ikke selv at jeg har gjort nar
af Kai på noget tidspunkt, enhver har ret til at tro på hvad de vil.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 17-06-06 15:33

On Sat, 17 Jun 2006 14:53:51 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Du mener altså at det er helt naturligt at kunne tale med dyr :-?

Selvfølgelig. Sagde du ikke lige at du selv taler med din kat?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 15:37

> Selvfølgelig. Sagde du ikke lige at du selv taler med din kat?

Det er altid noget andet med katte, de er jo så kloge

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-06-06 16:43

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse > Hvem siger at evnerne er
overnaturlige?
> Mennesket benytter sig kun af en ganske lille del af hjernen, så hvem
> ved hvad der egentligt ligger af muligheder i resten?

Sådan tænker jeg også.
Og man kan jo ikke sige at menneskeheden sådan helt generelt brillierer - så
er det da rart at tænke på at vi som art endnu ikke er helt færdigudviklede
og at der stadig er håb
Det er helt flippet at vi er den yngste art på jorden, vi er ikke en gang
færdigudviklede og alligevel gør vi os til Jordens herskere.
Jeg ved dog at en del af den "ubrugte" hjerne bare ligger og venter på at
skulle fungere som backup, hvis noget ødelægges eller skades. Procentdelen
er dog forsvindende lille og efterlader stadig en ganske stor del ubrugt!
Fantastisk

mvh Winnie

Fra : jopa

Dato : 17-06-06 09:31

fam. Ager skriblede bla:
> [...]
> healing, det var hos dyrlæge bente iversen, hun kan bare "noget". Hun
> fandt frem til mange ting, som ikke bare var gætværk og tilfældige
Sund fornuft og erfaring med hunde gør meget, men den der med send mig en
tot hår og 500,- kr så skal jeg fjernheale hunden, så er jeg stået af
Fastholder alt jeg skrev tidligere også den om Julemanden, og det er sagt
uden "viskeri"
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 09:47

jopa wrote:
> Fastholder alt jeg skrev tidligere også den om
> Julemanden, og det er sagt uden "viskeri"

Det er vel heller ikke videnskabeligt bevist at han ikke findes

/Jens

Fra : jopa

Dato : 17-06-06 10:39

pwh skriblede bla:

> Det er vel heller ikke videnskabeligt bevist at han ikke findes

Men den om "kliken" der findes herinde den er god nok.
I er jo en inforstået gruppe der altid er efter min hund, og det må i holde
op med det er ikke seriøst
--
Mvh.John

www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 11:37

> Men den om "kliken" der findes herinde den er god nok.

Jeg troede også du var vores anfører

> I er jo en inforstået gruppe der altid er efter min hund, og det må i
> holde op med det er ikke seriøst

Du kan tage det.
Ellers kunne du bare have fået dig en rigtig hund som vores andres

/Jens (med 3 Labblandinger i stalden for tiden)

Fra : fam. Ager

Dato : 17-06-06 12:18

> Du kan tage det.
> Ellers kunne du bare have fået dig en rigtig hund som vores andres

--
NEMLIG!! (-;

> /Jens (med 3 Labblandinger i stalden for tiden)
>-------

ja, hvordan spænder det af? kan de styre dig alle sammen?

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 13:58

> ja, hvordan spænder det af? kan de styre dig alle sammen?
>
> mvh. marie

Det går helt fint, Felix kom i går aftes og han er ved at falde godt
til allerede. Han har pevet en smule og er lidt urolig til tider,
men det går nok over i løbet af de næste par dage.
Både Angel og specielt Tyson har været søde ved ham,
og katten har såmænd også ladet ham snuse til sig.
Men det er ikke nemt at komme ind i sådan en sammentømret flok,
så jeg har da lidt ondt af lille Felix.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 17-06-06 15:09

