dynamiske iframes
Fra : Kim Emax

Dato : 13-06-06 16:05

Hej

Vi har en løsning, hvor en iframe dynamisk skaleres efter indholdet.
Denne er vi nød til at iframe en gang til dvs. en iframe2 i en
iframe1. Mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre at begge bliver
skaleret, dvs. den yderste iframe1 skaleres efter størrelsen af den
inderste iframe2, der igen skaleres af dennes indhold?

Firmaet jeg pt arbejder for har brugt mange resourcer på denne
problematik og ønsker ikke endnu engang at bruge dage på at finde ud
af at en løsning ikke kan la sig gi sig, når det kommer til stykket.

mvh
Kim Emax

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 13-06-06 16:10

Kim Emax skrev:
> Firmaet jeg pt arbejder for har brugt mange resourcer på denne
> problematik og ønsker ikke endnu engang at bruge dage på at finde ud
> af at en løsning ikke kan la sig gi sig, når det kommer til stykket.

Så burde de nok en gang for alle droppe brugen af frames. Løsningen med
at lægge frames ind i frames lyder som et værre helvede, og så kan det i
øvrigt gøres meget nemmere uden, så den ønskede effekt stadig opnås. Se
http://html-faq.dk/2009.asp

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen
http://sappy.dk/impleo/

Fra : Kim Emax

Dato : 14-06-06 08:18

Christoffer Kjeldgaard Petersen skrev:
> [...]
> at lægge frames ind i frames lyder som et værre helvede, og så kan det i
> øvrigt gøres meget nemmere uden, så den ønskede effekt stadig opnås. Se

OK, nu blev det langhåret, det fandt jeg ikke nødvendigt i første
omgang, men... Vi er slet ikke uenige om at frames ikke er super, til
visse krav er det dog den oplagte mulighed. Du skal i øvrigt lige
holde dig for øje at der er forskel på frames og _i_frames.
Sidstnævnte bruges i dette tilfælde fordi al brugeraktivitet foregår
på en linuxserver, mens cms´en ligger på en cachet windows platform,
derfor er det nødvendigt at iframe alt dynamiske brugerrelaterede
sider bliver iframet. I det specifikke tilfælde har vi en løsning,
der igen laver validering på om brugeren nu også har ret (betalt for)
til at se en specifik side. Vi "løste" det med LWP og HTTP moduler i
perl (simulerer login, fetcher indholdet og serverer det på siden),
men har så næste problem med at siderne ikke kan tilgå relative
stier til stylesheets, javascript sources, images og undersider.
Mod_rewrite og Perl RegEx kan ikke løse denne opgave, derfor vender vi
os mod muligheden for at have to iframes, der begge kan skaleres
dynamisk og ønsker stadig at høre nogens bud på om dette er muligt.

Hilsen
Kim Emax

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 09:43

Kim Emax wrote:

> [...]
> visse krav er det dog den oplagte mulighed. Du skal i øvrigt lige
> holde dig for øje at der er forskel på frames og _i_frames.

Jeg kan nu ikke se at frames i frames er den oplagte løsning. Problematikken
som ovenstående link beskriver er nøjagtig den samme for iframes

> [...]
> til at se en specifik side. Vi "løste" det med LWP og HTTP moduler i
> perl (simulerer login, fetcher indholdet og serverer det på siden),

Det burde nu kunne løses med en form serverside include. Hvordan det præcis
gøres på tværs af servere kan jeg dog ikke svare på

> men har så næste problem med at siderne ikke kan tilgå relative
> stier til stylesheets, javascript sources, images og undersider.

Det vil jo gå galt når det sker på tværs af to servere..

> Mod_rewrite og Perl RegEx kan ikke løse denne opgave, derfor vender vi
> os mod muligheden for at have to iframes, der begge kan skaleres
> dynamisk og ønsker stadig at høre nogens bud på om dette er muligt.

Jeg mener I bør se jeg om efter en anden løsning. Det du har udtænkt bliver
simpelthen noget være rod.

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 14-06-06 08:18

> [...]
> at lægge frames ind i frames lyder som et værre helvede, og så kan det i
> øvrigt gøres meget nemmere uden, så den ønskede effekt stadig opnås. Se

OK, nu bliver det langhåret, det fandt jeg ikke nødvendigt i første

Fra : Kim Emax

Dato : 14-06-06 09:59

CS skrev:
> Jeg kan nu ikke se at frames i frames er den oplagte løsning. Problematikken
> som ovenstående link beskriver er nøjagtig den samme for iframes

ikke helt i dette tilfælde, vi har en template i CMS systemet (hos en
ekstern samarbejdspartner), der iframer vores brugersites. Derfor ser
du aldrig iframen og kan sagtens linke til den specifikke side, men nok
om det, det er ikke spørgsmålet her

> Det burde nu kunne løses med en form serverside include. Hvordan det præcis
> gøres på tværs af servere kan jeg dog ikke svare på

Trust me, det _er_ undersøgt, som du også vil kunne læse ud af
forrige post.

> Det vil jo gå galt når det sker på tværs af to servere..

præcist! Derfor vender vi os igen mod iframe i iframe tanken

> Jeg mener I bør se jeg om efter en anden løsning. Det du har udtænkt bliver
> simpelthen noget være rod.

Definer rod? Spørgsmålet er ganske enkelt om det kan lade sig gøre
at skalere 2 iframes, vi har allerede løsningen til dynamisk skalering
af en iframe, manden der lavede dette er her ikke længere og jeg er
mere serverside mand end clientside, derfor spørgsmålet her, for ikke
at bruge unødig tid på noget, der ikke kan lade sig gøre.

mvh
Kim Emax