Temp føler til serverum
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-06-06 13:18

Nogen som har erfaring med en ekstern enhed som kan tilsluttes enten com
porten, og gerne USB og som kan give en temperatur udlæsning i fx
/dev/temp ?

har ikke haft det før, men efter en oplevelse med en aircon som er stået
af ville det være rart at overvåge temperaturen.

Hilsen Mikkel

From: Mikkel Bundgaard
Replace "invalid" with "dk" in address
homepage: http://www.notfound.dk/main/index.html?page=usenet

Fra : andy

Dato : 13-06-06 22:53

Mikkel Bundgaard wrote:
> [...]
>
> har ikke haft det før, men efter en oplevelse med en aircon som er stået
> af ville det være rart at overvåge temperaturen.

Den eneste jeg har hørt om er en entern enhed til servern, som måler
styre op til mener 5 blæser, som konkigureres over usb. den kan måske
placeres externt men opsættes over usb ved ikke om den kan logge dataen.

Fra : Niels Baggesen

Dato : 13-06-06 21:05

Mikkel Bundgaard <mikkel@notfound.invalid> wrote:
> Nogen som har erfaring med en ekstern enhed som kan tilsluttes enten com
> porten, og gerne USB og som kan give en temperatur udlæsning i fx
> /dev/temp ?

BlackBox har en dims de kalder ServSensor som kan forsynes med diverse
sensorer (temp, fugtighed, lys, bevægelse, ...) som du bare sætter på
nettet.

Mange servere (HP, Dell, Sun, ...) eller netværksbokse kan aflevere
temperaturmålinger fra forskellige steder i chassiset gennem snmp eller
lignende (Linux: lmsensors)

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-06-06 22:04

> Mange servere (HP, Dell, Sun, ...) eller netværksbokse kan aflevere
> temperaturmålinger fra forskellige steder i chassiset gennem snmp eller
> lignende (Linux: lmsensors)

Eneste problem er blot at chipsættet på min logserver ikke understøttes
:-/ Derudover giver det ikke en aflæsning af temperaturen

Mit ønske er at udlæse temperaturen i rummet og via den vej gøre det
tilgængeligt for andre servere i rummet.

Men tak alligevel.

Hilsen Mikkel

From: Mikkel Bundgaard

Fra : Kristian Vilmann

Dato : 15-06-06 22:18

Mikkel Bundgaard wrote:

> [...]
>
> Mit ønske er at udlæse temperaturen i rummet og via den vej gøre det
> tilgængeligt for andre servere i rummet.

Du kunne jo kigge på Dan Klein's Thermometer Daemon:
http://www.klein.com/thermd/

Hvis jeg lige finder en stabel Soekris'er og lidt ekstra tid vil jeg
klart måle temperatur overalt i huset :)

/k

Fra : Leif Neland

Dato : 16-06-06 08:59

> Du kunne jo kigge på Dan Klein's Thermometer Daemon:
> http://www.klein.com/thermd/
>
> Hvis jeg lige finder en stabel Soekris'er og lidt ekstra tid vil jeg
> klart måle temperatur overalt i huset :)

Overkill med en stabel Soekris'er.

Jeg har 8 1-wire sensorer rund om i huset.
Er blot koblet til serveren.
Asterisk ringer op, hvis temperaturen i køleskab eller fryser bliver for
høj...

Leif

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-06-06 22:12

Tror løsningen ender med at jeg selv lodder noget sammen efter
foreskrifterne:
http://martybugs.net/electronics/tempsensor/software.cgi

/mikkel

From: Mikkel Bundgaard

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 14-06-06 22:27

Mikkel Bundgaard wrote:
> Tror løsningen ender med at jeg selv lodder noget sammen efter
> foreskrifterne:
> http://martybugs.net/electronics/tempsensor/software.cgi

Hvad med blot at købe:

http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/rswww/searchBrowseAction.do?D=ds1820&Ntt=ds1820&Nr=avl%3adk&Ntk=I18NAll&N=0&Nty=1&name=SiteStandard&forwardingPage=line&R=2183797&callingPage=/jsp/search/search.jsp&BV_SessionID=@@@@2013938877.1150320115@@@@&BV_EngineID=ccceaddidfgjedhcefeceefdffhdglg.0&cacheID=dknetscape

Jeg mener de kan sættes i serie og der følger vist en diskette med et
DOS program til læsning med.

Jørn