> [...]
> og katten har såmænd også ladet ham snuse til sig.
> Men det er ikke nemt at komme ind i sådan en sammentømret flok,

ja, det skal nok gå, har de først accepteret felix indendøre, i deres
inderste territorium, så burde der ikke blive noget. men ja..det må være
noget af en prøvelse at komme ind i sådan en flok.. han bliver nok et par
erfaringer rigere når han har været på ferie.. (-;
men det er sjovt sådan at få en ekstra ind, man lærer såmænd også noget
selv, synes jeg..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 15:47

> [...]
> nok et par erfaringer rigere når han har været på ferie.. (-;
> men det er sjovt sådan at få en ekstra ind, man lærer såmænd også

Det var faktisk primært af egoistiske grunde at jeg ville passe Felix,
netop for at få prøvet af hvordan det er at have 3 hunde på en gang.
At det så samtidigt løser et problem for min kollega og Felix er jo kun godt
Felix kommer helt sikkert også til at lærer noget af sit ophold her,
både med omgangen med mine hunde, men også med mig, der er lidt
mere diciplin i hverdagen end han er vant til, men også mere frihed.
Men han er faktisk ret så lydig i forhold til mig, i går aftes på lufteturen
fik alle 3 hunde da ros af en jogger da de pænt uden snor ventede på signal
fra mig om at få lov til at krydse en cykelsti hvor han løb.
Så i løbet af 2 uger skal jeg nok få opdraget ham så de ikke kan kende
ham igen, fordelen er at han er utroligt lærenem, han er jo også ½ Border

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 17-06-06 17:43

> [...]
> Så i løbet af 2 uger skal jeg nok få opdraget ham så de ikke kan kende
> ham igen, fordelen er at han er utroligt lærenem, han er jo også ½ Border

----------

det er nu også min erfaring, at den "ekstra" hurtigt falder ind i rytmerne,
de er jo flokdyr, og finder hurtigt ud af hvordan de øvrige opfører sig.
nu har jeg 3 stk, så det er nogen tid siden jeg sidst har dogsittet, og et
krav er at dem der skal passes, kan med mine katte også. men helt sikkert,
det er sjovt at iagttage hvordan de lærer hinanden at kende, på andre
betingelser, end når de bare får lov at løbe og lege på ingenmandsland.
hvor stor er den i forhold til dine?

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 19:25

> [...]
> lærer hinanden at kende, på andre betingelser, end når de bare får
> lov at løbe og lege på ingenmandsland. hvor stor er den i forhold til

Felix er kun en lille skid på 25 kg, så han har underkastet sig mine
med det samme
Specielt Tyson skal han slikke i mundvigen 20 gange i timen,
normalt bliver Tyson træt af det i længden, men han har pænt
fundet sig i det indtil videre og bare vendt hovedet væk.
Nu skal de så værer alene hele dagen imorgen når jeg skal på job,
så må jeg håbe på at de ikke har ædt ham når jeg kommer hjem

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 17-06-06 19:45

> [...]
> Nu skal de så værer alene hele dagen imorgen når jeg skal på job,
> så må jeg håbe på at de ikke har ædt ham når jeg kommer hjem

emma har også den mani med at overslikke loui (den anden boxer) i mundvigene
så snart hun bliver stresset, det er dog blevet meget mindre, men i starten
da hun kom hertil, var det også uabrudt.. efter et par måneder sagde han
stop, og gav udtryk for at hun var liiiige lovlig slikken.. nu er det mest
hvis hun stresser op over et eller andet, vi skal ud og gå, de har pisket
rundt i haven og leget ell. lign.
jeg tror nu nok at de skal finde ud af at være alene, sålænge felix
underkaster sig de andre. men man har vel altid denne her tanke, om det nu
vil gå..

mvh. marie

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-06-06 16:51

> Jeg troede også du var vores anfører

> Du kan tage det.
> Ellers kunne du bare have fået dig en rigtig hund som vores andres
>
> /Jens (med 3 Labblandinger i stalden for tiden)

Så kører den igen...

