Print.css problem
Fra : Thomas gade

Dato : 13-06-06 09:59

Hvordan får jeg mine tekst tilpasset sidens højden når de skal til
udskrift?

Jeg lavet et stylesheet til at styre udskriften, men det virker ikke når
det gælder om at få teksten tilpasset i højden.

Prøv at se flg. side i udskriftslayout. det skulle gerne illustrere
problemet.
http://localhost/boernibur/moellehusetf.php

--
Mvh Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-06-06 10:26

Thomas gade skrev:

> Prøv at se flg. side i udskriftslayout. det skulle gerne
> illustrere problemet.
> http://localhost/boernibur/moellehusetf.php

Min localhost har ikke nogen boernibur-mappe. Du må hellere lægge
siden om på en offentlig server.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas gade

Dato : 13-06-06 10:55

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Min localhost har ikke nogen boernibur-mappe. Du må hellere lægge
> siden om på en offentlig server.

ups, kom til at kopiere min url fra det forkerte vindue.
Her er den rigtige adressse.

http://www.flik.frac.dk/drop-sparekataloget.dk/moellehusetf.php

--
Mvh Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-06-06 10:58

Thomas gade skrev:

> ups, kom til at kopiere min url fra det forkerte vindue.
> Her er den rigtige adressse.
>
> http://www.flik.frac.dk/drop-sparekataloget.dk/moellehusetf.php

Tak. Start med at validere siden. Der er en del fejl i xhtml-koden,
og css-koden kan ikke valideres på grund af xhtml-fejl.

Se mere her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
- og her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas gade

Dato : 13-06-06 11:42

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

Ok, så validerer den omtalte side.

Mvh Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-06-06 21:53
Fra : Thomas gade

Dato : 13-06-06 22:14

Erik Ginnerskov wrote:

> Nixen:
>
> http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.flik.frac.dk%2Fdrop-sparekataloget.dk%2Fmoellehusetf.php

Nej, det kan jeg godt se. Tidy som jeg kørte siden igennem meldt 0 fejl.

De få fejl der er tilbage har dog intet mit udskrivningsproblem at gøre.

Hvis jeg disabler mine stylesheets brydes tekste som den skal i udskriften.

Jeg vil meget gerne høre hvis der er nogen der har et bud på hvad der
forårsager problemet på trods af de småfejl der er på siden.

Jeg er helt klar over værdien i fejlfri kilde kode men jeg har ikke tid
til at rette alle småfejlene pt.

--
Mvh Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-06-06 23:17

Thomas gade wrote:
> [...]
>
> Jeg vil meget gerne høre hvis der er nogen der har et bud på hvad der
> forårsager problemet på trods af de småfejl der er på siden.

Du skal ikke definere en højde på siden - og slet ikke til udskrift. Lad
siden have den højde, som indholdet betinger og kan det ikke være på et ark
papir, fortsætter printeren bare på et nyt ark.

> Jeg er helt klar over værdien i fejlfri kilde kode men jeg har ikke
> tid til at rette alle småfejlene pt.

Jeg har lidt svært ved at se logikken i at ville normere siden som strict
xhtml, samtidig med at man ikke mener at kunne ordne de par småfejl.

Den første på listen kan lynhurtigt omskrives til inline-css.

Resten ser ud til at skyldes at du har skrevet indholdet i word og derefter
kopieret det over i din html-editor. Derved er der blevet anvendt nogle
ikke-standardiserede tegn - der også hurtigt kan lokaliseres og rettes til
noget lovligt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Thomas gade

Dato : 14-06-06 00:07

> Jeg har lidt svært ved at se logikken i at ville normere siden som strict
> xhtml, samtidig med at man ikke mener at kunne ordne de par småfejl.

Ja, det er ikke specielt logisk.
> [...]
> ikke-standardiserede tegn - der også hurtigt kan lokaliseres og rettes til

Det meste af koden har jeg selv skrevet og den del skulle meget gerne
overholde standarden. Men høringssvarene kommer
fra word og så gennem dreamweaver. Køn kode er det ikke.
Men siden skal være færdig torsdag, min kone skulle have født i lørdags
osv. Jeg har lidt travlt så jeg kommer lidt hurtigt omkring et par
hjørner. - det er kun denne ene gang

Fejlen var at jeg havde glemt (i al min hast) at tilføje media="screen"
til det originale stylesheet Så fejlen skyldtes at de to stylesheets
konfliktede med hinanden.

--
Mvh Thomas