XAL eller Access
Fra : martin j

Dato : 13-06-06 19:48

hej Gruppe

I mit firma har vi to databaser som skal køres sammmen (nuværende firma er
resultat af en fusion)

Det ene firma har brugt Concorde XAL (mindre database), det andet MS Access
(meget stor database).
Hvilket program kan anbefales til meget store databaser som der bliver tale
om her? XAL eller Acccess eller noget helt andet?

Vh
Martin

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-06-06 21:08

martin j wrote:
> I mit firma har vi to databaser som skal køres sammmen (nuværende
> firma er resultat af en fusion)
>
> Det ene firma har brugt Concorde XAL (mindre database), det andet MS
> Access (meget stor database).

Hmm Access er ikke superegnet til flerbrugermiljøer og slet ikke til store
databaser (hvor stor er stor)
Jeg formoder at der eksisterer et regnskabsprogram der bruger Access
databasen?

> Hvilket program kan anbefales til meget store databaser som der
> bliver tale om her? XAL eller Acccess eller noget helt andet?

Kommer jo an på jeres behov samt hvad I vil investere af penge (licenser +
tilpasning/udvikling)

CXAL er et flerbrugermiljø der kan køre på forskellige hardware platforme,
systemet bruges typisk af mindre til mellemstore virksomheder (dansk
forhold)

På et tidspunkt falder XAL ud til fordel for Microsoft Dynamics

Har i en MS Business Solutions partner der har vedligeholdt XAL
installationen?
Det vil være et sted at starte for at få foretaget en analyses af jeres
behov

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Michael Zedeler

Dato : 13-06-06 22:00

martin j wrote:
> [...]
> Hvilket program kan anbefales til meget store databaser som der bliver tale
> om her? XAL eller Acccess eller noget helt andet?

Access er en dødssejler i flerbrugermiljøer og XAL bliver snart udfaset.
Desuden er XAL jo ikke en database, men er økonomisystem. Der er meget
stor forskel på de to ting.

Det er nok en idé at få undersøgt om I skal skifte til et andet
økonomisystem, eller fortsætte med XAL lidt endnu.

Mvh. Michael.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-06-06 06:34

Michael Zedeler skrev:

> XAL bliver snart udfaset.

Supporten stopper med udgangen af 2008 afaik (jan 2009)

- Peter