Have fun og god lørda'da'

Berta Bims siger hun vil ned og bade, så jeg må hellere gå med. Jeg kan ikke
påstå at jeg er hundehvisker eller nogen som helst anden slags hvisker.
Heldigvis kan min kloge Russell tale så jeg forstår det. Og det er ganske
vist!

Mvh Winnie

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 19:26

> Så kører den igen...

Vi bliver aldrig trætte af at kører had på Milo,
og vi kan altid bruge en ekstra i koret

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 17-06-06 13:18

On Sat, 17 Jun 2006 11:39:20 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Men den om "kliken" der findes herinde den er god nok.
>I er jo en inforstået gruppe der altid er efter min hund, og det må i holde
>op med det er ikke seriøst

Har du fået hund?
Hvad er der så sket med Milo (hyænekamelen)?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 17-06-06 13:30

Leyna skriblede bla:

> Har du fået hund?
> Hvad er der så sket med Milo (hyænekamelen)?

Så er kliken i gang igen.
Hvordan tror i at i indforståede bliver opfattet af seriøse læsere. Godt jeg
ikke er med i den klike
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 18-06-06 16:27

> Det er vel heller ikke videnskabeligt bevist at han ikke findes

Det er, fordi det ikke er muligt!
Man kan ikke opstille et negativt bevis ...

Men for mig at se, er der lige mange positive indicier på julemanden og
hundehviskeren (som jo begge skal være ægte, for at det er noget ved, ikke
sandt - bedrager er der jo nok af.)

/K

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-06-06 16:33

> "Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> smukt indlæg!

Takker

> jeg skal ikke selv gøre mig klog på forskellen mellem meget dygtig
> hundekyndig, og hvisker ,men jeg er da overbevist om, at der er nogle, der
> kan noget, andre aldrig kommer til at lære.

Jeg er helt enig.

> jeg er ligeledes overbevist om, at der er mange der ikke egner sig inden
> for den branche, og som tjener stort på andres uvidenhed, derfor bør man
> som interesseret bruger, være kritisk.

Igen har du ret. Det er mere generaliseringen der går mig i mod. Jeg
henviste Kai som jeg gjorde, da jeg kender den pågældende healer. Jeg har
dyb respekt for hendes arbejde (selv om jeg ikke altid forstår det) og
hendes person og håber at hun kan anbefale en healer til Kai.

Jeg betragter mig selv som et forholdsvist fornuftigt tænkende menneske. Jeg
er ikke bange for det jeg ikke kender, men springer heller ikke kritikløst
ud i hvad som helst.
Jeg afviser intet bare fordi det ikke kan bevises... Jeg har heller ikke
tillid til alt der kan bevises... Og det der virker, har jeg ikke brug for
at kunne forklare...

Mvh Winnie

Fra : fam. Ager

Dato : 17-06-06 17:49

> [...]
> dyb respekt for hendes arbejde (selv om jeg ikke altid forstår det) og
> hendes person og håber at hun kan anbefale en healer til Kai.

jeg kender ikke til den pågældende person, men har gode erfaringer med bente
iversen, www.biodyr.dk hun er bragene dygtig og kan også det alternative.
----------
> [...]
> tillid til alt der kan bevises... Og det der virker, har jeg ikke brug for

nææ, men hvorfor skal alt også forklares og gennembores for fakta..

mvh. marie

Fra : Søren LH

Dato : 18-06-06 07:22

> nææ, men hvorfor skal alt også forklares og gennembores for fakta..

Der er masser af ting videnskaben ikke kan forklare, som er fakta alligevel.
Så man kan afvise noget bare fordi det ikke fremstår som fakta for én selv.

