Andet multimedie
bentjuul 3670
Flytte objekt i Photoshop?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-06-06 09:18

Kan det lade sig gøre at flytte et objekt 30 mm i Photoshop på samme måde
som i InDesign, hvor man bare skriver +30 i positionsfeltet?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 10:56

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> Kan det lade sig gøre at flytte et objekt 30 mm i Photoshop på samme måde
> som i InDesign, hvor man bare skriver +30 i positionsfeltet?

Ctrl +T i Windows, så må det være Aple + T på Mac

Mange hilsner
Tomasz

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-06-06 11:08

"Tomasz" <tomasz_jjssll_dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Ctrl +T i Windows, så må det være Aple + T på Mac

Det har jeg prøvet, og der står positionen i pixels i stedet for mm. Og jeg
kan ikke skrive + eller - et mål i feltet

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 11:12

> [...]
>
> Det har jeg prøvet, og der står positionen i pixels i stedet for mm. Og
> jeg kan ikke skrive + eller - et mål i feltet

Prøv lige at skrive mm i stedet for px, så virker det.
Ja du kan ikke leve beregninger der, lige som i Indesign, det kan være det
kommer... om et par versioner.

Mange hilsner
Tomasz

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-06-06 11:28

> Prøv lige at skrive mm i stedet for px, så virker det.
> Ja du kan ikke leve beregninger der, lige som i Indesign, det kan være det
> kommer... om et par versioner.

Jeg har prøvet at ændre mine unit i preferencer, prøvet at skrive +30mm i
feltet, +30px i feltet - alt sammen uden held

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 12:08

> "Tomasz" <tomasz_jjssll_dbmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har prøvet at ændre mine unit i preferencer, prøvet at skrive +30mm i
> feltet, +30px i feltet - alt sammen uden held

Hej igen

Jeg forstår at du har et par objekter som har en vis position, PS viser det
hele i px og du vil flytte en objekt fx 10 mm op og 5 mm tv.

Så tryk på Ctrl + T afmærk et af hjørne så du flytter i forhold til den
http://img77.imageshack.us/my.php?image=1116yr.jpg

Nulstil skaller i forhold til hjørnet .
http://img131.imageshack.us/my.php?image=1125mr.jpg
Du trækker 0 punkt over til det hjørne i forhold til du vil flytte objektet
med.
Skriv de tal med mm, du vil flytte din objekt med (med + eller -)
Hvis du vil have at PS husker at der skal være mm i stedet for px, så skriv
det ønskede med mm luk dit arbejde og åbn det igen, næste gang har du mm

Mange hilsner
Tomasz

Fra : Peter T.

Dato : 15-06-06 14:36

Tomasz udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> Hvis du vil have at PS husker at der skal være mm i stedet for px, så
> skriv det ønskede med mm luk dit arbejde og åbn det igen, næste gang

Hvis der skal flyttes relativt, som Thoms tilsyneladende gerne vil, skal
der lige trykkes på den lille trekant til højre for første inputfelt fre
venstre side. Så skulle det gerne virke. Hvis ikke, så er nulpunktet
absolut i øverste venstre hjørne

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 15. juni 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 58/24 (71%). Streaks: wins/losses/current 13/4/5 wins