Efterlysning
Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 13-06-06 20:09

Hej!

Ja, selvom det er et spinkelt håb, så vil vi lige komme med en efterlysning
af vores to katte som er løbet væk :(

I går aftes var vi nede i haven (vi bor i lejlighed, så der er tale om den
tilhørende fælles have) og grille. Vi havde taget vores 2 katte - Bølle og
Bandit - med ned i haven, som vi har gjort et par gange før, men heller ikke
mere end et par gange, så de er ikke særligt udevante.

Vi grillede fra i ca. 2 timer hvor kattene løb rundt omkring og udforskede
budske m.m. Da klokken blev omkring 20.00 og vi skulle op i lejligheden
begyndte vi at kalde på kattene, for at få dem med op. Den ene tittede frem
fra busken, men den anden var borte. Det korte af det lange er, at vi ledte
i haven til klokken var omkring 02.30 uden at få vores katte med hjem :( Den
ene gemte sig som sagt i busken, men var ikke til at få fat på, og løb
længere ind i krattet når der blev gjort forsøg herpå.

Vi havde så håbet på, at kattene selv ville finde hjem, når det blev mørkt
og koldere, men til morgen var der stadig intet spor af dem. Der er nu gået
24 timer og vi er temmelig nervøse over at de ikke er kommet hjem.

Beskrivelse af kattene:

Begge katte er 1 år gamle og er begge sort / hvide. Bandit er en lille
splejs og kendes på hendes knækkede hale. Bølle er lidt kraftigere og har en
hvid plet på næsen.

Vi har hængt efterlysningssedler op på gaden hvor vi bor samt de
omkringliggende veje, og håber at det måske kan hjælpe.

Ellers hører vi meget gerne råd til hvordan vi får vores to katte hjem igen.
Skal vi sætte noget mad og vand ned i haven om aftenen eller hvad kan vi
gøre ?

Med venlig hilsen
Nina & Sebastian

Fra : Sabina H.

Dato : 13-06-06 20:39

Sebastian Hoffmann wrote:

> [...]
>
> Vi har hængt efterlysningssedler op på gaden hvor vi bor samt de
> omkringliggende veje, og håber at det måske kan hjælpe.

det ville hjælpe lidt, tror jeg, hvis vi vidste hvilket område af danmark vi
skal kigge i ;)

> Ellers hører vi meget gerne råd til hvordan vi får vores to katte
> hjem igen. Skal vi sætte noget mad og vand ned i haven om aftenen
> eller hvad kan vi gøre ?

jeg ville gå ture ofte, især her i skumringstiden og kalde på misserne....
og lytte.... man kan faktisk opleve at misserne finder påa t svare, især
hvis de er usikre på at være ude, og de genkender jeres stemmer....
rend ind i indkørsler og kik de mest usanynelige steder.... tjek ALLE revner
og huller i de omkringliggende bygninger....
sæt gerne mad og vand frem, men hold øje med det.....
kontakt lokale dyrlæger og dyreinternater om de har fået en eller begge
indleveret....
gå dør til dør og spørg naboerne om de har set dem....

meget andet kan jeg såmænd ikke finde på.... i det mindste kommer de ikke
til at fryse i den næste tid.... måske regnvejret de næste dage kan få dem
til at komme hjem igen ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 13-06-06 21:04

Hov ja, vi glemte at angive adressen - beklager.

Der er tale om Vangede i Gentofte, nærmere betegnet Vangede Bygade.

Med venlig hilsen
Nina & Sebastian

Fra : Hanne Engermann

Dato : 14-06-06 00:00

Hæng også sedler op i forretningerne, sæt annonce i lokalavisen og bed
lokalradioen bringe efterlysningen. Tal med kvarterets børn og udlov en
dusør. Ellers kan I efterlyse - også med billede - på:
www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.dyrenettet.dk

Håber, de dukker op - held og lykke!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 14-06-06 21:23

Hej!

Tak for alle de gode råd.

Vi fandt kattene idag efter at de havde været væk i 48 timer, og er super
glade for at have dem tilbage. Der gik ikke mange minutter før madskålen var
tømt.

Hilsen
Nina & Sebastian

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 15-06-06 01:25

Hej Ninaog Sebastian

Py-ha godt i fandt begge misserne igen...Så kan vi alle ånde lettet op
))

God sommer- og grill-aftener ))

Hilsen Majbritt