Hvordan kan man på grundlag af at man ikke har erfaring med en ting,
konkludere at den ikke eksisterer? For eksempel: Personlig har jeg ikke
erfaring med Antarktis, men det er der masser af andre der har, derfor
benægter jeg ikke at det eksisterer. Personlig har jeg erfaring med at der
eksisterer ting, som videnskaben ikke kan forklare, derfor ved jeg det
eksisterer.

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 18-06-06 07:39

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> benægter jeg ikke at det eksisterer. Personlig har jeg erfaring med at der
> eksisterer ting, som videnskaben ikke kan forklare, derfor ved jeg det

-------

jamen du har jo så ret, søren!
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 08:06

Winnie Schildknecht wrote:
> Og sidst men ikke mindst. Lad mig gratulerer de dygtige hundekyndige
> der med lavmælt stemme - nærmest hvisken - og grimasser der passer,
> har helt og aldeles kontrol over deres vovser. Det må være dejligt.

Det er et simpelt spørgsmål om opdragelse og fornemmelse for hvordan
en hund "tænker", det er der absolut intet hokus pokus i.

/Jens

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 18-06-06 16:20

> uskyldigt spørgsmål.

Spørgsmålene går vel bl.a. på, hvor uskyldigt det er at udbrede overtro og
placebo?!?

/K

Fra : jopa

Dato : 18-06-06 17:51

Hornbech - Nuuk skriblede bla:

> Spørgsmålene går vel bl.a. på, hvor uskyldigt det er at udbrede
> overtro og placebo?!?

Hvis man i stedet sagde dyrebehandler er det mere ædeligt for mig.
Om man så vil benytte sig af en sådan dyrebehandler ville for mig komme an
på hvilke metoder dyrebehandleren brugte.

At kunne helbrede langdistance blot ved tilsendelse af en tot af hundens hår
finder jeg er at tage røven på folk der bruger det som en evt sidste udvej.
Personligt får jeg opkastningsfornemmelser ved ordet alternativ
behandler/healer, men sådan er vi så forskellige heldigvis.
Der står ingen steder i denne gruppes fundats at man ikke må ytre sig
negativt om sådanne
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-06-06 12:35

pwh wrote:

> Det er vel heller ikke videnskabeligt bevist at han ikke findes
>
> /Jens

Ved en analyse af Milos maveindhold kan man måske bevise at han
_fandtes_!

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 14:00

> Ved en analyse af Milos maveindhold kan man måske bevise at han
> _fandtes_!
>
> Hilsen Kim

Gad vide hvor mange maver sådan en Hyænekamel har

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 17-06-06 14:11

> Gad vide hvor mange maver sådan en Hyænekamel har
>
> /Jens
>--------

er en kamel drøvtygger?, for så er der sikket et sted i gensplejsningen sket
det, at der er kommet mere end en mave ud af forsøget... (-;
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 17-06-06 15:09

> er en kamel drøvtygger?, for så er der sikket et sted i
> gensplejsningen sket det, at der er kommet mere end en mave ud af
> forsøget... (-; mvh. marie

Med Milo vil intet overraske mig

/Jens

Fra : Jlitgov

Dato : 18-06-06 08:05

Hej Kai

Prøv evt. at kontakte Merethe Børgart. Jeg har prøvet hende en
enkelt gang og hun har en meget stor indfølingsevne, om hun seriøst
kan kommunikere med hunden ved jeg ikke helt, men hun kunne i hvert
fald fortælle mig en del ting om min hund, som jeg ikke synes hun bare
kunne gætte.

Det var en lidt underlig oplevelse (på den positive måde).

Hendes hjemmeside er: http://www.hundepoten.dk/

Hilsen Janne

www.litgov.dk

Fra : C.H

Dato : 18-06-06 10:27

[...]

Det er en og samme sag. En "hvisker" er et menneske, der kommunikerer med
dyret på dyrets præmisser. En, der har sat sig ind i, hvordan dyrene
kommunikerer med hinanden og efterligner dette. Det har intet med telepati
eller clairvoyance at gøre, men om uddannelse og observation af adfærd.

