scanner/printer
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 14-06-06 09:55

Vil gerne investere i ny scanner/printer.

Tænker på fx.
Lexmark P4350
eller
Canon MP 170
eller måske endda
MP 500.

jeg har ikke så stor indsigt i den slags hardware, så et råd vil være
meget velkommen.

Scannerdelen skal også gerne kunne bruges til OCR og til scanning
iøvrigt af fotos.

Hilsen
Jørgen L.

Fra : Max

Dato : 14-06-06 10:02

Hej Jørgen

> Vil gerne investere i ny scanner/printer.

Der findes mange modeller at vælge imellem og
generelt virker de såmændt fint alle sammen. Men
noget af det du skal være meget opmærksom på
er prisen på blæk, den betyder mere end anskaf-
felsesprisen hvis man bruge printeren ofte.

Mvh Max

Fra : -= JF =- priv

Dato : 14-06-06 17:21

"Jørgen Lehnemann (slet K8SYD)" <prenslev-lehnemann@K8SYDmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11502755700.522155859408777@dtext.news.tele.dk...
> Vil gerne investere i ny scanner/printer.

Som Max skriver er blækprisen et vigtigere parameter end selve hardwaren...
I hvertfald når vi taler om printere til hjemmebrug!
Skal du scanne mange løsark til OCR, ville jeg nok overveje at købe en
printer med arkføder. Jeg har netop købt en HP med arkføder til omkring
1.600,- og den kan jeg kun anbefale. Desværre kører den med 3-kammer
farvepatron, men til det brug jeg har er det mindre vigtigt.

> Scannerdelen skal også gerne kunne bruges til OCR og til scanning
> iøvrigt af fotos.

Det kan de alle!
OCR'en følger som regel gratis med scanneren.

Mvh John

Fra : Max

Dato : 15-06-06 07:17

Hej John

> [...]
> 1.600,- og den kan jeg kun anbefale. Desværre kører den med 3-kammer
> farvepatron, men til det brug jeg har er det mindre vigtigt.

Jeg har netop en forespørgsel på sådan en, så kunne man
lokke et modelnummer ud af dig ?

Mvh Max

Fra : -= JF =- priv

Dato : 15-06-06 21:25

Max (max_jens@post9.tele.dk.invalid) kradsede følgende besked i
<4490fb4b$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>

> Jeg har netop en forespørgsel på sådan en, så kunne man
> lokke et modelnummer ud af dig ?

Selvfølgelig!!
Det lykkedes mig ikke at finde den på HP's side, så jeg checker det så snart
jeg kommer på kontoret i morgen!!
--
Mvh. John

Fra : Max

Dato : 15-06-06 21:33

Hej John

> Det lykkedes mig ikke at finde den på HP's side, så jeg checker det
> så snart jeg kommer på kontoret i morgen!!

Tak for at du gider have ulejligheden, jeg afventer.

Mvh Max

Fra : -=JF=- arb

Dato : 16-06-06 10:04

> Tak for at du gider have ulejligheden,

Intet problem
Det er en HP OfficeJet 6210 All-In-One.

Den kan scanne, Kopiere, printe og faxe - og den klarer det hele fra både
flatbed og arkføder.
Alt i alt, en rigtig alsidig lille sag.

Hvis linket ellers fungerer, kan du se vidunderet her:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF05a/2211-2453-2471-2471-308517-7113547.html?jumpid=reg_R1002_DKDA

Mvh John

Fra : Max

Dato : 16-06-06 11:43

Hej John

> Intet problem
> Det er en HP OfficeJet 6210 All-In-One.

Det ligner noget der fint kan bruges, jeg takker
mange gange for info.

Mvh Max

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 18-08-06 15:28

-= JF =- priv wrote:

> Det kan de alle!
> OCR'en følger som regel gratis med scanneren.

Ja, det lyder bare godt, men kan softwaren bruges? Jeg Har en HP Scanjet
4890 hvor OCR'en er så dårlige og så svær tilgængelig at den ikke kan
bruges