Andet multimedie
bentjuul 3670
jpg til mpg/avi
Fra : EnjoyNews

Dato : 14-06-06 09:09

Er der nogle der kender til et program der kan lave en serie jpg billeder om
til en film, avi/mpg eller lign.

Det skal ikke være sådan et program der laver fine overgange mellem dem til
DVD visning ex. men simpelt hen ligger dem lige efter hinanden så de kan
afspilles med 30 frames i sekundet som en almindelig mpg eller avi fil.

Fra : Nørd

Dato : 14-06-06 10:21

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse news:448fc4f6$0$99993$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> DVD visning ex. men simpelt hen ligger dem lige efter hinanden så de kan
> afspilles med 30 frames i sekundet som en almindelig mpg eller avi fil.

Hej.

Du kan bruge (Macromedia Flash) eller lave et mini script ( java eller vbscript)
i en html-file som kan styre det du ønsker.

Nord

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-06-06 10:37

EnjoyNews wrote:
> [...]
> DVD visning ex. men simpelt hen ligger dem lige efter hinanden så de kan
> afspilles med 30 frames i sekundet som en almindelig mpg eller avi fil.

mencoder, som er en del af mplayer.

mencoder "mf://*.jpg" -mf fps=25 -o output.avi -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4

fx.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Nørd

Dato : 14-06-06 10:36

> [...]
> DVD visning ex. men simpelt hen ligger dem lige efter hinanden så de kan
> afspilles med 30 frames i sekundet som en almindelig mpg eller avi fil.

Var det sådan du mente.

http://home15.inet.tele.dk/oz7jpj/Velkommen-filer/Slide.html

Nord

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 11:08

> [...]
> DVD visning ex. men simpelt hen ligger dem lige efter hinanden så de kan
> afspilles med 30 frames i sekundet som en almindelig mpg eller avi fil.

De fleste programmer til at efterbehandle film fx Adobe Premiere (kig efter
flere og hvordan på www.davk.dk)
Jeg vil tro at Windows Movie Maker kan det også.

Mange hilsner
Tomasz

Fra : EnjoyNews

Dato : 16-06-06 11:09

> [...]
> DVD visning ex. men simpelt hen ligger dem lige efter hinanden så de kan
> afspilles med 30 frames i sekundet som en almindelig mpg eller avi fil.

Tak for jeres svar.. det vil jeg se nærmere på..
Michael