Om der findes clairvoyante, der kan tale med dyr, har jeg ingen anelse om -
jeg har ikke mødt nogen - men derfor kan de selvfølgelig godt findes. Jeg
har trods alt endnu ikke set alt

CH.

Fra : Kai I.

Dato : 18-06-06 11:59

Jeg har nu ikke følt mig trådt på eller hårdt behandlet, for jeg
vidste næsten, at mit spørgsmål ville blive tacklet lidt på denne
måde *gg*

Ang. det med at tro på ting, og at ting skal kunne bevises o.s.v., man
kan jo hverken høre, se, lugte eller mærke ganske almindelig luft,
men alligevel indånder vi den jo alle hele tiden

Vi har en Golden på godt et år, som vi har haft helt fra lille, og
så har vi en Labradorblanding på godt to år, som vi fik, da den var
ca. 1 1/2 fra en hundeformidling.
Vi har gået til hvalpetræning med Shandi (Den Gyldne) hos DCH, men vi
syntes helt ærligt, at det var noget af en parodi, hvor vi hver gang
havde kørt over 20 km til træning, og sammenlagt vel højest trænede
effektivt ca. 20 min. hver gang, resten gik med en masse overflødig
snakken, flytten rundt o.s.v.
Det virkede også, som om dette hvalpehold slet ikke blev taget
særligt seriøst, selv om det netop må være i starten af et
hundeliv, hvor mange ting er vigtigst.
Der var også et par adfærdseksperter i klubben, og deres holdninger
var temmelig forskellige på flere måder, såå.. hvor troværdigt er
det så lige?
De var selvfølgelig begge dygtige og på hver deres måde.

Jeg har fået et par gode links som svar på mit spørgsmål, så det
er fint.
Jeg respekterer også den mere "etablerede" del af
hundetræningsverdenen, men det bliver vel ofte og let lidt fastlåst,
som med mange andre ting i livet, hvor hver især mener, at "min måde"
er den eneste rigtige
Derfor er sådan nogle grupper her jo ideelle til at få gang i nogle
debatter og få kastet lys over flere sider af en sag.

Mange venlig hilsner Kai.

Fra : C.H

Dato : 18-06-06 15:25

[...]

Hej igen Kai!

Problemet er nok at tingene skal defineres. En hundevisker er jo præcis som
beskrevet en, der er virkelig dygtigt til at kommunikere på "hundesprog".
Det er forvirring af begreberne at bringe clairvoyance ind i det, fordi det
er to forskellige ting.
Dette betyder ikke, at det ikke findes, og at det ikke kan lade sig gøre.
Jeg er da helt sikker på, at mange kommunikerer med deres dyr på et andet
plan, en det, vi kommunikerer med hinanden på.

Jeg giver dig helt ret i, at mange i den mere etablerede hunderverden er
nøjagtig lige så utroværdige og dårlige til deres job som uden for - det
kræver en hulens masse mere, at gøre et godt job, når man ikke har kultur og
en masse videnskab i ryggen
(Jeg ved det, for jeg er selv alternativ behandler )

Du må ud i verden og søge - måske, du kan finde nogle, der vil arbejder
seriøst med dyr og clairvoyance - hvad det så end er for en størrelse

CH.

Fra : Kell Petersen

Dato : 22-06-06 12:32

Det er da dejligt at i denne tråd , at mange heldigvis tager det alvorligt

Kai-CH & Winnie

At søge en Hunde-hvisker , eller hvad de foretrækker at kaldes , kan jo ,
hvis det lykkedes , bruges til mange ting
Hunde opfatter jo menneske sygdomme hutigere en mennesket.
Samt at hunde ser og lugter mere end mennesket.
Problemet er bare at disse to ikke kommunikere særlig godt til hverdag

Så Pøj pøj med det.
Og ja , ham i Tv , lærer mennesket hvordan de skal fører.